Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

skład mieszanki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawa_250
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Pon 18:13, 23 Mar 2009    Temat postu: skład mieszanki

Witam!
Czy może mi ktoś powiedzieć jak ustawic skład mieszanki "paliwo-powietrze" na gaźniku tymi dwiema dyszami z boku (ja mam wkrecone je na maxa i chodzi niezbyt dobrze, ale da się jeździć). Chyba z tego powodu, iż mam źle ustawione ciągle świece mi siadają. (Nie oczyszczają się)

Z góry dzięki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 19:03, 23 Mar 2009    Temat postu:

przepraszam że cały czas cytuje Very Happy

Cytat:
Regulacja gaźnika
Gaźnik reguluje się na dostatecznie rozgrzanym silniku. Przed przystąpieniem do regulacji gaźnika należy się upewnić, czy do cylindra nie napływa tzw. "fałszywe" powietrze przez nieszczelności lub przez obluzowaną świecę, gdyż przeprowadzona w tym przypadku regulacja nie da pożądanego skutku. Obroty biegu jałowego silnika (również przy dostatecznie nagrzanym silniku) reguluje się za pomocą śruby przepustnicy i śruby biegu jałowego. Regulację przeprowadza się w następujący sposób: 1.Srubę biegu jałowego dokręca się do oporu, zmniejszając w ten sposób do minimum dopływ powietrza. 2.Silnik uruchamia się przy otwartej przepustnicy, a następnie przymyka się ją (za pomocą śruby przepustnicy) stopniowo, aż do chwili, w której nastąpią zakłócenia w pracy silnika. 3.Należy wtedy powoli odkręcać śrubę biegu jałowego do czasu aż wyrówna się praca silnika. 4.Następnie przymykać przepustnicę. 5.Gdy w pracy silnika następują nowe zakłócenia, odkręca się znowu śrubę biegu jałowego i postępuje się w ten sam sposób tak długo, aż się uzyska równomierną pracę silnika przy odpowiednio małej prędkości obrotowej. Chcąc zwiększyć moc silnika musimy dać bogatszą mieszankę, co uzyskamy przez pociągnięcie do góry iglicy przepustnicy. Otwór przelotowy w dyszy głównej paliwa jest kalibrowany z dużą dokładnością i dlatego nie wolno go rozwiercać ani zaklepywać dla zmiany średnicy. Jeżeli chcemy zmienić stosunek mieszanki przy średniej prędkości obrotowej, musimy przesunąć zapinkę na iglicy przepustnicy w inne położenie. W celu wzbogacenia mieszanki podciągamy iglicę przepustnicy do góry i odwrotnie dla zubożenia mieszanki opuszczamy iglicę niżej. Położenie iglicy należy zmieniać, przesuwając ją najwyżej o jeden rowek, po czym należy sprawdzić pracę silnika podczas jazdy. Ważną rzeczą jest przestrzeganie szczelnego połączenia między gaźnikiem i filtrem.


to jest napisane na podstawie gaźnika ikov w jawie 50


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawa_250
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Pon 19:47, 23 Mar 2009    Temat postu:

ja niestety mam nieszczelny filtr tam gdzie wchodzi na gaźnik ale chodzi dobrze nawet na nieszczelnym:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 20:49, 23 Mar 2009    Temat postu:

tzn utawiłeś już obroty?? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawa_250
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Pon 20:55, 23 Mar 2009    Temat postu:

tak-ustawiałem ale i tak po niedługim czasie robią się bardzo wolne...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 21:42, 23 Mar 2009    Temat postu:

sprawdź naciąg linki gazu... wszelkie niedociągnięcia wyeliminuj Very Happy może to jest przyczyną Razz 0 luzu wszystko musi być "cacy"

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Pon 21:43, 23 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawa_250
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Pon 21:48, 23 Mar 2009    Temat postu:

no linke mam luźno...ale nie wiem jak ją naciągnąc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 21:55, 23 Mar 2009    Temat postu:

wszystko jasne Very Happy Podstawowy błąd... zawsze ustawianie obrotów zaczynaj od wyeliminowania luzu w lince... jeśli to zrobisz powinno być dobrze... Rusz trochę głową i wykombinuj coś Pozdro!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawa_250
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Pon 21:59, 23 Mar 2009    Temat postu:

no ale to i tak nie ma znaczenia bo jak linka jest luźno to i tak przepustnica nie opadnie do konca bo ta śrubka od regulacji ją trzyma i obroty i tak powinny byc dobre... pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:08, 23 Mar 2009    Temat postu:

rób jak chcesz Smile Ja tylko powiedziałem jak powinno być Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Wto 4:50, 24 Mar 2009    Temat postu:

W pokrywce przepustnicy powinna być sruba regulacyjna linki. A obroty Ci spadaja,bo masz słabe ładowanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawa_250
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Wto 8:34, 24 Mar 2009    Temat postu:

no to jak mam zwiększyć ładowanie?? napiszcie mi bo nie bede zakładał nowego tematu:) pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 15:11, 24 Mar 2009    Temat postu:

Naładuj akumulator do pełna i odpal motocykl. Jeśli będzie nadal to samo, to winy trzeba szukać dalej w gaźniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawa_250
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Wto 17:15, 24 Mar 2009    Temat postu:

jak naładuje akumulator to jest idealnie:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 18:43, 24 Mar 2009    Temat postu:

No to bierz Pan się za elektrykę. Nowa instalacja, aku, szczotki itd. Spokój na lata gwarantowany. Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin