Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak pomalować bak?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Nie 22:30, 14 Mar 2010    Temat postu:

powinno się nadlać w te wgniecenia mosiądz, jesli jest głebokie to nawet kilka razy i potem papierem ściernym wyrównać. niestety nie wszystkie firmy spawalnicze chcą się bawić w zbiorniki paliwa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Wto 19:44, 01 Lut 2011    Temat postu:

Witam, dzwoniłem dziś do gościa którego polecacie chłopaki, fakt jest inflacja, wiec rozumiem że ceny podskoczyły, ale tragedii nie ma, za bak (same boczki) ma byc 250zł, lagi po 70zł, szklanki po 35zł. I teraz moje pytanie, widzę że chromowaliście co najmniej rok temu, jak tam chromy u was po czasie wyglądają?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 20:34, 01 Lut 2011    Temat postu:

W Osie są "ok". Wszystko w porządku, nic nie odłazi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Czw 0:01, 03 Lut 2011    Temat postu:

Witam
Nie wiedziałem że w Polsce jest aż taka inflacja bo za zbiornik paliwa to znaczy same boczki galwanizer o którym mowa zawołał już 300zł. Więc trzeba się śpieszyć. Ale robi to na miedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Śro 19:42, 16 Lut 2011    Temat postu:

Witam chłopaki, odnawiam temat bo po co by zakładac nowy, jestem na etapie przed piaskowaniem, i powoli rozglądam się za lakierem, pewnie będzie akryl. Byłem dziś w sklepie z lakierami i pytałem o podkład, gościu powiedział że jeżeli będzie wszystko piaskowane to muszę użyc najpierw jakiś podkład na piaskowane, potem podkład wypełniający, i na to lakier, w związku z tym jaki podkład polecacie? Bo nie chce przepłacac, i też nie chce żeby mi lakier złaził.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
popsuj
Pan Henio



Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zagan

PostWysłany: Pią 9:34, 04 Mar 2011    Temat postu:

witam.czy ktoś wie jaki jest nr farby? podobno niektórzy dają RAL 3004?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adbok
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drzewica / Łódź

PostWysłany: Pią 10:30, 04 Mar 2011    Temat postu:

popsuj napisał:
witam.czy ktoś wie jaki jest nr farby? podobno niektórzy dają RAL 3004?

Bylo na forum juz milion razy....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Czw 18:08, 24 Mar 2011    Temat postu:

No i dziś wysłałem parę elementów do chromu, bak dalej 300 złociszy, tylko czas oczekiwania masakra, 2-3 m-ce, ale żyję nadzieją że się przesłyszałem Very Happy A jak długo koledzy czekaliście na części?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek.we dnia Czw 18:09, 24 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 20:27, 26 Maj 2011    Temat postu:

Będę malował bak w mojej CZ autorenolakiem (cały motor mam tym pomalowany, teraz żałuję że nie malowałem akrylem) i mam pytanie. Jaki podkład będzie najlepszy na chrom?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:52, 26 Maj 2011    Temat postu:

Mój lakiernik powiedział mi, ze na chrom stosuje sie specjalne podkłady. Tyle mogę pomóc jedynie Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Obile dnia Czw 22:53, 26 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 15:13, 28 Maj 2011    Temat postu:

No tyle to ja też wiem, tylko jaki to podkład? Bo u mnie mają tylko zwykły i do aluminium.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:48, 21 Lip 2011    Temat postu:

podpinam się pod temat, bo mam problem. Nowsze jawy mają bak z przetłoczeniem na górze, taki "grzbiet". Ogląjąc zdjęcia odrestaurowanych motocykli zauważyłem na niektórych szparunki po obu stronach "grzbietu". Zatem moje pytanie: czy takie szparunki były oryginalnie? Biorę się właśnie za malowanie baku, dlatego z góry dziękuję za szybkie podpowiedzi Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 11:22, 24 Lip 2011    Temat postu:

Widywałem takie szparunki w oryginałach. Można więc uznać je jako fabryczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szczypior25
Pan Henio



Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Sob 10:19, 06 Sie 2011    Temat postu: Malowanie baku

Witam
Najpierw przed oddaniem zbiornika do chromowania dobrze jest "zdjąć" wymiary chromowanego owalu.

Ja miałem szczęście bo posiadam drugi zbiornik który posłużył mi za wzorzec. Wymiary mierzyłem od osi zbiornika do krawędzi lakieru mierzymy kilkanaście punktów. Jak już mamy punkty łączymy je linią np mazakiem i staramy się utworzyć linię o jak najłagodniejszych kształtach. Narysowanie lini ułatwi przyklejanie taśmy. ja użyłem papierowej taśmy bo akurat tylko taka miałem w domu, ale najlepiej użyć taśmy do szparunków 3M albo jakiejś innej firmy. Kupiłem 2 rodzaje taśmy 3 i 6mm szerokości firmy BOLL. Taśmę naklejamy po stronie gdzie ma zostać chromowana powierzchnia.

Następnie matujemy powierzchnię chromowaną gdzie ma być położony lakier. Ja użyłem ściereczki do matowania, można użyć papieru ściernego ale moim zdaniem max 400-800, ktoś pisał że 120 ja kategorycznie go odradzam i uważam że pozostawi rysy które bedą potem widoczne pod lakierem.
na foto widać wgniotkę na zbiorniku na szczęście znajduje się ona na lakierowanej części zbiornika.

następnie maskujemy powierzchnię która ma zostać chromowana (jajka)

i podkładujemy. ja na pierwsze podkładowanie użyłem podkładu reaktywnego posiada bardzo dobrą przyczepność do chromowanej powierzchni.

Następnie pomalowałem "normalnym" podkładem. Na koniec przypruszyłem powierzchnię zbiornika innym kolorem. Ułatwia mi to potem matowanie powierzchni. Jeśli zetrę całą przypruszoną warstwę i dotrę sie do podkładu jestem pewiem że wszystko zostało dokładnie zmatowane.

po wyschnięciu podkładu zmatowiłem miejsca gdzie miała być szpachlówka i je poszpachlowałem.

Nastepnie wszystko dotarłem zmatowiłem i zapodkładowałem jeszcze raz "normalnym" podkładem oczywiście na koniec przypruszając innym kolorem.

Cały zbiornik zmatowiłem papierem ściernym na wodę 800. wysuszyłem i pomalowałem w kolor "wiśniową" bazą.

Następnie nakleiłem taśmę na krawędzi chrom-lakier po stronie lakieru - to bedzie szparunek. I jeszcze jeden pasek ściśle dolegający krawędzią do pierwszego. Takie postępowanie sprawi że po odklejeniu pierwszego będziemy mieli równą odległość pomiędzy paskami. Odklejamy pierwszy pasek zabezpieczamy malowaną powierzchnię zostawiając tylko powierzchnię pomiędzy paskami.

Malujemy areografem, małym pędzlem lub małym pistoletem z dyszą 0.1mm. Odradzam malowanie pistoletem którym malowaliśmy zbiornik gdyż nawet przy najmnijszym ustawieniu strumienia farby i powietrza nanoszona warstwa będzie gruba i przy odklejeniu taśmy nie bedzie ładnie wygladać.
Teraz w zależności czym malowaliśmy czy akryl czy baza lakier to albo nasza praca jest skończona, albo trzeba jeszcze położyć bezbarwny lakier. Tu na zdjęciu zostało jeszcze malowanie bezbarwnym.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szczypior25 dnia Sob 10:31, 06 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Sob 15:16, 06 Sie 2011    Temat postu:

To się nazywa pełna profeska Smile i dokładne foto... SUPER.... tak dalej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin