Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Otwieranie tłumików
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: Wto 23:26, 22 Wrz 2009    Temat postu: Otwieranie tłumików

Pytanie może głupie, ale zadać muszę Smile W jaki sposób dobrać się do wnętrza tłumików? (cygara) Może się mylę, ale "rybki" są chyba złożone z elementów tak, że można je rozebrać, ale co z cygarami? No i najważniejsze - czy jestem w stanie zrobić to sam za pomocą podstawowych narzędzi, czy lepiej oddać to komuś kto to potrafi zrobić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Śro 22:28, 07 Paź 2009    Temat postu:

odpowiedź teź myśle że nie głupia,hee ja swoje wypaliłem od środka,pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: Czw 17:01, 08 Paź 2009    Temat postu:

Czyszczenie tak, ale mam lekko wgnieciony tłumik i chce się dostać do niego żeby go wyklepać. Więc o to się rozchodzi. Powinienem od razu napisaćSmile Tak czy owak ma ktoś jakiś pomysł?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sob 7:00, 10 Paź 2009    Temat postu:

Ja szczerze mówiąc tego nigdy nie robiłem, musisz pokombinować. Nie wykręca się przypadkiem śruby z końca wydechu i wkłady nie wylatują same drugą stroną? To by było całkiem logiczne patrząc na katalog części. Very Happy Co do wyklepywania, to polecam przy końcowym wykończeniu wydechu lutowanie mosiądzem, bardzo ładnie można wyprowadzić ładne i gładkie powierzchnie. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Nie 16:59, 18 Paź 2009    Temat postu:

Cygar nie wyklepiesz. Wkłady się wyciąga ale i tak to nic nie daje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 13:41, 22 Paź 2009    Temat postu:

Teoretycznie, gdyby rozpołowić tłumik na tym kołnierzu (rancie) przy pomocy wiertarki, dobrego wiertła itd to moze udałoby Ci się dostac do środka. Ale co dalej? Trzebaby było zgrzać to z powrotem.
Gdyby użyć migomata to rant by się powichrował, już nie byłby linia prostą tylko "falą". Zgrzewarka byłaby lepsza ale trzeba mieć dojście do dobrego warsztatu blacharskiego, samochodowego.
Nie pamiętam dokładnie jak tłumik cygaro jest zgrzany. Jeśli byłyby to odstępy co kilka cm (tak jak w zgrzewanych elementach karoserii samochodowych) to możnaby się pokusić ale zdaje się, że w tym tłumiku zgrzewy są jeden obok drugiego, co kilka mm a dodatkowo fałd blachy zjednej połówki jest fabrycznie zagięty na te zgrzewy-wiadomo musi to być szczelne.
Podsumowując: rozłożyć to na czynniki pierwsze jest niemal niemożliwe bez uszkodzeń a pamietaj, że trzebaby to jeszcze złożyć.
Polecam szukanie ładniejszych cygar, ewent naprawę metodą przyspawywania "uszu" za które póżniej ciagniesz stukając młoteczkiem wokół tego ucha. Można w ten sposób likwidować wgniotki w miejscach, gdzie nie ma dostępu od tyłu. Ale to potrafią nieliczni blacharze samochodowi. Sam widziałem jak gość tą metodą wyklepał w kilka godzin słupek "a" w samochodzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Nie 12:39, 25 Paź 2009    Temat postu:

Witam.
Podłączę sie do tematu tłumików. W mojej Jawce też są pogięte rury. Wiem ,że nie ma za bardzo możliwości, żeby to wyprostowac więc postanowiłem kupic coś.
Są dwa sposoby na piękne, błyszczące rury:
1. Kupic stare ale proste i dac do chromowania
2. Kupic w jakims sklepie nowe
Co będzie lepszym rozwiązaniem? Którą opcję Wy wybieracie?

Teraz moge kupic dwa stare tłumiki. Czy warto zapłacic za nie 200zł (za dwa)? Rzekomo te czarne plamy to brud ale wydaje mi się, że rdzy też tam trochę jest.
To są te tłumiki:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Czy ktoś chromował tłumiki? Jakie to są koszty?

Dla porówniania podaję ceny nowych tłumików w sklepach:
- jawamarkt - 189 euro za parę
- mcv vitkovice - ok. 370 zł / szt
- jawaczęści - 235 zł / szt
Te na jawaczęści są najtańsze ale może byc to jakaś chińszczyzna.

Prosze o waszą opinię czy te tłumiki są warte 200zł. Czy lepiej je kupic i pochromowac czy jednak wziąc nowe?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: Nie 13:20, 25 Paź 2009    Temat postu:

Sprawdź jeszcze sklep w dębicy. [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 17:18, 25 Paź 2009    Temat postu:

Chromowanie wydechów jest bardzo kosztowne. Te z "jawaczesci" sa w miarę przyzwoite. Będą chyba najlepszym wyborem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 8:49, 26 Paź 2009    Temat postu:

Nie wiem jak jest z jakością tłumików z jawaczęści.
A pytałeś Krecia skąd swoje kupował?
Fakt, że chromowanie będzie drogie.
Do tego rury ze zdjęć nie są idealne - mają minimalne wgniotki.
Najdrozsza opcaj to zakup używanych + chromowanie.
Zanim jednak kupisz nowe postaraj się o rozeznanie co do ich jakości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ropa-25
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna

PostWysłany: Pon 17:10, 26 Paź 2009    Temat postu:

Hmm co do uzywanych tłumików nie rozbieralnych to nie wszystkie formy chca je chromowac poniewaz nie da sie ich w srodku wyczysci a woda chrmowa wypłukuje ten syf i firmy maja straty...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Śro 22:06, 28 Paź 2009    Temat postu:

Dzisiaj zadzwoniłem do gościa z Łabowej koło Nowego Sącza, który zajmuje się chromowaniem (była już na forum o nim mowa). Koszt chromowania jednego tłumika to 300 zł + kolanko 50 zł.
Wychodzi na to,że najdroższym elementem do chromowania jest właśnie tłumik! Nawet bak jest tańszy - 250zł, obręcz 140zł.

Kupno tych używanych rur + chromowanie to faktycznie najdroższa opcja ale bardzo chciałbym miec Jawkę w stanie jak najbardzioej zbliżonym do oryginału. Zastanawia mnie jeszcze jak ta nowa warstwa chromu będzie się trzyma na rozgrzanych rurach, czy nie stanie sią z nią coś złego.
Nowe czy odnowone oryginały - oto jest pytanie...

ps. Koszt chromowania wszystkego do Jawy 250 w Łabowej to około 1600 zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Śro 22:13, 28 Paź 2009    Temat postu:

Ja kupuje nowe z jawaczesci zawsze nowe to nowe a ze starymi to różnie bywa, Jeśli się będzie dobrze dbało to nawet te nie oryginalne będą się dobrze trzymać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Śro 22:50, 28 Paź 2009    Temat postu:

Przyjrzałem się dokładnie (w miarę możliwości) na zdjęciu oczywiście rurom na jawaczęści i wydaje mi się, że otwory do przykręcenia tej blachy mocującej są na zgrzewie. Dobrze widzę? W oryginale te otwory są obok, przynajmniej w tych moich starych tak jest.

Obejrzałem też te na skuter debica i te właśnie takie są. Poza tym chyba różnią się też samą końcówką rury. Te ze skutera mają chyba dłuższe te przewężenia.

Ale to może by tylko złudzeniem bo te zdjęcia są marnej jakości. Najlepiej wziąc w ręce i samemu sprwdzic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Domin89
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła/Ujście

PostWysłany: Nie 10:36, 01 Lis 2009    Temat postu:

Witam.
Cygara ze skuter debica miałem w rekach bo je sobie zamówiłem. Powiem tak: wtedy były jeszcze za 380 zł i juz nie były warte swojej ceny, na tyle, że je zwróciłem. Otwory krzywo wywiercone, lekki nalot rdzy w pewnych miejscach, nie mówiac juz o zupełnie odmiennym kształcie niż w orginale. Rzeczywiście końcówka tłumików jest dłuższa, maja inny profil, nie polecam zdecydowanie, wtedy były bez nakretek a nie wiem jak jest teraz. Teraz zastanawiam sie nad kupnem tych z jawaczesci, jezeli ktos je kupił proszę o opinie. Pozdrawiam jawerów...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin