|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luke
Pan Henio
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:37, 30 Gru 2008 Temat postu: Ładowanie - Regulator mechaniczny |
|
|
Ładowanie – Regulator mechaniczny
W opiniach o jawach często możemy spotkać się z problemem ładowania. Największe problemy mają egzemplarze z 6V instalacją. Taką tez instalacje z „plusem” na masie posiada moja jawa typ 356 z resztą prawie wszystkie jawy z tamtych czasów taką instalacje posiadają. Jawy te posiadają mechaniczne regulatory napięcia które są raczej bezawaryjne jeśli odpowiednio się o to zadba. Najczęstszy problem ładowania to po prostu zabrudzone i zapieczone platynki regulatora rys.1
Platynki należy przetrzeć papierkiem ściernym i lekko obruszać należy pamiętać także by obruszać ruchomą część regulatora która jest wprawiana w ruch za pomocą elektromagnesu rys.2 (lewa strona regulatora) . Na platynkach nie powinna występować iskra która często właśnie jest spowodowana brudnymi platynkami lub złą przerwą na nich. Nie znalazłem nigdzie wartości związanych z odstępem na platynkach regulatora dlatego regulacje najlepiej przeprowadzić metodą prób i błędów z miernikiem wpiętym w układ elektryczny i co jakiś czas w celu sprawdzenia efektów odpalonym silnikiem . Platynki regulujemy za pomocą śrubki która znajduję się po środku bakelitowej części regulatora rys. 3.
RYS. 1
[link widoczny dla zalogowanych]
RYS. 2
[link widoczny dla zalogowanych]
RYS. 3
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez luke dnia Wto 18:48, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ixolite
Młodszy majster
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:02, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
A to ci dopiero... nie używałem jeszcze tej sruby, musze sprawdzić przy mojej kyvaćce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luke
Pan Henio
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 11:43, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Kolego aker6 zrób skany jak dasz radę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Śro 13:36, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
nie mam skanera ;/ zrobię lepsze zdjęcia
Dodane:
Lepsze to one nie są... ale z wszystkich jakąś całość złożycie, postaram się zmolestować koleżankę o zeskanowanie...
[link widoczny dla zalogowanych]
At za ponad 1000zł, różne opcje a z tak prostą rzeczą nie daje rady, albo odbija się światło, albo wychodzi poruszone, a niby ma podwójną stabilizacje a ja się zapieram łokciami...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez aker6 dnia Pią 22:29, 02 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Duch
Pan Henio
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 13:06, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Aker, mam wielką prośbę postaraj się zeskanować, przepisać, czy cokolwiek zrobić z tym artykułem, bo bardzo mi na nim zależy, ponieważ mój regulator oddaje prąd do układu, a jakże. Tylko jakby układ prostowniczy w ogóle nie działał. Zacząłem dziś przy nim grzebać i z 25V które były do tej pory zrobiło się około 100V
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Duch dnia Śro 13:08, 11 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arthek
Młodszy majster
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KIELCE
|
Wysłany: Śro 17:44, 25 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
aker6 napisał: | jak dam rade to zarzuce dzisiaj foto artykułu z dokładnymi danymi
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
O Jawoskim zaczyna się na 3 zdjęciu, robiłem je na prędce, jak będzie trzeba powtórzę. Artykuł pochodzi z dodatku Świata motocykli "Naprawiamy i usprawniamy klasyczne motocykle" cz.1 |
Możesz podać który to nr Świata Motocykli ?
kpJ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Śro 20:48, 01 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Panowie wreszcie mam skany
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pochodzi z dodatku Świata motocykli "Naprawiamy i usprawniamy klasyczne motocykle" cz.1
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez aker6 dnia Śro 20:53, 01 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Czw 18:37, 10 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Przydała by się mała poprawka do 1 postu, śrubka o krórej jest mowa służy do ustawienia przerwy na stykach, żeby to wyregulować należy:
-wyjąć bezpiecznik lub odłączyć akumulator
-docisnąć palcem tą część, która jest przyciągana przez elektromagnes na zapalonym silniku
-regulujemy tak, żeby na dociśniętej "klapce" pomiędzy stykiem od strony silnika, a tym ruchomym (styki zaznaczone na rys. 1) ma wynosić 0,4 mm.
-jeżeli napięcie podczas pracy silnika jest zbyt duże lub małe regulujemy je taką małą nakrętką, jest ona po prawej stronie od wcześniej wspomnianych styków, dokręcając zwiększamy napięcie, a luzując zmnuiejszamy, na pełnym gazie i wyłączonych światłach nie powinno przekroczyć 8V.
-jeżeli lampka ładowania nie gaśnie, bądź zapala się po włączeniu świateł i na większych obrotach to musimy wyczyścić styki wyłącznika samoczynnego (te styki obok elektromagnesu) Najlepiej rozebrać regulator na części, wyjąć ruchomy styk i przeszlifować go pilnikiem lub papierem. Styki MUSZĄ nachodzić na siebie idealnie równo, bo inaczej będą się wypalać i dalej będą problemy z ładowaniem.
W razie wątpliwości tu jest rysunek i dokładniejszy opis
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
I jeszcze jeden drobiazg - ta śrubka do regulacji przerwy czasami sama się wykręca jak często się nią bawimy i wtedy regulator nie działa tak jak należy. Po wyregulowaniu najlepiej jest ją przyłapać klejem kropelką albo jakąś farbą żeby się nie luzowała.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez muczos dnia Sob 12:55, 09 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czeresss
Fachowiec
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: Czw 14:57, 20 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie - mam problem z reglerem. Rozebrałem go, wyczyściłem styki do żywego, poskładałem, ustawiłem przerwy i dalej nic. Elektromagnes w ogóle nie przyciąga tej blaszki, a gdy docisnę ją palcem, to silnik momentalnie gaśnie - czyli gdzieś jakieś przebicie musi być, ale gdzie?? Inna rzecz, że uzwojenie rezystora się poluzowało i zwoje nie przylegały. Naciągnąłem je i zalałem kropelką. Co mnie niepokoi, to fakt, że zwoje rezystora mają dziwnie czarnawy kolor - spaliłby się i należy przewinąć?? Co o tym myślicie?? Jakieś spostrzeżenia?? ps. myśle o wymianie regulatora na elektroniczny, ale z tym rezystorem chyba też coś trzeba zrobić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Czw 21:39, 20 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Sprawdź czy przewód ze szczotki nie dotyka obudowy prądnicy. Jak rozbierałeś prądnicę to musisz uważać, żeby pod regulatorem była ta papierowa przekładka, bo musi być odizolowany od masy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czeresss
Fachowiec
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wiśniowa
|
Wysłany: Czw 20:16, 27 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Przepatrzyłem wszystko jeszcze raz i wydaje się ok. Nawet oddałem cały stojan znajomemu elektronikowi, żeby go przemierzył a i tak dalej ładowania brak. Wygląda to tak, jakby w ogóle nie pojawiało się napięcie przy ruchu wirnika. Może szczotki trzeba wymienić? Sam już nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawka
Pan Henio
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:19, 13 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Witam. Wyczyściłem styki regulatora i ustawiłem przerwy. Gdy ścisne mocno płytkę do magnesu to jest 0.4 mm. Gdy odpalam silnik i daje gazu to magnes przyciąga płytkę, ale niezbyt mocno i ten styk jakby po środku nie styka sie z tym drugim. Styka sie nadal z tym pierwszym i gdy daje gazu to pojawiają się tam takie małe iskry a raz nawet lekko poleciał dym... Kontrolka ładowania zapala sie i swieci coraz mocniej gdy daje gazu. Gaśnie, gdy obroty spadną. Ładowania nie zmierze bo miernik łapie zakłócenia. Poradzicie cos?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 18:23, 13 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
sprawdź czy masz dobrze podłączoną kontrolkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawka
Pan Henio
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:48, 15 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
A gdzie znajduje się ta kontrolka? Dodam, że jak ściskam mocniej tą blaszkę do elektromagnesu to silnik gaśnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 130
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Wto 21:30, 15 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Przy mechanicznym regulatorze i amperomierzu w baku kontrolki ładowania nie było.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|