Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250/353 - kompletowanie części
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arthek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KIELCE

PostWysłany: Czw 18:04, 26 Mar 2009    Temat postu:

aker6 napisał:
co do silnika to sobie zobacz w papierach który był, będziesz miał odpowiedz o kartery (dźwigienka ssania) i o pokrywy. Gaźnik powinien być z kwadratowawą komorą pływakową.
Linki... ważne żeby się nie zacinały Wink ja mam czarne, chociaż chyba jedna ze starych miała biały pancerz.
Zębatki o ile pamiętam to takie
wentylki służą uchodzeniu powietrza z pracującego zawieszenia można nawet posłuchać jak szumi prze pracy Very Happy
z mocą to dla mnie spora zagadka, chyba ten artykuł Automobilisty namieszał, Sałek miał w opracowaniu że 12KM. 14KM miały Panelki nie kivacki, poza tym moc masz na tabliczce znamionowej.
Kolor? poszukaj na forum, pare razy już padło
Boczna stopka była.... ale nie do zdobycia hehe w katalogu części występuje jako wyposażenie dodatkowe


No to robi się ciekawie "na jawie" Wink
Więc tak ,
Co do silnika który mam zamontowany w Jawie i tego który jest w zapasie, to okazuje się że oba mają te same numery !!!
Z tym ,że przy tym w motocyklu numery są duże ( około 1 cm wysokości) , natomiast w "zapasie" , numery sa mniejsze ( około 0,5 cm wysokości) .Jakie powinny "wyglądać" oryginalne numery ? Dysponuje może ktoś zdjęciem ? Tak na logikę, wszystko wskazuje na to , że "zapas" do oryginalny silnik z tego motocykla a ten zamontowany wydaje się "starszy" .

Co do mocy silnika i jej odczytu z tabliczki znamionowej....to lipa.
Tabliczkę mam w "barbarzyńskim " ( cztaj - w Niemieckim ) języku .
I nie ma na niej podanej - mocy / obr silnika.

I kolejne pytania:
- Ponoć są kontrolki od biegu jałowego i prądnicy w liczniku....przyglądałem się i nic nie widzę ( Jeszcze nie rozbierałem osłony lampy i akku też jeszcze nie mam )
- Jaką mieszankę lejecie ? 1 : 25 ? Obecnie mamy lepsze jakościowo oleje 2T , więc moze nie nalezy przesadzać i wystarczy 1 : 35 lub więcej ?
- Jaki olej do skrzyni ? Instrukcja podaje SAE 50 , a w większość obecnie popularnych olejów przekładniowych to 70 i 80 W...
Co wy lejecie i jak sprzegło na to ?
- pod głowicą powinna być uszczelka ? jaka ? alu ?
- oglądałem oba gaźniki które mam i na żadnym nie widzę numerów i oznaczeń ? Powinny być ? Gdzie ich szukać ?
- Czy Kyvacka miała lustero lewe w rękojeści ? Ma ktoś jakieś zdjęcia ?

Z góry dziękuję za wszelkie info.

Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pią 1:24, 27 Mar 2009    Temat postu:

Kontrolki owszem,są ale nie w liczniku tylko obok- tzn przed nim,zamocowane w specjalnym uchwycie przykręconym nakrętką,która nakręcona jest na gwintowany króciec licznika- ten na który mocujemy linke. w obudowie licznika- w tzw kubeczku jest okienko i widac przez nie owe kontrolki ( słabo bo słabo,ale widac). Kontrolki występują tylko w modelach bez amperomierza- ze stacyjką w lampie- bo w modelach z amperkiem kontrolka luzu jest w obudowie stacyjki a kontrolka ładowania nie występuje ( bo i po co skoro jest amperomierz). dostęp do nich jest po zdjęciu klosza z ramka- bardzo czesto brakuje tego elementu- a jeśli jest to ważne by nie miał styku z masa motocykla- masę podaje się mu przewodem z zacisku 54 stacyjki- oryginalnie przewód ten jest przylutowany do tego uchwytu ( kawałek pionowego paska z blachy który idzie od dołu zegara ku górze do którego zamocowany jest drugi, poziomy z zawinietymi końcami w które wciskamy od dołu kontrolki ) jeśli go masz to radze od razu pomalowac wewnerzną stronę górnej obudowy lampy jakims niklem w spray'u żeby kontrolki miały porządny odblask bo w słońcu w dzień ich nie widać przy obudowie pomalowanej od wewnątrz na czerwono.

Do skrzyni? najlepiej chodzi na oleju Lux10- sprzęglo nie szarpie ani się nie ślizga i nie skleja się,biegi wchodzą lekko. Nie ma co dawać innych olejów bo sprzęgło jest korkowe a i konstrukcja dostosowana do starych norm.
Numery mają 6mm,nie więcej- może 5mm nawet.
Jesli silnik ma stare kartery i niską głowicę to jest to 9KM. Nowsze mają około12-14KM. Ale powaznie mają bo moja 353.04 zapier...ala ja ta lala.
Mieszankę jesli nie jest na dotarciu lej śmiało 1:40, nie bogatsza niz 1:35 bo szkoda zawalać nagarem silnik. Kiedys były ciulowe oleje,które nie dość,że wytrącały się z benzyny to słabo smarowały. Nawet orlen 2T czerwony jest na tyle dobry... no dobra- jest bardzo dobry za tą cenę,że smiało 1:40.
Pod głowica jest klinkierytowa uszczelka o grubości 0,3 mm
Numery gaźnika są na górnej części króćca mocujacego gaźnik do kadłuba silnika.
widac je patrząc na gaźnik od góry.
Fabrycznie nie miała lusterka,ale musi miec je dzisiaj a to mocowane w kierownicy jest bardzo stylowe i motocykl wygląda atrakcyjniej-że o komforcie nie wspomne- nie zakładałbym tych na prętach z mocowanie na obejmę kierownicy- wyglądają kiczowato, a już na pewno nie zakładałbym dwóch.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawsim dnia Pią 1:53, 27 Mar 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Pią 19:39, 27 Mar 2009    Temat postu:

wszystko cacy tylko dlaczego na orlenie 2t semi (czerwonym) przy zmniejszeniu ilości oleju do 1:40 łapało mi tłok? Żeby nie mieć takich objawów musiałem lać go tyle co mixolu, a wtedy sie nie przepalał i lało sie z tłumików jak z kranu...
Polecam Orlen platinum 2t jest dużo lepszy, dwa razy droższy ale bez obaw leje go prawie 2x mniej.
Do skrzyni też polecam Lux 10, próbowałem na hipolu i było dużo gorzej.
Na gaźniku 2924H nr jest na boku korpusu, z racji tego że kruciec łaczący jest oddzielnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arthek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KIELCE

PostWysłany: Pią 21:09, 27 Mar 2009    Temat postu:

Zauważyłem, że jest różnica w tej krótkiej osłonie ( łaczniku) na łańcuch wychodzącej z silnika.
Inna jest dla silnika starszego typu bez napisów JAWA na deklach ( chyba 353/03 ) a inna dla 353/04 z napisem na deklach.
Mam takie dwa silniki , róznią się właśnie odlewem na prawej połówce karteru silnika w okolicy zębatki zdawczej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arthek dnia Pią 10:20, 10 Kwi 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Czw 22:14, 09 Gru 2010    Temat postu:

Witam, nie chcę tworzyc nowego tematu wiec chciałbym odświeżyc ten.
Przechodząc do rzeczy: dziś korzystając z wolnej chwili zacząłem przegląd i inwentaryzację mojej Jawy.
Wnioski a jednocześnie dylematy:
-na tabliczce rok 1962 i 353 bez żadnego /4
-bak z amperomierzem i stacyjką
-obudowa lampy bez dziur na stacyjkę
-instalacja el. wygląda oryginalnie
z opisów w tym temacie wynika ze stacyjka powinna byc w lampie, ale z tego co wiem nikt jej nie przerabiał, to motor po listonoszu (ojciec mojego wujka), stał ze 30 lat w piwnicy.
Mam teraz dylemat, czy możliwe żeby w tym roczniku był zastosowany amperomierz
Liczę na kolegów (skądinąd fachowców, jak zauważyłem Smile Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 10:51, 10 Gru 2010    Temat postu:

Nie ma takiej możliwości. Masz tzw. "szczepana". Rocznik dużo starszy. Zobacz na nr ramy, porównaj czcionkę numeratora z tą na tabliczce znamionowej. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Pią 15:04, 10 Gru 2010    Temat postu:

Dzięki za podpowiedź a z tym "szczepanem" to dokładnie o co chodzi? Bo jestem jeszcze zielony w tych tematach. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Czw 18:27, 24 Mar 2011    Temat postu:

No i doszedłem o co chodzi z tą moją kochanką (żona ją tak nazywa Jawę bo spędzam z nią więcej czasu Very Happy ) otóż ten właśnie moto miał wypadek gdy wujasowi jego kuzyn ją podp....pożyczył żeby się przejechac, Rama była wymieniana na z deko nowszą, a oryginał był 59 rok. Cochise miałeś rację z tym szczepanem Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamil081
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 14:31, 31 Mar 2012    Temat postu:

bardzo przydatny poradni i temat. Jestem w trakcie składania i kompletowania jawy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wlkp

PostWysłany: Czw 21:14, 02 Sie 2012    Temat postu:

Ciekawy temat.W związku z uzupełnianiem braków mojej jawy mam pytania :
-czy w roczniku 1957 były tylne lampki plastikowe czy metalowe??
- licznik był cały biały czy czarno - biały (wyskalowany do 120 czy do 140 km/h)?
Z góry dziękuje za pomoc : Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Czw 21:17, 02 Sie 2012    Temat postu:

Lampa metalowa, licznik czarnobiały do 140 dla jawy 250, 120 dla 175.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek.we dnia Czw 21:17, 02 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wlkp

PostWysłany: Czw 21:26, 02 Sie 2012    Temat postu:

Dzięki za szybki odzew- widziałem te blaszane lampki w necie - tanie nie są ale czy warto je kupić , miał ktoś z tym towarem kontakt ?
Cz te tłumiki rybki za ponad 600 zł to badziew azjatycki czy w miarę solidny zamiennik??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:03, 02 Sie 2012    Temat postu:

jak będziesz miał okazje kupić oryginalnego blaszaka za 100 zł to bierz. Nowe reprodukcje nie są złe ale nie doskonałe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Czw 22:33, 02 Sie 2012    Temat postu:

Był ostatnio blaszak na alleg... za początkową 25zł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinpolniak
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl/Żurawica

PostWysłany: Sob 13:18, 08 Wrz 2012    Temat postu:

Mam pytanko co do mocowania baku. Czy jest on mocowany na jakiś gumowych uszczelkach. Teść mi powiedział, że w otwory montażowe baku do raby trzeba wcisnąć specjalne gumki, dzięki czemu wibracje silnika nie będą na niego przenoszone. Tak mam zrobić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin