Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Strasznie kopci, olej lany 1:50.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawkom
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:51, 14 Sie 2012    Temat postu: Strasznie kopci, olej lany 1:50.

Witam,
otóż moja jawa strasznie kopci dymu jest sporo ale wchodzi na obroty regularnie nie ma zakłóceń, świeca nie jest jakaś czarna okopcona, gaźnik zmieniłem ustawiłem zapłon też 3 mm wyprzedzenia. na wolnych tak strasznie nie widać aby kopciła ale gorzej na większym gazie. Boję się że bierze olej z silnika a czy może to być np przez olej palący się w tłumikach/kolankach?
z góry dzięki za odp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 23:10, 14 Sie 2012    Temat postu:

może brać z połówek. Poci się pod silnikiem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 10:52, 15 Sie 2012    Temat postu:

Jak tłumiki są zawalone syfem to będzie kopcić. A ubywa ci olej w skrzyni?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawkom
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 13:13, 15 Sie 2012    Temat postu:

no właśnie nei wiem jak to z tym olejem w skrzy bo trochę delikatnie mokry z dołu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica Różana Lubelskie

PostWysłany: Śro 14:06, 15 Sie 2012    Temat postu:

a czy z tłumików wycieka Ci taka gęsta maź?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrarek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piekarnik Śląski

PostWysłany: Śro 14:49, 15 Sie 2012    Temat postu:

skrzynię skręcić, a tłumiki wyczyścić i wtedy sprawdzać dalej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawkom
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:29, 15 Sie 2012    Temat postu:

nie tłumiki czyściutkie, ale chyba i tak bierze niewilką ilość bo jak dolałem oleju do silnika dziś to bardziej kopciła.

Dziś zrobiłem trasę nią 120 km na rajdzie pojazdów zabytkowych Smile
oprócz braku prądu przy 80 kilometrze (prądu z prądnicy wystarczyło na iskrę - jechałem bez świateł) i słabym sprzęgle wszystko jest ok Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Śro 18:30, 15 Sie 2012    Temat postu:

A bardzo ci to przeszkadza? moja jawa też kopci i leję oleju 1:30 miksol . Jak się zagrzeje to troszkę mniej, jak tylko nie bierze ze skrzyni to bym nie kombinował. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Sob 15:25, 18 Sie 2012    Temat postu:

a ten aluminiowy uszczelniacz zwany ,,labiryntem,, masz w jakim stanie?
(generalnie ja wszystkim zalecam przy okazji remontu silnika zmienić ten,,labirynt na,, simmering o odpowiedniej szerokości - lub przetoczyć ten labirynt z piętnastu milimetrów na 8 i dołożyć siedmio-milimetrowy simmering- dystans między łożyskami zostanie a uszczelnienie się poprawi - ja tak zrobiłem - a doradził mi to sam Tomasz Sałek)

swoją drogą jawy chyba tak mają - bo moja kiedyś kopciła niemiłosiernie - jak chciałem rozwinąć maksymalną szybkość i odwróciłem się do tyłu to aż mi wstyd było - po poprawieniu tego labiryntu pomogło, ale dalej dymi bardziej niż niektóre inne moje dwusuwy

a co do oleju w skrzynie to kontroluj jego stan bo w razie jazdy ,,na sucho,, drastycznie spadnie żywotność okładzin w sprzęgle (mam na myśli dłuższe trasy) a łożyska i koła zębate też będą bardziej obciążone

pozostaje też kwestia jaki olej stosujesz? klasy TA ,TB ,TC ? syntetyczny czy zwykły zwyczajny mixol? bo olej też ma wpływ na dymienie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Sob 15:30, 18 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawkom
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:47, 18 Sie 2012    Temat postu:

silnik rozebrany, labirynt jest w stanie masakrycznym! pogięty popękany brakuje kilku kawałków bo się odłamały przechodzę na simmering . a teraz panowie jakiej grubości użyć simmering?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 12:46, 19 Sie 2012    Temat postu:

z jakichś powodów oryginalny labirynt ma 15m - więc sugerował bym takie rozwiązanie, które pozwoli zachować podobny dystans

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Pon 19:55, 20 Sie 2012    Temat postu:

Ja włożyłem dwa plecami do siebie 25x62x7 . A jak łożyska?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 20:53, 20 Sie 2012    Temat postu:

plecami do siebie to kiepski pomysł. Najlepiej "jeden za drugim".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 19:18, 21 Sie 2012    Temat postu:

mi zawsze od kąd pamiętam ojciec i wujkowie powtarzali ,,simmering zawsze sprężynką do wewnątrz,, i ja tak od dziecka robiłem i wszystko chulało - więc też bym polecał taki sposób bo wtedy im wyższe ciśnienie - tym mocniej jest dociskana ,,warga,, uszczelniająca

a co do łożysk to nie zrozumiałem pytania, mógł byś sprecyzować?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Wto 20:29, 21 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Wto 19:40, 21 Sie 2012    Temat postu:

Pytałem czy nie są powybijane. Bo z czegoś ten labirynt się rozwalił, a jak czop pewnie do szlifu bo uszczelniacz może nie uszczelnić. A olej ludzie mi uświadomili na forum JAWY i stosuję półsyntetyki już nie MIXOL.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin