Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Uszczelka pod cylinder i glowicę

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawelooo2
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 302
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Pon 7:39, 09 Paź 2017    Temat postu: Uszczelka pod cylinder i glowicę

Sezon się zakończył, więc mam więcej czasu na forum i internety. Na sąsiednim forum doczytałem się na temat nie zniszczalnej miedzianej uszczelki pod cylinder. Idąc tym tropem postanowiłem zainwestować i wykonać takie uszczelki do 353:)
W dobie XXI wieku byłem przekonany, że idąc do pierwszej z brzegu firmy zajmującej się cięciem wodą lub laserem, dając wzór do wykonania sprawa będzie ogarnięta "od ręki". Naiwny byłem jak mały "Kazio". Ale od poczatku....
Z informacji uzyskanych w internetach wynikało że muszę zdobyc blachę miedzianą 0,2 mm - z tym nie było problemu bo szukając kwasówki na śrubki do mojej jadzki zorientowałem się gdzie takowe produkty mają. Chociaż cena powala - 60 zł na kg, ale czego nie robi się dla knedelka.....blacha i wzornik pod pachę i jazda na wycinanie...
[link widoczny dla zalogowanych]
dzięki temu że miałem czas to podpatrzyłem jak i co sie robi. Fajna pani zeskanowała wzory i wrzuciała w program w którym naniosła korektę nastepnie wrzucone zostało w maszynę ...
[link widoczny dla zalogowanych]
i po dwóch próbach na aluminium wycięto w miedzi
ponieważ nie wierze we wzór do formy udalem sie w raz z silnikiem na którym pasowalem to co mi wycieli, po kolejnych korektach wyszlo to w ten sposób
[link widoczny dla zalogowanych]
dla mnie zadowalający. Można by to jeszcze poprawić, ale potrzeba by było "janusza" który ogarnia cos więcej niż tylko podstawy oprogramowania tej maszyny. Z drugiej strony cieszyłem się ze ktoś się podjął zmarnować 2:40 h na cięcie i poprawki. Z uszczelką pod głowicę januszek sobie dał radę za pierwszym razem
na zdjęciu juz wyżarzona
[link widoczny dla zalogowanych]
Generalnie efekt koncowy jest taki
[link widoczny dla zalogowanych]
są niedoskonałości wynikające z ciągnięcia sie miedzi (nawet przy cięciu wodą) ale można je spiłować - to jeszcze przede mną a następnie wytrasować czy jak to tam sie nazywa - wyprostować
Po wykonaniu cięcia, palnikiem wyżarzyłem miedziane podkładki które nie zmieniły swojego kształtu (czego się obawiałem)
Teraz czas na praktyczne sprawdzenie - niestety dopiero za miesiąc, jak złoże silnik (do mojego drugie projektu ale o tym osobno)
jestem otwarty na sugestie, wiec zapraszam do dyskusji. Choć jestem laikiem w tym temacie to może jednak coś będzie można poprawić


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawelooo2 dnia Pon 7:40, 09 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin