Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

składanie skrzyni w 353

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawelooo2
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 306
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Sob 7:50, 04 Lis 2017    Temat postu: składanie skrzyni w 353

Po moich przebojach ze składaniem skrzyni w 353 w pierwszej jawie obiecałem sobie zrobić instrukcję która będzie czytelna dla laika. Ja korzystałem z tego katalogu: [link widoczny dla zalogowanych]
Przygotowujemy zatem tryby skrzyni biegów,
[link widoczny dla zalogowanych]
warto sobie je opisać, żeby wiedzieć który to który, ja zrobiłem to w ten sposób:
[link widoczny dla zalogowanych]
gdzie 19 p2b to 19 ilość zębów p2b to moje własne oznaczenie pośredniego walka 2 biegu, kolejne wałki ze zdjęcia opisane sa analogicznie przy czym 20 3b to wałek główny 3 biegu (posiadający 20 zebów)
mając taki opis nie sposób sie pomylić a i łatwiej zakładac je do silnika zgodnie z opisem z podanego w linku katalogu:
"założyć wałek główny (Cool, wałek główny 2 biegu (12) oraz wodzik (13). Założyć wałek główny 3 biegu (14) oraz wodzik (15). Zamontować czop ustalający wodziki (16). Założyć do obudowy wałek pośredni 1 biegu (17) oraz wałek pośredni 2 biegu (1Cool. Założyć, również do obudowy wałek pośredni 3 biegu tak aby był połączony z wodzikami. Zamontować wałek pośredni (9) wpasowując go w założone zębatki (19, 18, 17)."mając tak opisana skrzynię mój syn w wieku 11 lat ogarnął temat - też "blądyn"
po złożeniu skrzyni nakładamy prawy karter i sprawdzamy czy "wchodzą" biegi a przy okazji sprawdzamy działanie czujnika luzu.
Do sprawdzenia działania czujnika luzu potrzebujemy źródło prądu żarówkę i przewody lub najtańszy miernik z castoramy. Poniżej sposób podłączenia
przewodów
[link widoczny dla zalogowanych]
oraz ustawienie automatu w pozycji luz (pomiędzy 1 i 2 biegiem)
[link widoczny dla zalogowanych]
jeśli nie działa musimy podgiąć blaszkę na automacie u mnie w jednym była strasznie zmęczona co widac na poniższym zdjęciu
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli biegi wchodzą i działa czujnik luzu trzeba zdystansować skrzynię. Wg katalogu:
"Sprawdzić luz osiowy wałków. Wałki powinny się obracać bez zacięć. Wałek główny nie może mieć wyczuwalnego luzu osiowego, natomiast wałek pośredni powinien mieć luz osiowy w granicach 0,2mm - 0,3mm. Jeżeli luz jest większy to należy go zmniejszyć za pomocą stalowych podkładek założonych na wałek, tak aby podkładki znajdowały się pomiędzy wałkiem i łożyskiem umieszczonym w lewym karterze.
Ja to ogarniemy to włożenie wału i składanie połówek to juz czysta formalność.
P.S. jeśli coś pominąłem lub można dopisać to proszę o sugestię, w końcu to ma byc pomocne a ja alfa i omega nie jestem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1280
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 19:01, 04 Lis 2017    Temat postu:

Jak sprawdzasz luz na wałku głównym?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawelooo2
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 306
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Nie 14:32, 12 Lis 2017    Temat postu:

Jak znasz łatwy sposób to sie podziel informacja, dopiszę się w poście. NIgdy tego nie musiałem robić bo wałek główny ciasno wchodził - on z obydwu stron w łożyskach siedzi, a dobierając wałek główny wkładałem, nie wyrobiony prawie nowy. Jak kojarzę to tam luz się może zrobić jak gniazda są wybite.
Jednym słowem słuszna uwaga, która należałoby dopisać - ciesze się że zwróciłeś na to uwagę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 324
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 16:37, 12 Lis 2017    Temat postu:

Bardzo fajny opisik , ja składając skrzynię pomyliłem 2 koła 16z i 17z.
O dziwo skrzynia działała idealnie , najprawdopodobniej to było przyczyną że Jawa nie chciała latać więcej jak 80-90 km/h.

Luz wałka mierzyłem suwmiarką , mało precyzyjnie ale luz zlikwidowałem podkładkami i skrzynia chodziła dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 293
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Śro 17:44, 15 Lis 2017    Temat postu:

Witam Dzięki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 324
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 22:13, 28 Lis 2017    Temat postu:

Kolejne jaja, przejrzałem dokładnie skrzynie , okazało się że zamiast trybu 20z miałem wsadzone dwie 19ki.
Poprzednim razem w ogóle tego nie sprawdziłem , założyłem z góry że skrzynia była prawidłowo złożona i poskładałem ją tak samo.
Podsumowując miałem zamienione dwa tryby miejscami 16z i 17z oraz zamiast 20z był wsadzony 19z Very Happy
Najlepsze jest to że biegi chodziły ładnie i wszystko działało.

Kupiłem nowy tryb 20z współczesny , kiepsko jest zwymiarowany bo nie chce wejść wieloklinem na wałek, mam dwa wałki i na oba nie wchodzi.
Czeka mnie podpiłowanie zębów wieloklinu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1280
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 9:41, 29 Lis 2017    Temat postu:

To że skrzynia chodziła prawidłowo mnie nie dziwi. Gdyby był założony 20z zamiast 19 to pewnie tylko raz byś wrzucił ten bieg.

Co do wymiany trybów, to słyszałem że nie wymienia się jednego trybu, drugi który z nim pracuje też powinno się wymienić. Na 100% bym nie włożył nic współczesnego do skrzyni, za duże ryzyko, a jak coś się sypnie to skrzynia do wymiany. W sumie teraz na Twoim miejscu też bym wymienił całą skrzynie.
To tylko moje spostrzeżenia, nie musisz brać ich do serca. Powodzenia w składaniu:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin