Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

remont silnika 353 - kompletowanie części

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arthek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KIELCE

PostWysłany: Śro 8:38, 01 Kwi 2009    Temat postu: remont silnika 353 - kompletowanie części

Pomału doprowadzam swoją Kyvackę do właściwego stanu technicznego.
Wczoraj zdjąłem lewy dekiel silnika i ruszając za końcówkę wału da się wyczuć wyraźnie luz promieniowy na łożyskach głównych.
Silnik podobno jest na chodzie ( jak go jeszcze nie odpalałem ).
W związku z tym że będę się przymierzał do remontu silnika po zakończeniu prac przy reszcie motocykla, mam kilka pytań:
- Tłoki i pierścienie które są dostepne w sprzedaży (np skuterdębica) są rozumiem krajowej produkcji.Jak jest z ich jakością ?Jaki luz montażowy zachować pomiedzy tłokiem a cylindrem ?
- sworzeń tłokowy z tulejką - "krajowy" ? jak z jakoscia ?
- sworzeń stopy korbowodu wraz z łożyskiem i korbowodem - "krajowe" ? jak z ich jakością ?( łożysko w 353 jest chyba bez koszyczka ? ) Gdybym dostał ten komplet to sam jestem w stanie sobie rozmontować i zmontowac wał wraz z wyważeniem statycznym.
- łożyska głowne wału muszą być z luzem C3 ? ( z tego co mi wiadomo "od zawsze" polecane są SKF'y , dosć drogie ale trwałe)
Czy jest możliwość zakupienia w/w części oryginalnych ?
Liczę że ktoś, kto przechodził podobny remont , doradzi mi co kupić i na co zwracać uwagę przy zakupie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Pon 21:06, 13 Kwi 2009    Temat postu:

Jaki luz montażowy zachować pomiedzy tłokiem a cylindrem -zostaw to szlifierzowi przecie nie bedziesz robił szlifu sam!!!!!!!!
Gdybym dostał ten komplet to sam jestem w stanie sobie rozmontować i zmontowac wał wraz z wyważeniem statycznym. -a jak nawęglisz utwardzisz?zostaw to walarzowi!!!!!!!!
z łożyskami nie ma problemu!! części tez dostaniesz wrazie "W" wal na priw,dam ci pare linków z częćiami,pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Czw 19:53, 16 Kwi 2009    Temat postu:

Jeszcze nie mam założonego tego rodzimego tłoka, nie mogę się zabrać bo jak jade na pare dni to chce pojeździć a nie grzebać. Ale po wygotowaniu w oleju nie wrócił to poprzedniego rozmiaru jest ciut większy.
Luz montażowy przewiduje 0.01mm na każde 10mm tłoka, czyli w przypadku 250tki dajesz 0,06 lub 0,07
Sworzeń tłoka i tulejkę dorabiasz z odpowiednich materiałów u tokarza.
Łożysko czopu jest dostępne w koszyczku o prawie idealnym wymiarze, bo jedynie szerokość jest o 1mm za duża, ale koszyczek jest na tyle spory że można zebrać po 0,5mm, sworzeń dorabiasz z odpowiedniego materiału i dajesz do obróbki. Łożysko o ile pamięć mnie nie myli to INA, materiału na sworznie i tulej w tej chwili nie pamiętam oznaczeń ale jak będzie trzeba może gdzieś odnajdę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubanaba
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podl./Lublin

PostWysłany: Pon 22:09, 29 Cze 2009    Temat postu:

Siema
A tak odnośnie składania silnika - pomiędzy łożyskami wału z lewej strony idzie uszczelka labiryntowa - taka aluminiowa - jeden mechanik mi powiedział że przy zakładaniu już używanego wału lepiej jest założyć na miejsce tej uszczelki odpowiedni simmering. Istnieje ryzyko że przy założeniu nowego labiryntu będzie mi szedł olej do komory spalania ? Czy sama uszczelka da sobie z tym rade ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Wto 22:14, 11 Sie 2009    Temat postu:

dobre pytanie,ja dałem nową uszczelke między łożyska i jest ok,silnik chodzi jak w 500,ale podkreślam że wał byl po robocie!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubanaba
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podl./Lublin

PostWysłany: Wto 22:26, 11 Sie 2009    Temat postu:

u mnie juz po kłopocie, tylko ze poszedłem w drugą stronę i zalozyłem dwa simmeringi pomiędzy łożyska - czop wału był już deko podrobiony przez poprzednią uszczelkę, nowa miała już luzy i wolałem nie ryzykować, a labiryntu i simmeringa bym tam chyba nie zmieścił.
Rafciojawa ale miałeś zmieniany tylko korbowód przy regeneracji ? Czy z czopami wału też było coś robione ?

PS. Chce ktoś nowy nie zakładany labirynt do 353 ? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Śro 17:45, 19 Sie 2009    Temat postu:

Ja właśnie przymierzam się do kapitalnego remontu. Chcę to zrobic solidnie i wymienic / zregenerowa wszystko co trzeba. Jakie części wymienia się tak obowiązkowo przy rozpoławianiu silnika i które mimo wszystko warto wymienic? Chodzi mi o np. uszczelki, lożyska, sworznie, śruby, sprężyny itp.
Chciałbym wcześniej wszystkie te częsci zgromadzic bo remont planuje zrobic u okolicznego mechanika i nie chcę, żeby motor stał u niego rozgrzebany pół roku. Gdzie ewentualnie mogę kupic te części, o których mi napiszecie. Skuter Debica i Agmot znam. Wielkie dzieki za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin