Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Łączenie kolanka z tłumikiem.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Pon 15:43, 17 Wrz 2012    Temat postu:

Ale z tego co wiem jest na rynku sporo PAST MONTAŻOWYCH DO TŁUMIKÓW nieważna nazwa.Od 10 do 20 zł. Trzeba trońkę poczekać coby się utwardziło około 30 -40 minut.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrarek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piekarnik Śląski

PostWysłany: Pon 19:07, 17 Wrz 2012    Temat postu:

krzysiekwojcicki napisał:
połączyłem cienki sznurek azbestowy z pastą dokręciłem nakrętką i wytrzymuje
nie rozumiem, o czym piszesz. wątek jest o łaczeniu kolanka z tłumikiem. gdzie tam nakrętka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Pon 20:14, 17 Wrz 2012    Temat postu:

Połączenie kolanka z tłumikiem u mnie tłumik cygaro ma gwint i nakrętka. Włożyłem kolanko w tłumik uszczelniłem sznurkiem cienkim azbestowym otuliłem masą uszczelniającą ,dokręciłem nakrętkę i po ptokach. Masa zastygła uszczelniła,i w rurę. A wydaje mi się że tam powinien być oring metalowy .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Pon 20:21, 17 Wrz 2012    Temat postu:

Sprawdziłem w katalogu w galerji tam ma być metalowy oring Sprawdź .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrarek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piekarnik Śląski

PostWysłany: Wto 5:45, 18 Wrz 2012    Temat postu:

krzysiekwojcicki napisał:
Połączenie kolanka z tłumikiem u mnie tłumik cygaro ma gwint i nakrętka.
możesz zrobić fotkę tego miejsca?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Wto 6:14, 18 Wrz 2012    Temat postu:

U mnie się wciska kolanko w tłumik, na tłumiku jest specjalne wytłoczenie na uszczelnienie.
Wczoraj kupiłem zwykły o-ring 40x5. Średnica dobrze pasuje na kolanko, po włożeniu o-ringu w tłumik już był problem z wciśnięciem kolanka. Dzisiaj kupie o-ring 40x3,5 i już powinno dobrze uszczelnić.
Zwykły o-ring wytrzymuje temp. do 110-120st.C
Są o-ringi FPM które pracują w temp. od -40 do +200st.C
Koszt takiego zwykłego o-ringu w składnicy maszyn rolniczych to 1 zł/szt., te FPM myślę że moga kosztować do 5-6 zł/szt.
Jak dobiorę wymiarowo odpowiedni o-ring to dam znać.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Wto 7:06, 18 Wrz 2012    Temat postu:

A jak jest u ciebie ? Masz gwint i nakrętkę ? Może ten oring załatwi problem. Spróbuję zrobić foto.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrarek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piekarnik Śląski

PostWysłany: Wto 7:11, 18 Wrz 2012    Temat postu:

Stasiek napisał:
U mnie się wciska kolanko w tłumik, na tłumiku jest specjalne wytłoczenie na uszczelnienie.
też tak mam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 10:04, 18 Wrz 2012    Temat postu:

są różne typy mocowań. Proponuje zobaczyć w google.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica Różana Lubelskie

PostWysłany: Wto 19:00, 18 Wrz 2012    Temat postu:

ten rodzaj tłumika z nakrętką to starszy model i takich już nie produkują w 353 04 mam takie od początku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Wto 19:33, 18 Wrz 2012    Temat postu:

W jawie którą mam na części, jest połączenie takie jakie ma Krzysiek.
A co do tego o-ringu to kupiłem 40x3 i nie pasuje. Nie mają u mnie 40x4 taki wydaje mi się bardzo dobry.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Czw 7:10, 20 Wrz 2012    Temat postu:

Panowie udało mi się uszczelnić połączenie.
O-ring 40x5 przeciąłem i odciąłem ok4-5mm założyłem w tłumik i idealnie pasowało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrarek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piekarnik Śląski

PostWysłany: Czw 7:41, 20 Wrz 2012    Temat postu:

nie wpadł do środka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Czw 8:48, 20 Wrz 2012    Temat postu:

nie wpadnie, to wybrzuszenie w tłumiku jest tak zrobione ze nie "wypuści" oring z rowka. tylko trzeba dobrze dociąć oring i bedzie git.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Czw 17:20, 20 Wrz 2012    Temat postu:

Fajnie i tak ogarnąłeś po swojemu. Tłumik trońkę drży i tam potrzebne jest połączenie w miarę szczelne i elastyczne. Metoda zwiad bojem albo prób i błędów. Ten oring z katalogu w galerii podejrzewam jest blaszany w skuter dębica 6 zł szt pewnie spełnia swoje zadanie, a gumowy zobaczymy. Daj znać jak się sprawuje w pracy podczas jazdy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin