Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

problem z gaźnikiem :(

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qrzysieq
Pan Henio



Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Nie 19:33, 05 Kwi 2009    Temat postu: problem z gaźnikiem :(

Wybraliśmy się z kolegą na przejażdżkę i po zrobionych ok 18 kilometrach silnik dostał bardzo wysokich obrotów. Regulacja nic a nic nie dawała, z tego względu byłem zmuszony do zgaszenia silnika ponieważ bałem się jego uszkodzenia Sad
Od tego momentu nie udało mi się uruchomić silnika - oczywiście gaźnik wymontowałem, przemyłem i przedmuchałem sprężonym powietrzem ale silnik nie dawał znaku życia. Iskra w porządku, zapłon i akumulator także, świeca sucha! Zrobiłem taki malutki teścik - wykręciłem świeczkę wpuściłem kilka ml paliwa i wkręciłem i co? silnik się odezwał. Wywnioskowałem że gaźnik nie przepuszcza paliwa do komory. Co może być z nim nie tak? Czyżby to że ma on 51 lat Smile.
Zastanawiam się nad zakupem nowego. Co powiecie o tym:
Kod:
 allegro.pl/item587515164_jawa_cz_oryginal_fabrycznie_nowy_gaznik_jikov.html
Nada się? Może ktoś z posiadaczy ma taki lub poleca inny?

Jawa 250 353 1958r


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamil 73
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kałuszyn

PostWysłany: Nie 19:41, 05 Kwi 2009    Temat postu:

Idea Sprawdz najpierw czy nie dostaje się gdzieś lewe powietrze bo wtedy silnik nie wytwarza podciśnienia i nie zasysa paliwa z gażnika. sprawdz uszczelkę na krućcu łączącym gażnik z cylindrem mogła się uszkodzić albo uszczelka pod cylindrem. Najlepiej gdyby udało ci się odpalić moto z samostartu i potem psiuknąć samostartem na uszczelki pod cylindrem i na krućcu- wtedy jak ciągnie lewe powietrze do obroty znacznie wzrosną.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qrzysieq
Pan Henio



Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Nie 20:31, 05 Kwi 2009    Temat postu:

Na króćcu jest nowa uszczelka osadzona dokładnie na silikonie wysokotemperaturowym więc raczej nie powinno być przedmuchów ale sprawdzę z tym auto-startem uszczelkę pod cylindrem uszczelka tam jest stara więc to może być to.

Dzięki za podpowiedź, sprawdzę jutro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 21:22, 05 Kwi 2009    Temat postu:

albo "podlej" WD 40 Very Happy Jeśli lewe powietrze to silnik dostanie szału... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Nie 21:47, 05 Kwi 2009    Temat postu:

Nic nie psikaj
Żadnych samostartów- zdejmij stojan i wirnik- wywal zniszczony simmering wału,załóż nowy i śmigaj dalej. Oczywiście pamiętaj,że zakładajac nowy uszczelniacz smarujemy jego wargę smarem, inaczej spali się po kilku minutach od pracy na sucho. Gaźniki nie psują się same ot tak. A ide o zakład,że nie wymieniałes długo uszczelniacza wału pod wirnikiem...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawsim dnia Nie 21:51, 05 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qrzysieq
Pan Henio



Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Pon 7:50, 06 Kwi 2009    Temat postu:

Rzeczywiście z uszczelniacza resztki tylko zostały

Mam takie pytanie: Czy jak wkręcę w ten wolny gwint śrubę bodajże jest to 8 to wirnik zejdzie z wału. Nie chciałbym tam niczego uszkodzić. Może ktoś podpowie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez qrzysieq dnia Pon 18:51, 06 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:15, 06 Kwi 2009    Temat postu:

Pownien zejsc bez problemu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Wto 11:08, 07 Kwi 2009    Temat postu:

Sruba musi mieć około 6 cm gwintu najlepiej, powinna byc tez niezbyt twarda- w ten własnie sposób banalny czesi wymyslili zdejmowanie wirników prądnic i alternatorów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qrzysieq
Pan Henio



Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Wto 21:25, 07 Kwi 2009    Temat postu:

Już uszczelniacz zmieniony - pasuje od 350-tki. Silnik dostał niezłego kopa Laughing

Dzięki za pomoc Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrgredowski
Pan Henio



Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:32, 06 Sty 2010    Temat postu:

mam podobny problem - silnik odpala ale tylko wtedy gdy dostanie ze strzykawki paliwa pod świecę albo przez gaźnik od strony filtra zostanie mu wstrzyknięte paliwo strzykawką. Mam nowy gaźnik z allegro za jakieś małe pieniądze i próbowałem przełożyć dysze ze starego wybrakowanego ale nic. Zapłon, świeca i wszystko jest w porządku. Cały czas obwiniałem gaźnik ale po przeczytaniu tego tematu moje myślenie właśnie kieruje się ku temu uszczelniaczowi wału.
I mam pytanie - czy ten simmering znajduję się od razu po wirnikiem? I czy wygląda on jak któryś z tych w linkach?

[link widoczny dla zalogowanych] ten oznaczony jako simmering wału L
[link widoczny dla zalogowanych] a ten jako P


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piotrgredowski dnia Śro 22:35, 06 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m-bartosz
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: STARACHOWICE

PostWysłany: Śro 23:22, 06 Sty 2010    Temat postu:

ja spotkałem 2 wersje tego uszczelniacza; 1-widać go po zdjęciu wirnika i raczej da radę go wydłubać wtedy, 2-jest pod metalową przykrywką (u mnie była fabrycznie zapunktowana, raczej ciężka do usunięcia z zewnątrz więc uszczelniacz wyjąłem od drugiej strony-wału) drugi przypadek to starszy silnik -jawa perak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin