Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Blachy - fabryczna szpachla/ustalenie wersji motocykla
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: Czw 18:07, 17 Wrz 2009    Temat postu: Blachy - fabryczna szpachla/ustalenie wersji motocykla

Hejka. Próbuję ustalić wersję posiadanego motocykla, ponieważ zakupiłem go w częściach i nie do końca jestem pewien które części są fabryczne, a które ew dokupione przez poprzedniego właściciela. Motocykl na tabliczce ma wybity rok prod 58. Tłumiki cygara. Stacyjka w baku. Blachy boczne - niestety w skrzyni z częściami dostałem wszystkie trzy możliwe - 2 obudowujące filtr pod siodłem i jedna dla filtra "śmigiełka":/ Ostatnio zacząłem usuwać lakier, którym była pokryta moja Jawa. Metoda papierek ścierny + ogromny zapas cierpliwości:) Okazało się po zdjęciu fabrycznego lakieru, że całe blachy są "upstrzone" plamkami szpachli. I teraz pytanie. Z racji tego, że jest to moja pierwsza zabawa z blacharką - czy każdy motocykl posiada fabryczną szpachlę pod warstwa lakieru? Czy wynika to może z faktu, że starsze modele miały blachy "klepane" nie do końca przez maszyny? Pierwsze Syrenki np miały ręcznie klepane budy. Czy na podstawie tych blach można coś powiedzieć? POMOCY!!! Zależy mi na jak najwierniejszej restauracji Motocykla. Dziękuję też za każdą podpowiedź, która zbliży mnie do ustalenia wersji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubanaba
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podl./Lublin

PostWysłany: Czw 21:06, 17 Wrz 2009    Temat postu:

Cześć
Poczytaj ten post:
http://www.jawa250.fora.pl/nadwozie-uklad-jezdny,47/jawa-250-353-kompletowanie-czesci,86.html
mi bardzo pomógł, a z tym '58 rocznikiem też miałem dużo problemów (i jeszcze będę miał Razz )
Ogólnie wszystkie jawki z tego rocznika które były na forum, jedną ładnie zachowaną oglądałem też w okolicy mają bak z amperomierzem, tłumiki cygara, duży filtr powietrza - chyba z taką półokrągłą pokrywką - mam jeszcze z płaską blaszaną ale to chyba z późniejszego modelu. Co do blach bocznych - u mnie i u krecia84 jest coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Blachy z przodu deczko ścięte pod kątem - różnią się od tych które współpracują z filtrem typu śmigiełko - nie podejdą Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kubanaba dnia Pią 15:08, 18 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: Pią 14:32, 18 Wrz 2009    Temat postu:

No tak, link rzeczywiście pomocny, dzięki Very Happy Natomiast nadal nie mam pojęcia, który typ blach bocznych mam założyć:/ Te z "płaską" blachą łączącą odpadają, to pewne. Natomiast blachy dwu częściowe czy ta trzy częściowa na nitach?!?! Szukam i szukam jakiegoś info i nic....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubanaba
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podl./Lublin

PostWysłany: Pią 15:12, 18 Wrz 2009    Temat postu:

Sie nie zaladowalo sie, już jest poprawne zdjecie. Trzy blachy, w tym wypukły łącznik. Później już były tylko dwie. Pooglądaj w galerii zdjęcia jawki krecia84, on ma ten sam rocznik, kompletny i prawie odrestaurowany. Z tego co widać u niego jest też tylna lampka z metalową obudową, ja dostałem z motorem tylko kilka kloszy plastikowych i nie wiem która powinna być...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: Pią 17:57, 18 Wrz 2009    Temat postu:

No ja chyba się będę własnie do tych blach z fotki skłaniał. Ja też mam lampkę plastikową. Ale też nie mam pewności czy powinna być założona w tym modelu. Jeżeli chodzi o wersje to wygląda na to że wśród przejściówek można by wyróżnić jeszcze "przejściówki przejściówek" Razz No jakoś trzeba przebrnąć przez ten temat i juz Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ropa-25
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna

PostWysłany: Nie 9:39, 20 Wrz 2009    Temat postu:

Witam, by nie zaśmiecac forum kolejnym postem postanowiłem podpiac sie do kolegi;) Ja równiez nie wiem jakie powinny byc blachy w mojej Jawie... Przeczyałem temat z podanego wyżej linka i hmm no mniej wiecej pomocny ale tylko przypadku gdy znamy rocznik a u mniej jest on nie do końca ustalony ponieważ na tabliczce jest tylko 196... i tyle;/
Po silniku tez za bardzo nie mam jak dojsc poniewaz musiałem kupic go osobno... w mojej barakowało silnika... W tym co mam nie ma wyciecia w karterach na przesłone z filtra powietrza dodaje fote mojej jawy może ktoś z kolegów mogłby pomóc w rozszyfrowaniu jaki to rocznik i jakie powinny byc blachy zasłaniajace filtr powietrza...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubanaba
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podl./Lublin

PostWysłany: Nie 12:05, 20 Wrz 2009    Temat postu:

Kolego a możesz wrzucić zdjęcie tabliczki znamionowej ? Chodzi mi konkretnie o logo. Z tego co wyczytałem w automobiliście którymś na początku lat 60tych firmy jawa i cz znowu działały niezależnie od siebie i w konsekwencji zmieniły się loga. Jeżeli masz na tabliczce logo jawy ze znaczkiem cz w środku to jest maly problem, jeżeli w logo masz same kółko to wtedy na 90 proc. zbiornik bez amperomierza, z takim samym logiem bez cz w srodku, stacyjka w lampie, tłumiki cygara i osłony filtra składające się tylko z dwóch części - bez żadnych łączników w środku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ropa-25
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna

PostWysłany: Nie 12:33, 20 Wrz 2009    Temat postu:

Oki dzis sprawdze, ale z tego co pamietam to jest bez znaczka CZ tylko Jawa... Ale sprawdze:)


Sprawdziłem jest tylko napis JAWA i odchodzace od niego promienie Laughing heh wiec bedzie to wersja w ktrej blachy sa składane z dwóch elementów??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ropa-25 dnia Nie 16:47, 20 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Pon 0:31, 12 Paź 2009    Temat postu:

Ja mam pytanie z innej beczki. Czy ta ramka pod siedzeniem, do której przymocowany jest tyny uchwyt jest taka sama w jawie 175 i 250? Szukam tej części o domojej 250, a na allegro często pojawia się to od 175 i nie wiem czy będzie pasowac. Z tego co wiem to 175 ogólnie jest troszeczke węższa od 250. Czy z tą ramką siedzenia jest tak samo?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon 20:46, 12 Paź 2009    Temat postu:

Ropa25 - tak, to będzie ta wersja.
Wojtex - "ramka" mojej 175-tki różni się od 250-tki., właściwie tylko końcówką łączącą się z osłonami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Nie 17:12, 18 Paź 2009    Temat postu:

Polecam temat o różnicach w kivackach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Javczan
Pan Henio



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siercza/Wieliczka/Kraków

PostWysłany: Nie 22:45, 18 Paź 2009    Temat postu:

Witam, jestem tu nowy i jeszcze nie za bradzo umiem poruszać się po WAszym forum. Więc jeśli trafiłem w zły temat to proszę z góry moderatora o przeniesienie. W temacie jest napisane ustalenie modelu więc pomyślałem że się podepnę. Otóż mam do kupienia Jawę 250, widziałem już wiele tych motocykli ale ten jest inny. Proszę więc Was o pomoc w ustaleniu co to za wersja, jeśli to oryginał. Dwururka, ale tłumiki założone od TS350, to pomijam. Blachyb pod siedzeniem nie łączą się z obudową gaźnika, widziałem zdjęcia takich Jaw. I najważniejsze a zarazem najdziwniejsze. Głowica. Ma ona dwie świece, pod bakiem są dwie cewki i jest przełącznik sterujący która świeca ma pracować. Widzialem w Google'ach Jawę do Sześciodniówki z dokładnie tym samym rozwiązaniem. Czy jest to jakiś patent czy wychodziły takie wersje na jakieś inne rynki? Pozdrawiam:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:15, 19 Paź 2009    Temat postu:

ciekawa sprawa

Ja mam jawe 250z 59 r.
tlumniki cygara, tłumik szmerów, stacyjka jeszcze w baku.
I o dziwo mam dwie cewki pod bakiem.
Świecę co prawda mam jedną.
Czy to co masz do kupienia to na pewno jednocylindrowiec ?
Hmmm
Moze głowica od innego motocykla ?
Zapowiada się ciekawie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ropa-25
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna

PostWysłany: Pon 15:03, 19 Paź 2009    Temat postu:

A moze w drugim otworze ma byc wkrecany dekompresor...???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Javczan
Pan Henio



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siercza/Wieliczka/Kraków

PostWysłany: Pon 16:17, 19 Paź 2009    Temat postu:

Tak to jednocylindrowiec. Bez właśnie jak to ładnie i fachowo określiłeś tłumika szmerów. Głowica nie ma szans zeby była przerobiona bo wszystko jest wykonane zbyt profesjonalnie (byle czesiek takiej profeski nie odstawi). Właściciel powiada ze to na wypadek jak jedna świeca umrze to się przełącza. Ale przeciez to jest rozwiązanie z motocykli rajdowych. Kupię za miesiąc może, zrobię dokładne zdjęcia i Wam pokaze. Ciekawe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin