Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprzęgło i biegi Jawa 250 353 61r.
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Wto 15:42, 01 Lis 2011    Temat postu: Sprzęgło i biegi Jawa 250 353 61r.

Witam, jestem nowym forumowiczem Smile

Czy te dwa elementy powinny ze sobą współpracować ?

(ehh... nie mogę wstawić linku :S - ale obrazek jest w moim awatarze Razz)

Domyślam się, że element "B" (nie znam dokładnej nazwy... wodzik ?) powinien być, podczas zmiany biegu przesuwany w zagłębieniu elementu "A" - wtedy powinno być rozsprzęglenie.

W mojej Jawie 250, te dwa elementy są od siebie oddzielone na odległość 1 cm, przy próbie regulacji sprzęgła, "wodzik" przesuwa się w strone elementu "A", ale nic mi po tym bo sprzęgło jest tak mocno skręcone, że nie jestem w stanie wcisnąć dźwigni ;/

Myślę, że coś musi być nie tak, po pewnie, kiedy te dwa elementy nie współpracują ze sobą to nie działa pół-automatyczna zmiana biegów.

Mam też problem z biegami, raz jest 1 i luz, raz muszę "szukać", albo nóżka się całkowicie blokuje... dodam, że kopniak mi nie odbija, czy może to być wina zablokowanej sprężyny od kopniaka ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sleszu dnia Wto 15:48, 01 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Wto 17:01, 01 Lis 2011    Temat postu:

Na początek sprawdź czy popychacze są w całości, może któryś jest zakrótki albo wypadła kulka z automatu (element B ) Sruba regulacyjna powinna "wystarczyć" do prawidłowego funkcjonowania sprzęgła.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Śro 21:12, 02 Lis 2011    Temat postu:

Dla ścisłości zamieszczam fotkę. [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Śro 21:15, 02 Lis 2011    Temat postu:

Według mnie albo brak kulki albo popychacz upiłowany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Śro 21:34, 02 Lis 2011    Temat postu:

A czy nie będzie wręcz odwrotnie - popychacz nie jest za długi ? Może zadaję troszkę głupie pytania, bo wiem, że mógłbym to łatwo sprawdzić, ale jeszcze nie chcę zabierać się za rozbieranie motocykla bo nie mam na to warunków Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Śro 21:42, 02 Lis 2011    Temat postu:

Skoro nie możesz wcisnąć sprzęgła to raczej będzie tak jak piszesz. Musisz rozebrać kosz sprzęgłowy i sprawdzić o co kaman. Ja raz miałem taki przypadek, że jakiś ekspert włożył dwie kulki i efekt był taki sam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Śro 22:20, 02 Lis 2011    Temat postu:

Obejrzałem wszystko dokładnie jeszcze raz i problem okazał się bardzo błahy, otóż moja jawa ma manetki od jawy 350 i linkę od sprzęgła chyba też... brakuje mi znajomości konkretnego nazewnictwa poszczególnych części, a, że nie chcę mówić ogólnikowo to ponownie przedstawię to na zdjęciu: Uchwyt od linki sprzęgła nie może cofnąć się do tyłu, bo blokuje go pancerz linki, dlatego wodzik "A" nie może wejść w krzywkę "B". Czerwonym kółkiem oznaczyłem miejsce "C" - wzajemnego blokowania się wodzika "A" z uchwytem linki sprzęgła.
[link widoczny dla zalogowanych]

Gdyby linka była dłuższa, albo miała krótszy pancerz to wszystko by grało bo uchwyt sprzęgła cofnąłby się do tyłu a wodzik wszedłby w krzywkę.

Trochę to masło maślane, ale nie umiem lepiej wytłumaczyć o co mi chodzi... wiem tylko, że potrzebuję oryginalne manetki Jawy 250, oraz linkę od sprzęgła Smile

P.S Sprzęgła nie mogłem wcisnąć bo śruba regulacyjna była skręcona na chama Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 13:10, 03 Lis 2011    Temat postu:

masz na myśli że sprzęgło jest już wciśnięte Smile hehe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Czw 18:30, 03 Lis 2011    Temat postu:

Dlatego właśnie nie mógł go już wcisnąc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Czw 22:28, 03 Lis 2011    Temat postu:

Wszystko jest już ok, półautomat działa (ładnie rozsprzęgla), tylko biegi na sucho nie zawsze wskakują (wskoczą jak ruszę kołem - oleju nie zmieniałem Razz). Czekam teraz na wypłatę i zabieram się za remont silnika Smile Mam jeszcze tylko pytanie odnośnie "dzwonienia" z silnika, czy to normalne ? Dodam, że silnik bardzo ładnie pracuje w całym zakresie obrotów - jest zrywny. Szczęka mi opadła jak po włożeniu akumulatora odpalił na pierwszego kopa ( po 20 latach stania w stodole) xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 0:25, 04 Lis 2011    Temat postu:

Cytat:
wskoczą jak ruszę kołem


norma. Jeśli tak się dzieje to znaczy że dobrze wysprzęgla (co nie znaczy że przenosi maksymalną moc) Pewnie pierścienie dzwonią. Jaki olej do paliwa lejesz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Pią 18:10, 04 Lis 2011    Temat postu:

Paliwo miałem z olejem Stihl do silników 2T, takie akurat miałem pod ręką bo chciałem odpalić silnik i przejechać się 20 m po podwórku. Odpaliłem później jeszcze z kilka razy, ale nie jeździłem bo w skrzyni jest 20 letni olej.
Za tydzień zabieram się za remont. Nie wiem, czy wymieniać stary tłok (czeski) na nowy (nie czeski... bo na czeski nie mam kasy :S) i robić szlif. Może lepiej będzie jak zostawię stary tłok i wymienię tylko pierścienie... ? O ile próg w cylindrze nie będzie mocno wyczuwalny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 19:08, 04 Lis 2011    Temat postu:

czyli dzwoniły Ci pierścienie bo zalałeś sthila. Do paliwa lej mixola to jeszcze troche pośmigasz. Mówisz że silnik fajnie chodzi i jest zrywny więc daj sobie na razie spokój z remontem, no chyba że chcesz go rozbierać do śrubki i działać z pełną renowacją. Co najwyżej możesz odkręcić głowice i zobaczyć czy ścianki cylindra nie są skorodowane.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Pią 19:08, 04 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Sob 22:24, 05 Lis 2011    Temat postu:

Nigdy nie dolewałem niczego innego poza mixolem. Podobno oleje do piły itp sa lepsze ale do moto mixol jest najlepszy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Nie 17:31, 06 Lis 2011    Temat postu:

Z pierścionkami się nie spiesz. Jeśli przejechałeś tylko po podwórku to na pewno się silnik dobrze nie zagrzał. Zobacz czy po dobrym rozgrzaniu nie przestaną dzwonić. U mnie dzwonią na zimnym a po rozgrzaniu jest OK.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin