Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wał nieosiowo

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tengu1234
Pan Henio



Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:53, 30 Cze 2021    Temat postu: Wał nieosiowo

Witam wszystkich mam problem i szukam porady /pomocy
Mianowicie zrobiłem generalke silnika (tlok korba cylinder wal)
Podczas skladania okazało sie ze ktoś zapunktował jedno siedzenie lozyska kartera przypuszczam ze miało za duzo luzu i ktoś napunktowal po obwodzie ale nie wziął pod uwagę że zniszczy osiowość.Podczas nabijania wału zakleszcza wał.
Wszystko pomierzone i jest dobrane z luzem wiec musi być wałzeskosowany i zaciska łożyska.Nie chce zmieniac czesci kartera,mam silnik i rame zgodną z oryginału i chce zeby tak zostało,wiec wchodzi w gre naprawa nie wiem tuleja ,napawanie i osiowanie pomóżcie Podajcie jakieś namiary firmy która to naprawi ktoś miał styczność z tego typu naprawą


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 130
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Czw 14:57, 01 Lip 2021    Temat postu:

Ciężko doradzić bez wglądu,łożysko można wkleić na loctite tylko musi mieć luz C3 C4 i będzie działać . Domyślam się że chodzi o łożysko od strony prądnicy? Przed włożeniem osi wału opalarką nagrzać łożysko około 80 stopni

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez NBR dnia Czw 15:00, 01 Lip 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 15:54, 01 Lip 2021    Temat postu:

Zapunktowanie bieżni łożyska nie spowoduje nie osiowości wału. Zdanie o nabijaniu wału może być tu kluczowe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tengu1234
Pan Henio



Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:00, 01 Lip 2021    Temat postu:

Hmm.. dziekuje za uwagi na temat wkladania wału i slowa nabijanie nie jest kluczowe z całym szacunkiem dziekuje za zaiteresowanie tematem ale interesowaly by mnie odpowiedzi w temacie a nie podwazanie mojego doswiadczenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tengu1234
Pan Henio



Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:06, 01 Lip 2021    Temat postu:

I zgadza sie chodzi o korpus strony pradnicy siedzenie jest na tyle rozbite pewne przez trudne okresy polskiej historii ,postaram sie o jakieś zdjecią żeby pokazać jak to wyglada

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tengu1234
Pan Henio



Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:30, 05 Lip 2021    Temat postu:

Jednak od strony skrzyni
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Przy czym zeby nie bylo przy wkladaniu nowej korbie bylo sprawdzane bicie oraz wal dowazany wiec nie ma
mowy o krzywym wale bo tez juz to bylo brane pod uwagę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 22:56, 05 Lip 2021    Temat postu:

Twojego doświadczenia nikt nie podważa, ale skoro nie pamiętasz po której stronie masz zniszczoną bieżnię...

Po stronie sprzęgła nie stracisz osiowości, wał jest tam podparty na 2łożyskach, jeżeli było by coś nie tak z osiowością to byś nie włożył tam wału, a jak już by Ci się udało go włożyć to byś nim nie zakręcił. Ale jeżeli włożyłeś go w tą połówkę bloku i się obraca to ja bym zmierzył zegarem bicie na czopie od strony prądnicy, będziesz wiedział czy jest prosto czy krzywo.

PS zmień roszczeniowe podejście, nikt NIE musi Ci pomóc, jedynie może chcieć, Twoje doświadczenie chyba nie jest takie wielkie skoro szukasz pomocy na forum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 10:08, 06 Lip 2021    Temat postu:

Jeśli koniecznie chcesz wsadzać tuleje w karter to zadzwoń do jakiegokolwiek miejsca gdzie odnawiają zabytkowe motocykle. Tam pewnie znajdziesz kontakt.
Wydaje mi się, że te punktowania były często na zasadzie "zapunktuje, nie zaszkodzi". Sam szukałem niedawno karterów, które nie są pokaleczone. Dałem sobie luzu i kupiłem loctite.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tengu1234
Pan Henio



Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:06, 06 Lip 2021    Temat postu:

Podzwonilem wszystko wiem da sie zrobić ,ceny różne 500+ puki co mam kilka silnikow zastepczych podmienie korpus a oryginał jeszcze zostawie i dziekuje wszyskim za komentarze

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tengu1234 dnia Wto 21:10, 06 Lip 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 130
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Śro 11:56, 07 Lip 2021    Temat postu:

tengu1234 napisał:
Jednak od strony skrzyni
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Przy czym zeby nie bylo przy wkladaniu nowej korbie bylo sprawdzane bicie oraz wal dowazany wiec nie ma
mowy o krzywym wale bo tez juz to bylo brane pod uwagę


Takie zabiegi były powodem wychodzenia łożyska z karteru podczas drgań . Wystarczy dopasować tuleję np. z cienkiego aluminium między łożyskiem a kołem zębatym lub podkładkę sprężynowa aby po dokręceniu trzymał stożek i dociskało łożysko. Też tak mam zrobione mimo tego że łożysko siedzi dość mocno.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tengu1234
Pan Henio



Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:33, 20 Lip 2021    Temat postu:

Zgadza sie wystarczyla by tulejka moze byc aluminiowa choć rozważałem mosieżna lepszy materiał tylko problem tkwi w tym ze lozysko nie ma luzu na bieżni zewnetrznej żeby sie obracało tylko ktoś tak mocno zapunktowal z jednej strony że lożysko sietrocze przesuneło dlatego blokuje wał z tej strony karteru

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tengu1234
Pan Henio



Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:36, 20 Lip 2021    Temat postu:

Bo przypuszczam że wał jest prosty po weryfikacji w firmie ktora sie tym zajmuje już pare lat

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Śro 20:35, 18 Sie 2021    Temat postu:

A kartery są od pary? Bo przez samo takie zapunktowanie nie powinno być aż tak źle żeby wal blokowało. Sprawdzałeś numery technologiczne karterow?

Druga kwestja - łożyska są znormalizowane - jest ileś tam wymiarów które w całej Europie są zawsze takie same - jeżeli to punktowanie jest przyczyną problemu to można ominąć problem dając węższe łożysko. Między łożyskami masz labirynt czy simmering? Jeśli łożyska są dwa, to jedno można dać węższe (to skrajne) dodatkowo labirynt/simmering można dać węższy - nie pamiętam wymiaru, ale jeśli szerokość ma np 12mm, to załóż 10 lub 8mm - itak uszczelnia warga simmeringu a nie jego grubość - dając węższy simmering (lub labirynt) łożysko skrajne osadzone będzie bliżej wału, a dalej od zapunktowanego miejsca. Ewentualnie jeśli nie chcesz zmniejszać rozstawu lozysk, to możesz dać węższe łożysko skrajne - też wejdzie wtedy głębiej i nie będzie w miejscu tych punktów.
Ewentualnie węższy simmering (labirynt) i węższe lozysko

Ale WEDŁUG MNIE samo zapunktowanie nie zablokowało by wału - przed rozbiurka wal się kręcił? To ważna kwestia - podaj ta informacje


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Śro 20:42, 18 Sie 2021, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tengu1234
Pan Henio



Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:30, 08 Paź 2021    Temat postu:

Kartery są od pary osobiscie rozpaławialem silnik
Silnik chciałem zrobić przy okazji remontu reszty
Kilka lad wstecz jezdziłem tą jawą póki instalacja nie zrobiła zwarcia i sie stopiła ale też miała prawo ze wzgledu na wiek
Łożysko na tym zapunktowanym karterze było całkowicie wysypane i sam nie wiem czy ktoś nie uszkodził łożyska specjalnie żeby tylko wał się krecił


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
atari001
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 28 Kwi 2019
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:19, 09 Paź 2021    Temat postu:

Nie jestem ekspertem,złożyłem dwa silniki w swoim życiu od wski 175 kobuz(kartery nie od pary) i jawy perak 250 jestem laikiem,ale po przeczytanitu tego postu nic z niego nie zrozumiałem.ale żeby nie było osiowosci po punktowaniu gniazda łożysk, to chyba trzeba jebać młotem ile sił w łapach, ale łożysko by w tedy nie wlazło.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez atari001 dnia Sob 16:21, 09 Paź 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin