Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ładowanie - Regulator mechaniczny
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luke
Pan Henio



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:37, 30 Gru 2008    Temat postu: Ładowanie - Regulator mechaniczny

Ładowanie – Regulator mechaniczny
W opiniach o jawach często możemy spotkać się z problemem ładowania. Największe problemy mają egzemplarze z 6V instalacją. Taką tez instalacje z „plusem” na masie posiada moja jawa typ 356 z resztą prawie wszystkie jawy z tamtych czasów taką instalacje posiadają. Jawy te posiadają mechaniczne regulatory napięcia które są raczej bezawaryjne jeśli odpowiednio się o to zadba. Najczęstszy problem ładowania to po prostu zabrudzone i zapieczone platynki regulatora rys.1
Platynki należy przetrzeć papierkiem ściernym i lekko obruszać należy pamiętać także by obruszać ruchomą część regulatora która jest wprawiana w ruch za pomocą elektromagnesu rys.2 (lewa strona regulatora) . Na platynkach nie powinna występować iskra która często właśnie jest spowodowana brudnymi platynkami lub złą przerwą na nich. Nie znalazłem nigdzie wartości związanych z odstępem na platynkach regulatora dlatego regulacje najlepiej przeprowadzić metodą prób i błędów z miernikiem wpiętym w układ elektryczny i co jakiś czas w celu sprawdzenia efektów odpalonym silnikiem . Platynki regulujemy za pomocą śrubki która znajduję się po środku bakelitowej części regulatora rys. 3.

RYS. 1
[link widoczny dla zalogowanych]

RYS. 2
[link widoczny dla zalogowanych]

RYS. 3
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez luke dnia Wto 18:48, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ixolite
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:02, 30 Gru 2008    Temat postu:

A to ci dopiero... nie używałem jeszcze tej sruby, musze sprawdzić przy mojej kyvaćce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luke
Pan Henio



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:43, 31 Gru 2008    Temat postu:

Kolego aker6 zrób skany jak dasz radęSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Śro 13:36, 31 Gru 2008    Temat postu:

nie mam skanera ;/ zrobię lepsze zdjęcia

Dodane:

Lepsze to one nie są... ale z wszystkich jakąś całość złożycie, postaram się zmolestować koleżankę o zeskanowanie...
[link widoczny dla zalogowanych]

Azdezot za ponad 1000zł, różne opcje a z tak prostą rzeczą nie daje rady, albo odbija się światło, albo wychodzi poruszone, a niby ma podwójną stabilizacje a ja się zapieram łokciami...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez aker6 dnia Pią 22:29, 02 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Duch
Pan Henio



Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 13:06, 11 Mar 2009    Temat postu:

Aker, mam wielką prośbę postaraj się zeskanować, przepisać, czy cokolwiek zrobić z tym artykułem, bo bardzo mi na nim zależy, ponieważ mój regulator oddaje prąd do układu, a jakże. Tylko jakby układ prostowniczy w ogóle nie działał. Zacząłem dziś przy nim grzebać i z 25V które były do tej pory zrobiło się około 100V

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Duch dnia Śro 13:08, 11 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arthek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KIELCE

PostWysłany: Śro 17:44, 25 Mar 2009    Temat postu:

aker6 napisał:
jak dam rade to zarzuce dzisiaj foto artykułu z dokładnymi danymi

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

O Jawoskim zaczyna się na 3 zdjęciu, robiłem je na prędce, jak będzie trzeba powtórzę. Artykuł pochodzi z dodatku Świata motocykli "Naprawiamy i usprawniamy klasyczne motocykle" cz.1



Możesz podać który to nr Świata Motocykli ?

kpJ


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Śro 20:48, 01 Kwi 2009    Temat postu:

Panowie wreszcie mam skany Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pochodzi z dodatku Świata motocykli "Naprawiamy i usprawniamy klasyczne motocykle" cz.1


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez aker6 dnia Śro 20:53, 01 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 18:37, 10 Mar 2011    Temat postu:

Przydała by się mała poprawka do 1 postu, śrubka o krórej jest mowa służy do ustawienia przerwy na stykach, żeby to wyregulować należy:
-wyjąć bezpiecznik lub odłączyć akumulator
-docisnąć palcem tą część, która jest przyciągana przez elektromagnes na zapalonym silniku
-regulujemy tak, żeby na dociśniętej "klapce" pomiędzy stykiem od strony silnika, a tym ruchomym (styki zaznaczone na rys. 1) ma wynosić 0,4 mm.
-jeżeli napięcie podczas pracy silnika jest zbyt duże lub małe regulujemy je taką małą nakrętką, jest ona po prawej stronie od wcześniej wspomnianych styków, dokręcając zwiększamy napięcie, a luzując zmnuiejszamy, na pełnym gazie i wyłączonych światłach nie powinno przekroczyć 8V.
-jeżeli lampka ładowania nie gaśnie, bądź zapala się po włączeniu świateł i na większych obrotach to musimy wyczyścić styki wyłącznika samoczynnego (te styki obok elektromagnesu) Najlepiej rozebrać regulator na części, wyjąć ruchomy styk i przeszlifować go pilnikiem lub papierem. Styki MUSZĄ nachodzić na siebie idealnie równo, bo inaczej będą się wypalać i dalej będą problemy z ładowaniem.
W razie wątpliwości tu jest rysunek i dokładniejszy opis
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

I jeszcze jeden drobiazg - ta śrubka do regulacji przerwy czasami sama się wykręca jak często się nią bawimy i wtedy regulator nie działa tak jak należy. Po wyregulowaniu najlepiej jest ją przyłapać klejem kropelką albo jakąś farbą żeby się nie luzowała.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez muczos dnia Sob 12:55, 09 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 107
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Czw 14:57, 20 Cze 2013    Temat postu:

Panowie - mam problem z reglerem. Rozebrałem go, wyczyściłem styki do żywego, poskładałem, ustawiłem przerwy i dalej nic. Elektromagnes w ogóle nie przyciąga tej blaszki, a gdy docisnę ją palcem, to silnik momentalnie gaśnie - czyli gdzieś jakieś przebicie musi być, ale gdzie?? Inna rzecz, że uzwojenie rezystora się poluzowało i zwoje nie przylegały. Naciągnąłem je i zalałem kropelką. Co mnie niepokoi, to fakt, że zwoje rezystora mają dziwnie czarnawy kolor - spaliłby się i należy przewinąć?? Co o tym myślicie?? Jakieś spostrzeżenia?? ps. myśle o wymianie regulatora na elektroniczny, ale z tym rezystorem chyba też coś trzeba zrobić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 21:39, 20 Cze 2013    Temat postu:

Sprawdź czy przewód ze szczotki nie dotyka obudowy prądnicy. Jak rozbierałeś prądnicę to musisz uważać, żeby pod regulatorem była ta papierowa przekładka, bo musi być odizolowany od masy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 107
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Czw 20:16, 27 Cze 2013    Temat postu:

Przepatrzyłem wszystko jeszcze raz i wydaje się ok. Nawet oddałem cały stojan znajomemu elektronikowi, żeby go przemierzył a i tak dalej ładowania brak. Wygląda to tak, jakby w ogóle nie pojawiało się napięcie przy ruchu wirnika. Może szczotki trzeba wymienić? Sam już nie wiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawka
Pan Henio



Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:19, 13 Wrz 2015    Temat postu:

Witam. Wyczyściłem styki regulatora i ustawiłem przerwy. Gdy ścisne mocno płytkę do magnesu to jest 0.4 mm. Gdy odpalam silnik i daje gazu to magnes przyciąga płytkę, ale niezbyt mocno i ten styk jakby po środku nie styka sie z tym drugim. Styka sie nadal z tym pierwszym i gdy daje gazu to pojawiają się tam takie małe iskry a raz nawet lekko poleciał dym... Kontrolka ładowania zapala sie i swieci coraz mocniej gdy daje gazu. Gaśnie, gdy obroty spadną. Ładowania nie zmierze bo miernik łapie zakłócenia. Poradzicie cos? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1894
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Nie 18:23, 13 Wrz 2015    Temat postu:

sprawdź czy masz dobrze podłączoną kontrolkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawka
Pan Henio



Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:48, 15 Wrz 2015    Temat postu:

A gdzie znajduje się ta kontrolka? Dodam, że jak ściskam mocniej tą blaszkę do elektromagnesu to silnik gaśnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 94
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Wto 21:30, 15 Wrz 2015    Temat postu:

Przy mechanicznym regulatorze i amperomierzu w baku kontrolki ładowania nie było.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin