Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Otwieranie tłumików
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 11:34, 01 Lis 2009    Temat postu:

ja się wstrzymałem..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Nie 17:39, 01 Lis 2009    Temat postu:

Witam.

Ja kupowałem z jawaczęści kolanka i tłumiki cygara.

Jakość chromu jest ok, gorzej z dopasowaniem (dogięciem) tych elementów.

Najgorzej jest z kolankami, które nie mają takiego prostego ładnego kołnierza przy przykręcaniu do cylindra (przynajmniej te co ja zamawiałem) i są nie tak ugięte, więc tłumiki troszkę "odchodzą" od osi motocykla.

Musiałem cygara na drobnych dystansach przykręcić. Kurde przez co jeden tłumik zje...łem przez kopkę startera i wyrzeźbiłem w nim niezłą rysę (podobnie było w starym, tym się pocieszam) hehe

Aha i te co kupiłem cygara nie mają nakrętek tylko są wciskane w kolanka, uszczelnienie przez oring.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa2-5-0
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:11, 02 Lis 2009    Temat postu:

witam ,pozwolisz kolego że podłacze sie do twojego postu ,mam pytanko w mojej jawie ktoś pomalował tłumiki srebrzanką czym najlepiej doczyścic z0eby zeby wyglądały jak najlepiej.pozdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Śro 18:48, 04 Lis 2009    Temat postu:

Chromowanie. Ewentualnie matowienie papierem ściernym i pryśnięcie sprayem żaroodpornym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Wto 21:46, 10 Lis 2009    Temat postu:

Facet odczyścił te stare tłumiki, o których wczesniej pisałem i teraz wyglądają tak:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Mam możliwoś ich kupienia, ptylko nie wiem za ile.
Proszę Was o ocenę, ile waszym zdaniem są one warte.
Dzieki za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Śro 8:08, 11 Lis 2009    Temat postu:

150 PLN maksymalnie. Są już trochę zmęczone, widać ubytki powłoki galwanicznej.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cochise dnia Śro 8:09, 11 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowal1406
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz/Żnin

PostWysłany: Nie 1:29, 17 Sty 2010    Temat postu:

Wiecie co ja srobiłem z swymi cygarami spaliłem je w cudzysłowiu.

Były tak zapchane że nawet niechcialy odpalic jak je pzrykręciłem .
Wziołem 2 elektrody pospawałem je ze sobą i JECHANE. Spawarka za 70% mocy 360V to troche ma, i przepaliłem je na wylot jednego i drugiego. Teraz spokuj


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xeper
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 6:57, 10 Sty 2014    Temat postu:

Ja się przyłącze jak z cygar wyciągnąć wkład?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zkepowicz
Pan Henio



Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostróda

PostWysłany: Wto 21:41, 14 Sty 2014    Temat postu:

Odkrecic z tylu srubke ii wyciagnac , albo od przodu trzonkiem od grabi i mlotkiem wybic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1634
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Śro 21:08, 15 Sty 2014    Temat postu:

Zależy jakie masz cygaro.
Są dwuczęściowe i te rozkręcasz lub jednoczęściowe i tu raczej nic nie zawojujesz. ( bynajmniej ja nie wiem jak )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:09, 27 Mar 2014    Temat postu:

Na moich cygarach chromu wogóle nie było, baa nawet stara srebrzanka. Więc wszystko potraktowałem papierem ściernym i dłutem do twardszych wżerów.
Całość pomalowałem sprayem Motipa odpornym na wysokie temperatury, chyba do 400^C.

Wiadomo, oryginalne chromowane najlepiej by wyglądały, ale nie opłaca się tego remanować bo przecież ze środka i tak nie wyczyścimy dokładnie nagaru.
Jedynie z tych małych czarnych wkładek które się przykręca na malutką śrubkę M5 i odpowiednio wyprofilowaną podkładkę.

schemat znaleziony na tym forum:


Tak to wygląda w moim wykonaniu:









Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-e34
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Śro 20:05, 23 Lip 2014    Temat postu:

wojtex napisał:
Dzisiaj zadzwoniłem do gościa z Łabowej koło Nowego Sącza, który zajmuje się chromowaniem (była już na forum o nim mowa). Koszt chromowania jednego tłumika to 300 zł + kolanko 50 zł.
Wychodzi na to,że najdroższym elementem do chromowania jest właśnie tłumik! Nawet bak jest tańszy - 250zł, obręcz 140zł.

Kupno tych używanych rur + chromowanie to faktycznie najdroższa opcja ale bardzo chciałbym miec Jawkę w stanie jak najbardzioej zbliżonym do oryginału. Zastanawia mnie jeszcze jak ta nowa warstwa chromu będzie się trzyma na rozgrzanych rurach, czy nie stanie sią z nią coś złego.
Nowe czy odnowone oryginały - oto jest pytanie...

ps. Koszt chromowania wszystkego do Jawy 250 w Łabowej to około 1600 zł.


Wojtex czy to ten gościu?
Robiłeś coZu niego, jesteś zadowolony czy raczej nie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin