Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

tłok 250 kyvacka vs panelka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojt
Pan Henio



Dołączył: 31 Mar 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:49, 31 Mar 2018    Temat postu: tłok 250 kyvacka vs panelka

Cześć,
Mam jawę 250-353 z '60 więc kyvackę. Podczas remontu jakieś 10 lat temu został w niej zamontowany tłok z panelki (bez dolnych ścianek okien i z podcięciami na denku). W związku z tym że tłok był z jakiegoś gównolitu zaczął się zacierać.
Moje pytanie czym się jeszcze różnią konstrukcyjnie cylindry i tłoki w obu modelach i jaki wpływ na pracę silnika ma zamiana tłoków (mam nowy czeski tłok panelkowy na kolejny nadwymiar).
Montować czy szukać z 353?
Dochodzi jeszcze pytanie o średnicę sworznia. Czy 353 nie miał przypadkiem mniejszego wymiaru.
Pozdr.
Wojtek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1634
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pon 20:46, 02 Kwi 2018    Temat postu:

Nie będzie to dobrze działać, musi być od 353.
Zacieranie jest powodem złego montażu - mogę złożyć poprawnie taki silnik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojt
Pan Henio



Dołączył: 31 Mar 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:17, 02 Kwi 2018    Temat postu:

Ale jakieś konkrety?
Z jakiego powodu nie będzie działać poprawnie? Czym się różnią?
Co rozumiesz przez zły montaż? Jak dla mnie zacieranie było wynikiem puchnięcia tłoka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojt
Pan Henio



Dołączył: 31 Mar 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:56, 03 Kwi 2018    Temat postu:

No dobrze,
widzę że słabo tu z merytoryczną pomocą. Wykonałem kilka telefonów i pomiarów i mam info dla potomnych.
Tłok 559 względem 353 ma większą średnicę sworznia - 18mm względem 16mm.
okna tłoka są większe w 559, bez dolnej krawędzi.
nacięcia na denku tłoka 559 pokrywają się z oknami w cylindrze zarówno 353 jak i 559 co ułatwia wymianę gazów.
Jednym słowem tłok 559 można zastosować w 353 po rozwierceniu główki korbowodu do wymiaru 18mm.
Zamiana na pewno nie pogorszy parametrów pracy, a wręcz może je poprawić.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wentyl
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PZ

PostWysłany: Śro 7:05, 04 Kwi 2018    Temat postu:

wybrania w denku tłoka moga spowodować obnizenie kompresji, więc to raczej pogorszy parametry silnika.
Weż pod uwagę że inne są także głowice.
dobre tłoki do 353 są bardziej dostepne niz do panelki więc jest w czym wybierać a od panelki mozesz sprzedać dalej skoro to taki rarytas.
moim zdaniem szukasz miodu w dupie....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wentyl dnia Śro 7:11, 04 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojt
Pan Henio



Dołączył: 31 Mar 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:02, 04 Kwi 2018    Temat postu:

No i zrobiło się konkretniej. Powiedz na czym polegają różnice w głowicach.
Co do samego tłoka, to jasne że najlepiej zamontować dedykowany. Ale skoro mam już rozwierconą główkę korbowodu i sam tłok, to wolę go zamontować jeśli będzie pracował poprawnie, niż rozpoławiać niepotrzebnie silnik.
Więc nie chodzi tu o kombinowanie tylko analizę za i przeciw.
Dzięki za włączenie się do dyskusji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wentyl
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PZ

PostWysłany: Śro 10:13, 04 Kwi 2018    Temat postu:

i tak przy wymianie tłoka musisz w komplecie wymienić sworzeń i tulejkę.
dorabiasz tulejkę "nadwymiarową", pod sworzeń fi 15 do 353 u tokarza, wciskasz nową tulejkę, rozwiercasz na wymiar i po robocie.
jek zachowasz "czystość" przy rozwiercaniu i nie zasyfisz silnika wewnątrz to nic nie musisz rozpoławiać...
nie wiem jak jest różnica w głowicach bo miałem na warsztacie tylko od 559 ale na pewno są różne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wentyl dnia Śro 10:20, 04 Kwi 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin