Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Usuwanie starego lakieru
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lachon69
Pan Henio



Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Brzeg

PostWysłany: Wto 20:56, 23 Gru 2008    Temat postu: Usuwanie starego lakieru

Mam takie pytanie do kolegów którzy odnawiali swoje 250tki.

Czym usuwaliście stary lakier? Piaskowanie? Mechanicznie? Chemicznie? Ręcznie:>?

I co możecie powiedzieć o metodzie której użyliście? Sprawdziła się?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Śro 11:10, 24 Gru 2008    Temat postu:

Piaskowanie - najbardziej narusza fakturę metalu, jest za to najskuteczniejsze.

Chemiczne usuwanie powłoki - środki typu Bemixol, Scansol działają stosunkowo powoli, ale efekt jest dobry, szczególnie jeśli pod farbą jest chrom który nie może zostać uszkodzony.

Ręcznie - spora męczarnia, ekekt jednak powinien zadowolić - polecam użycie wiertarki i szlifierki oraz papieru ściernego (druciaki i tarcze gumowe z papierem ściernym to podstawa - do zamontowania w ww. urządzeniach).


Jeśli masz kasę, oddaj wszystko do piaskowania. Jeśli masz jej niedostatek - polecam ręczno-mechaniczną zabawę. Jeśli musisz uratować chrom, to baw się chemią. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Nie 2:17, 28 Gru 2008    Temat postu:

piaskowanie nie jest aż tak drogie... ja płaciłem (3 lata temu w Poznaniu) 140zł za całość a to jeszcze ze zwyżką bo przed świętami na poczekaniu. Próbowałem chemicznie i wiertarką, ale można się zajechać zwłaszcza przy ramie, albo zakamarkach osłony łańcucha, zwłaszcza jak zamiast farby jest rdza Confused

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez aker6 dnia Nie 2:18, 28 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sztygar
Administrator
Administrator



Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 12:38, 28 Gru 2008    Temat postu:

Ja osobiście lakier na częściach Jawy na samym początku wypaliłem palnikiem, po czym tylko poprawiłem wiertarką z wkładką drucianą. Efekt rewelacja, ani śladu lakieru, oczywiście przy wypalani należy uważać na plastikowe, aluminiowe i gumowe części ponieważ bardzo łatwo mogą się odkształcić lub się po prostu spalićSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lachon69
Pan Henio



Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Brzeg

PostWysłany: Sob 21:41, 07 Lut 2009    Temat postu:

Wybrałem drogę najtrudniejszą czyli ręczne usuwanie lakieru papierem ściernym i przyznam że kurwica mnie już bierze...i chyba przesiąde sie na usuwanie mechaniczne tj. wiertarka...

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tym? Myślałem żeby kupić drucianą szczotkę i heja...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SZAJBUS_SzeF
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lędziny woj. Śląskie

PostWysłany: Sob 22:36, 07 Lut 2009    Temat postu:

Kup taki druciak który się zapina do wiertarki bo inaczej się zajedziesz chłopie! Sam to przerabiałem z osłonami Jawy 50.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lachon69
Pan Henio



Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Brzeg

PostWysłany: Sob 22:51, 07 Lut 2009    Temat postu:

A on nie porobi mi taki zarysowań które później będa widoczne spod położonego lakieru?

Na co zwrócić uwagę przy kupnie? Na twardość włokien? Na szerokość?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Nie 2:04, 08 Lut 2009    Temat postu:

Po to daje sie podkład,żeby wypełnił ryski i dołeczki i wtedy można poprawić niedoskonałości. Kup twardą i miękką. Dużą i małą-nie każdą wszedzie dotrzesz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 8:08, 08 Lut 2009    Temat postu:

Wymieniałem ostatnio błotnik w swojej CZ i usuwałem stary lakier. Szczotka druciana na wiertarce/szlifierce nie dała rady. Około godziny zajęłoby mi czyszczenie mechaniczne. Papierem ściernym (150) zrobiłem to w pół godziny. Wiem już teraz, że wszystko oddawał będę do piaskowania. Najlepszy stosunek wkurwienia do zadowolenia. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SZAJBUS_SzeF
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lędziny woj. Śląskie

PostWysłany: Nie 11:15, 08 Lut 2009    Temat postu:

Moim zdaniem piaskowanie to najlepsza metoda. Zostają niedoskonałości ale na to przecież idzie podkład który trzeba zmatować ręcznie i niedoskonałości znikają. Jeśli nie masz możliwości wypiaskowania elementów to pozostaje ci drzeć to mechanicznie.

Ps. Co myślicie o wypiaskowaniu baku od środka?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 11:34, 08 Lut 2009    Temat postu:

Musiałbyś mieć elastyczną końcówkę, którą dotarłbyś do każdego zakamarka w baku. Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
benn_s
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 12:15, 08 Lut 2009    Temat postu:

ja osobiście marazie usuwałem mechanicznie kątóweczką z nakręcana szczotką drucianką (2 rodzaje czołowa twardsz i boczna miększa) w kontówce mam regulacje obrotów czasami jest lepiej na mniejszych obrotach niewyrywa tak maszyny z rąk Razz Do dużych płaszczyzn używam papieru ściernego równierz na katówke ale przyklejanego do tarczy z rzepami i tarcze listkowe zamocno zdzierają i mają zamałą powierzchnie - po podkładzie wida smigi Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markus
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 19:46, 05 Kwi 2009    Temat postu:

Mam pytanie, planuję oddać części do piaskowania, ale zanim to zrobię chcę zapytać czy ktoś już może korzystał z pistoletów do piaskowania które można zakupić bezpośrednio na allegro, np. taki: [link widoczny dla zalogowanych] czy też taki: [link widoczny dla zalogowanych] który widziałem w obi ew. ten ku temu bym się chyba najbardziej skłaniał [link widoczny dla zalogowanych] Sprężarkę mam i się zastanawiam czy jest sens kupić taki pistolet i spróbować, może nie jest to jakiś wielki wydatek, ale można go na inne rzeczy przeznaczyć jeśli się okaże że ten pistolet to bardziej atrapa Smile. Piasek budowlany się znajdzie Smile Czy uzyskam efekt zadawalający? Pozdrawiam serdecznie Markus

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Markus dnia Nie 20:43, 05 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 21:34, 05 Kwi 2009    Temat postu:

Ja wolę oddać komuś, kto się tym zajmuje. Po pierwsze - jeśli nie masz kabiny, to czeka Cię burza piaskowa przed domem. Po drugie - potrzeba dobrego kompresora do takiej zabawy, ciśnienie rzędu 7-8 bar wystarcza na zaczęcie zabawy. Piaskowanie kosztuje grosze i wg. mnie nie warto robić dodatkowych kłopotów. Lepiej w czasie oczekiwania na części silnik składać. Razz

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cochise dnia Nie 21:34, 05 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1502
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Nie 22:03, 05 Kwi 2009    Temat postu:

ja mam pierwszy pistolet który podajesz, i jest tak jak pisze cochise, burza piaskowa na maxa, piasek miałem nawet z złotym napoju-oczywiście chodzi o sok jabłkowy Wink
robiłem tylko test u kolegi, bo ma większą sprężarkę; moja odpadła w przedbiegach Sad
jest tak jak piszą ciśnienie ok 7 bar i duuuuuuuża wydajność, ale efekt jest super.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin