Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

składanie skrzyni w 353

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawelooo2
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 302
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Sob 7:50, 04 Lis 2017    Temat postu: składanie skrzyni w 353

Po moich przebojach ze składaniem skrzyni w 353 w pierwszej jawie obiecałem sobie zrobić instrukcję która będzie czytelna dla laika. Ja korzystałem z tego katalogu: [link widoczny dla zalogowanych]
Przygotowujemy zatem tryby skrzyni biegów,
[link widoczny dla zalogowanych]
warto sobie je opisać, żeby wiedzieć który to który, ja zrobiłem to w ten sposób:
[link widoczny dla zalogowanych]
gdzie 19 p2b to 19 ilość zębów p2b to moje własne oznaczenie pośredniego walka 2 biegu, kolejne wałki ze zdjęcia opisane sa analogicznie przy czym 20 3b to wałek główny 3 biegu (posiadający 20 zebów)
mając taki opis nie sposób sie pomylić a i łatwiej zakładac je do silnika zgodnie z opisem z podanego w linku katalogu:
"założyć wałek główny (Cool, wałek główny 2 biegu (12) oraz wodzik (13). Założyć wałek główny 3 biegu (14) oraz wodzik (15). Zamontować czop ustalający wodziki (16). Założyć do obudowy wałek pośredni 1 biegu (17) oraz wałek pośredni 2 biegu (1Cool. Założyć, również do obudowy wałek pośredni 3 biegu tak aby był połączony z wodzikami. Zamontować wałek pośredni (9) wpasowując go w założone zębatki (19, 18, 17)."mając tak opisana skrzynię mój syn w wieku 11 lat ogarnął temat - też "blądyn"
po złożeniu skrzyni nakładamy prawy karter i sprawdzamy czy "wchodzą" biegi a przy okazji sprawdzamy działanie czujnika luzu.
Do sprawdzenia działania czujnika luzu potrzebujemy źródło prądu żarówkę i przewody lub najtańszy miernik z castoramy. Poniżej sposób podłączenia
przewodów
[link widoczny dla zalogowanych]
oraz ustawienie automatu w pozycji luz (pomiędzy 1 i 2 biegiem)
[link widoczny dla zalogowanych]
jeśli nie działa musimy podgiąć blaszkę na automacie u mnie w jednym była strasznie zmęczona co widac na poniższym zdjęciu
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli biegi wchodzą i działa czujnik luzu trzeba zdystansować skrzynię. Wg katalogu:
"Sprawdzić luz osiowy wałków. Wałki powinny się obracać bez zacięć. Wałek główny nie może mieć wyczuwalnego luzu osiowego, natomiast wałek pośredni powinien mieć luz osiowy w granicach 0,2mm - 0,3mm. Jeżeli luz jest większy to należy go zmniejszyć za pomocą stalowych podkładek założonych na wałek, tak aby podkładki znajdowały się pomiędzy wałkiem i łożyskiem umieszczonym w lewym karterze.
Ja to ogarniemy to włożenie wału i składanie połówek to juz czysta formalność.
P.S. jeśli coś pominąłem lub można dopisać to proszę o sugestię, w końcu to ma byc pomocne a ja alfa i omega nie jestem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1277
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 19:01, 04 Lis 2017    Temat postu:

Jak sprawdzasz luz na wałku głównym?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawelooo2
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 302
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Nie 14:32, 12 Lis 2017    Temat postu:

Jak znasz łatwy sposób to sie podziel informacja, dopiszę się w poście. NIgdy tego nie musiałem robić bo wałek główny ciasno wchodził - on z obydwu stron w łożyskach siedzi, a dobierając wałek główny wkładałem, nie wyrobiony prawie nowy. Jak kojarzę to tam luz się może zrobić jak gniazda są wybite.
Jednym słowem słuszna uwaga, która należałoby dopisać - ciesze się że zwróciłeś na to uwagę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 313
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 16:37, 12 Lis 2017    Temat postu:

Bardzo fajny opisik , ja składając skrzynię pomyliłem 2 koła 16z i 17z.
O dziwo skrzynia działała idealnie , najprawdopodobniej to było przyczyną że Jawa nie chciała latać więcej jak 80-90 km/h.

Luz wałka mierzyłem suwmiarką , mało precyzyjnie ale luz zlikwidowałem podkładkami i skrzynia chodziła dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 290
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Śro 17:44, 15 Lis 2017    Temat postu:

Witam Dzięki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin