Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250/353 - kompletowanie części
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 17:04, 01 Sty 2009    Temat postu: Jawa 250/353 - kompletowanie części

Temat stworzony po to, by pomóc odbudować zdekompletowany motocykl wg. tego, jak został wypuszczony z fabryki. Kyvacki przechodziły przez cały czas modernizacje. Krótka historia modelu 353:

1) Premiera następcy Peraka. Pierwsza wersja 353/01. Lata produkcji 1953-1956.



Najważniejsze cechy:
-tłumiki 'rybki',
-lampka tylna tzw. 'kryształek',
-osobna dźwignia zmiany biegów i kickstartera,
-licznik PAL starego typu,
-koła na półbębnach,
-gaźnik 2924H,
-filtr powietrza 'śmigiełko',
-osłony pod siedzeniem nie zachodzące na filtr powietrza.

2)Wprowadzenie wersji 353/02. Lata produkcji 1955-1956.

Motocykl produkowany razem z 353/01. Prawdopodobnie lepiej wyposażony i przeznaczony na eksport. Powoli zostały przeprowadzane w nim zmiany owocujące powstaniem nowej wersji motocykla.

3)Wprowadzenie wersji 353/03. Lata produkcji 1956-1957.



Najważniejsze cechy:
-koła na całych bębnach,
-lampa tylna metalowa - nowszego typu,
-wzrost mocy z 9KM do 12KM - stopień kompresji 6,25:1,
-jedna dźwignia zmiany biegów i kickstartera,
-nowy licznik,

4)Wprowadzenie wersji 353/04. Lata produkcji 1957-1962.



Najważniejsze cechy:
-wzrost mocy silnika z 12KM do 14KM - stopień kompresji 7,2:1,
-nowy typ filtra powietrza - 'airbox',
-tłumiki cygara, krótsze kolanka,
-brak amperomierza - stacyjka w obudowie lampy,
-ulepszenie przedniego zawieszenia.
-nowa osłona zakrywająca filtr powietrza,
-w 1959 roku wprowadzono nowy typ gaźnika 2926,

Motocykle występowały również w wersjach przejściowych. Jeśli ktoś znajdzie dodatkowe informacje niech podzieli się nimi z nami. To jest tylko ogólny zarys. Very Happy


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez cochise dnia Czw 17:05, 01 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Czw 20:19, 01 Sty 2009    Temat postu:

Była jeszcze przejściówka lub tak zwana pierwsza seria 353.04. Miała ona co prawda airbox Wink ale nie pod osłona składającą się z dwóch części jak to było we właściwej 04 a z trzech,dzie w miejsce srebrnego paska łączącego dwa panele jak to było w 353.03 zastosowano taką nakładkę,malowana w kolor motocykla. Miała ona co prawda wydechy nowego typu podobnie jak i silnik o zwiększonej mocy i cichszej ( bardziej moim zdaniem jałowej) pracy. Ale nie we wszystkich przejściówkach stosowano nowy bak z przetłoczeniem na grzbiecie- w niektórych bak posiadał amperomierz-stacyjkę a lampa była taka jak w 353.03. Modele te produkowano w latach 1958-1959 a czasem i 1960-ciągle próbuję to ustalić. Aha- w modelach od 1961 roku kołpak przedniej piasty był mocowany na wcisk-nie było juz tych trzech śrubek M5.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawsim dnia Czw 20:21, 01 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 20:43, 01 Sty 2009    Temat postu:

Zauważyłem pewien kwiatek. W wielu kyvackach (również w Panelce Gustawa) zamontowana jest ramka reflektora ze starej Skody Octavii.


Wyciągnąłem ją ze Skody stojącej za moim warsztatem. Pasuje idealnie. W czasach PRL-u musieli tak zastępować oryginalne (brak części na rynku = kombinatorka).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Czw 20:56, 01 Sty 2009    Temat postu:

poprawa skuteczności światła bardziej w grę wchodziła. Mi się to średnio podoba-jak papuga wygląda,ale co komu leży niech sobie zakłada.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 21:02, 01 Sty 2009    Temat postu:

zaraz usunę ten post . masz może do tej skody odblask w idealnym stanie albo prawie idealnym?? chętnie odkupię

Spoko Gustaw Smile bez nerwów. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gustaw dnia Czw 21:03, 01 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danio
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 21:48, 01 Sty 2009    Temat postu:

Wogóle jeśli chodzi o model 353/04 został on opisany bardzo pobieżnie, w czasie produkcji wprowadzano wiele modyfikacji, nie było tak że od 57 do 62 nic nie uległo zmianie, co z resztą opisał Jawsim na początku wiele elementów wspólnych z /03, dodam że w roku 57 tylna lampa była jeszcze starego typu, potem wprowadzono tą plastikową, i tu nie jestem pewny czy w roku 58 czy 59, bo widzialem i takie i takie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ixolite
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:52, 01 Sty 2009    Temat postu:

Ale co do chromowanej ramki światła; widziałem kilka jaw z wystającą górną krawędzią niby "daszek" dla reflektora. Miałem nawet taką gdzieś w składzie. Czy takie ramki były w oryginałach ? W których rocznikach ?
@Danio
Ja mam z 58 z plastikową lampą


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ixolite dnia Czw 21:53, 01 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 22:11, 01 Sty 2009    Temat postu:

Trzeba uzupełnić wiele informacji. Opisałem to na szybko mając nadzieję, że to wspólnie uzupełnimy. Smile

Ixolite, chodzi Ci o tą Skodowską czy o taką jak na zdjęciu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 22:17, 01 Sty 2009    Temat postu:

ta ostatnia to cz 250 licznik banan z sygnowanym napisem CZ pokrywa lampy chyba plastikowa ktoś z nas ma takowa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ixolite
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:11, 02 Sty 2009    Temat postu:

Właśnie o tą mi chodziło.. ale dobra, mniejsza z tym. Szkoda, że amperomierz montowali tylko w starszych modelach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 11:39, 02 Sty 2009    Temat postu:

Też się temu dziwię. Produkcja stała się tańsza, powiększona o litr pojemność zbiornika paliwa. Poza tym nie ma to żadnych plusów, więcej minusów...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Pią 20:56, 02 Sty 2009    Temat postu:

również uległ zmianie przełącznik świateł, miałem w tej z 56 połomany ebonit i nijak nie mogłem wsadzić od późniejszego rocznika i musiałem kleić.
Lampki metalowe tylne miały różny kształt szkiełka, ja mam z takim rozszerzeniem u dołu jak tu: [link widoczny dla zalogowanych]
a później były proste:[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejną zmianą była kratka klaksonu, ja założyłem z przykręcaną blaszką na środku, ale niedawno znalazłem stare zdjęcie, zanim Jawy zostały rozebrane w celu magazynowania na którym ten klakson był przy roczniku 60

Wał korbowy w 56 ma większe otwory wyważające ok 4cm.
Zębatka przy tylnym kole w 56 ma otwory okrągłe, później były eliptyczne
W 56 na osłonach bocznych i osłonie łańcucha brak kilku przetłoczeń w porównaniu z późniejszą produkcją
W 56 na pokrywach silnika nie ma napisu Jawa.
W 56 nakrętki w tylnych amortyzatorach są odkręcane dzięki czterem otworkom, później zastąpione miejscem na klucz bodajże 22
Podnóżki kierowcy wcześniejsze okrągłe później płaskie.
Podnóżki pasażera- mocowanie na trójkącie, później mocowanie z powycinanymi bokami trójkąta,

Co chwila mi się coś przypomina... Very Happy

Głowica w starszych miała niższe żeberka i komorę spalania w kształcie hmm kapelusza później była półkulista czyli jak Jawsim powiedział Jawa 353/04 Hemi Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez aker6 dnia Wto 14:37, 13 Sty 2009, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arthek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KIELCE

PostWysłany: Wto 17:09, 24 Mar 2009    Temat postu:

Moja Kivacka jest z 1961 roku, więc jest to typ 353/04.
Jak wcześniej pisałem jest ona trochę zaniedbana ale w miarę kompletna.
Chciałbym ja doprowadzić do stanu pełnej oryginalności z użyciem jak najwiekszej ilości oryginalnych ( z epoki ) części.
Zależy mi na tym aby usunąć wszelkie ewentualne "przeszczepy" z innych modeli lub roczników, dlatego tez pozwoliłem sobie na "nękanie" Wink was pytaniami odnoscie tego tematu.
Jedno co zauważyłem , to silnik chyba mam niezgodny rocznikowo ( troszkę wiedzy juz wchłonąłem z tego forum Wink ) .
Silnik który jest zamontowany w motocyklu nie ma napisów "jawa" na deklu lewym i prawym.Nie ma "rurki plastikowej" w lewym deklu ( opisałem poniżej ) .We wnęce kadłuba silnika tam gdzie jest gażnik , są po bokach takie wgłębienia służące do mocowania " żeberkowanej "osłony gaźnika , natomiast osłona nie ma tych mocowań tylko mocowana jest nakretką do gaźnika.
( Mam drugi "zapasowy" kompletny silnik , który to co opisałem powyżej ma wsio odwrotnie )
Gażnik jest z taką prostokątną komora pływakową.

I tak, czy rocznik 1961r. :
- miał ten element plastikowy mocowany na lewy deklu silnika na śrubie , który rzekomo służy do smarowania osi wachacza ?
( u mnie przy zamontowanym silniku tego nie ma )
- jak rozróżnić gażniki ? Podobno są dwa rodzaje ? Kiedy który był motowany ? Jak one wyglądają ? Przy obu silnikach mam dwa różne gaźniki .
- czy miał napisy "jawa" na deklach silnika ?
- osłony boczne mam dwuczęściowe , filtr z tłumikiem ssania, klapka dławiąca powietrze z łączka gumowego wymontowana .Podejrzewam ,że własciciel ją zdemontował bo w korpusie silnika nie ma miejsca na dźwigienkę która porusza ta klapką.W tym drugim silniku jest miejsce na to w odlewie korpusu.
- linki oryginalne były białe ?
- jak ilośc zębów w zębatkach ? 19 i 46 ?
- w przednim zawieszeniu na rurach teleskopów są jakieś "wentylki" . Do czego one służą ?
- od którego roku moc wynosiła 14 kM ?
- jaki kolor RAL jest najbardziej zbliżony do oryginału ?
- czy była boczna stopka ?

Trochę się rozpisałem , ale liczę na waszą pomoc.
Niebawem wkleję zdjęcia.
Jeszcze czekają mnie "boje" z Wydziałm Komunikacji bo "sztuka" z papierem co prawda , ale wyrejestrowana....
Nie ukrywam ,że przez te kilka dni dowiedziałem się o swojej kyvaczce duuuużo więcej , ale ciagle za mało.....
To tyle na początek Wink


Pozdroooofka


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arthek dnia Wto 17:14, 24 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Wto 21:43, 24 Mar 2009    Temat postu:

co do silnika to sobie zobacz w papierach który był, będziesz miał odpowiedz o kartery (dźwigienka ssania) i o pokrywy. Gaźnik powinien być z kwadratowawą komorą pływakową.
Linki... ważne żeby się nie zacinały Wink ja mam czarne, chociaż chyba jedna ze starych miała biały pancerz.
Zębatki o ile pamiętam to takie
wentylki służą uchodzeniu powietrza z pracującego zawieszenia można nawet posłuchać jak szumi prze pracy Very Happy
z mocą to dla mnie spora zagadka, chyba ten artykuł Automobilisty namieszał, Sałek miał w opracowaniu że 12KM. 14KM miały Panelki nie kivacki, poza tym moc masz na tabliczce znamionowej.
Kolor? poszukaj na forum, pare razy już padło
Boczna stopka była.... ale nie do zdobycia hehe w katalogu części występuje jako wyposażenie dodatkowe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Śro 2:38, 25 Mar 2009    Temat postu:

Ral 3004

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin