Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wał korbowy - Jawa 250

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdamSTW
Pan Henio



Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sędziszów Małopolski

PostWysłany: Pią 9:03, 15 Maj 2009    Temat postu: Wał korbowy - Jawa 250

Kupiłem na Allegro wał do Jawy 250.
Z wyglądu wszysko OK, ale przy montażu okazało sie że jest
inna średnica tulejki sworznia tłoka ( większa) oraz mniejsza grubość krążków korbowych. Pozostałe wymiary zgodnie.
Mam pytanie czy były jakieś różne wersje wałów do Jawy 250, a może jest to wał od JAWY 250 lecz produkowanej w latach późniejszych.
Czy na tym wale będzie pracował silnik.
Prosze o pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 13:29, 15 Maj 2009    Temat postu:

Tulejkę sworznia tłoka można dorobić u tokarza. W mojej CZ 175/450 konieczne było zrobienie nowej (o większej średnicy wewnętrznej) dlatego, że stary tłok miał sworzeń o średnicy 16mm , a nowy - współczesna produkcja - 18mm. Co do grubości korków, nie mam pojęcia, musi się tu chyba wypowiedzieć ktoś, kto miał na warsztacie kilka silników 353.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdamSTW
Pan Henio



Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sędziszów Małopolski

PostWysłany: Pią 15:38, 15 Maj 2009    Temat postu:

O dorobieniu tulejki tez myslałem i to nie stanowi problemu.
Typowy wał ma tulejke o średnicy wewn. 15 mm
a u tego co kupiłem jest średnica 18 mm.
Tym samym jest większa średnica zewnętrzna tulejki i wynosi 21 mm
i równocześnie jest wieksza "główka" korobowodu.
Wygląda na to że były jakieś JAWY 250 o nowszych tłokach i wałach.
Mniejszej gubość krążków wału ( wynosi 19 mm) będzie powodować że przestrzeń wstępnego sprężania będzie wieksza ( mniej wypełniona ), co chyba w jakiś sposób odbije sie na napęłnianiu cylindra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Sob 9:28, 16 Maj 2009    Temat postu:

Nom- zapewne nie od Jawy 353 Kyvacka tylko od Jawy typ 559 Panel

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdamSTW
Pan Henio



Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sędziszów Małopolski

PostWysłany: Nie 9:59, 17 Maj 2009    Temat postu:

To wygląda na to że, należy zacząć poszukiwania wału
do 353 a ten od 559 wystawic na sprzedaż.
No cóż takie są uroki remontów.
Szkoda, wał jest zupełnie OK.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 13:40, 17 Maj 2009    Temat postu:

Co ze starym? Nie nadaje się do regeneracji?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdamSTW
Pan Henio



Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sędziszów Małopolski

PostWysłany: Nie 15:59, 17 Maj 2009    Temat postu:

Juz wstępnie mam uzgodnionego fachowca,
wiec chyba jednach starego zregeneruje.
Chciałem szybciej przez zakup, to wyszło jak wyszło. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 17:15, 17 Maj 2009    Temat postu:

Taaak... Very Happy Ja zaczynając zabawę z knedlami też mocno wtapiałem kupując niepasujące części, teraz już wiem, że przy następnym motocyklu nie zrobię błędu. Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
neronman
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miastko

PostWysłany: Nie 19:03, 17 Maj 2009    Temat postu:

a tak na marginesie jakie polecicie warsztaty do regeneracji co dobrze zrobię i można do nich wysłać wał

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubanaba
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podl./Lublin

PostWysłany: Wto 16:34, 19 Maj 2009    Temat postu:

Witam
przyłączam się do prośby neronmana - gdzie na terenie lubelskiego (Lublin, Lubartów, Biała Podlaska & okolice) w miarę tanio i solidnie regenerują wały ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:05, 19 Maj 2009    Temat postu:

Hej,

jak chcecie, to mogę spytać kumpla, który wysyłał wały (garbusowe, ale to bez znaczenia) do Wawy i był bardzo zadowolony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Śro 0:23, 20 Maj 2009    Temat postu:

ma znaczenie bo wał od garba się szlifuje a nie rozbija.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 6:35, 20 Maj 2009    Temat postu:

Jawsim napisał:
ma znaczenie bo wał od garba się szlifuje a nie rozbija.


Nikogo tu nie reklamuję, ale dla mnie to oczywiste, że tam gdzie są sprawdzeni fachowcy, to wiedzą co i jak obrabiać... Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin