Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250-353/04 - 1959r. ___brytal___
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1314
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 7:59, 29 Sie 2015    Temat postu:

1. Osłona zębatki jak zrobisz tak będzie, były lakierowane na szaro albo chromowane, w zależności od wersji jawy, bieda edyszyn albo fullwypas.
2. Stal, może być ciężko to wyprostować. Skuteczność pewnie rośnie liniowo wraz ze wzrostem wagi młotka.
3. Gdzieś na forum widziałem taki patent, śruby stożkowe wpuszczane w zabierak i nakrętki samo-kontrujące. Od wewnątrz nie będzie problemu, tam jest dość miejsca na nakrętkę i podkładkę. Tylko poszukaj śrub z dobrej stali.
4. obustronnie kryte będą ok, ja mam polskie fłt. Takie samo mam przy zębatce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brytal
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów (okolice)

PostWysłany: Sob 12:46, 29 Sie 2015    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi Smile

Ale apropo kół zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Jak się sprawują oryginalne uszczelniacze w kołach. Patrząc na konstrukcje boje się czy po jakimś czasie smar ze środka nie zacznie się wydobywać na zewnątrz??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1314
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 13:05, 29 Sie 2015    Temat postu:

Jak założysz zamknięte łożyska to te uszczelniacze już nie muszą pełnić swojej funkcji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brytal
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów (okolice)

PostWysłany: Sob 13:15, 29 Sie 2015    Temat postu:

Czyli wszystko na sucho mam składać ???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1314
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 13:19, 29 Sie 2015    Temat postu:

Ja tam trochę oleju silnikowego nakapalem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1910
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Sob 14:19, 29 Sie 2015    Temat postu:

łożyska zamknięte mają swój smar fabryczny, nie potrzebują dodatkowego smarowania
.
Cytat:
Gdzieś na forum widziałem taki patent, śruby stożkowe wpuszczane w zabierak i nakrętki samo-kontrujące. Od wewnątrz nie będzie problemu, tam jest dość miejsca na nakrętkę i podkładkę. Tylko poszukaj śrub z dobrej stali.


Ja mam tak zrobione, działa. Jedynie zamiast nakrętek samokontrujących założyłem zwykle z podkładkami sprężynowymi. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brytal
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów (okolice)

PostWysłany: Pią 19:52, 10 Cze 2016    Temat postu:

Jako, że od jakiegoś czasu zacząłem szukać firmy która zajmie się chromami do mojej Jawy pozwole sobie napisać koszt usługi z kilku firm jak to wygląda obecnie Very Happy

TECE - 4000zł NETTO!!!
Motochrom - 2700-3200zł
CSR Kraków - 2000zł
ART-Met - około 3100zł
Galmar - zaproponował mi 3 inne firmy nie wiem czy nie robią czy nie mają czasu Very Happy
Galux - na razie brak odpowiedzi poczekam jeszcze

Wycena dotyczy wszystkich części które powinny być chromowane w jawie:
Zbiornik paliwa
korek zbiornika
kranik paliwa
szklanki amortyzatorów 2 szt
uchwyt pasażera
uchwyt boczny
kierownica
osłona lampy
osłona klaksonu
pedał hamulca nożnego
osłona wyłącznika świateł
przednie golenie / lagi 2szt
ośka tył
ośka przód
+ naciągi hamulca (z których na pewno zrezygnuje)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Pią 21:39, 10 Cze 2016    Temat postu:

Ja w Galuxie za całą Jawę dałem 1200zl, razem z tłumikami i kolankami. 2 miesiące temu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 266
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 21:44, 10 Cze 2016    Temat postu:

Z chromami jest spory problem kiedyś dzwoniłem odnośnie chromowania zbiornika i ceny były od 300 zł do 3000 zł. Jak usłyszałem 3000 zł myślałem że żart ale Pan który rozmawiał ze mną był dość poważny i chyba nie żartował. Czekam na lampę przednią ma dojść na dniach to dodam opinię znalazłem ciekawą firmę robią 2 miesiące ale cena przystępna i co do jakości zobaczymy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1314
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 15:49, 14 Cze 2016    Temat postu:

Co do zbiornika to o wiele bardziej opłaca się kupić w czechach, cena ok 1200pln ale widzisz co kupujesz. Ja tak zrobiłem i jestem bardzo zadowolony.

dawid2b 1200pln za całą jawę? aż nie chce się wierzyć...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Abdul
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 56
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:01, 14 Cze 2016    Temat postu:

Kranik paliwa nie byl elementem który posiadal chrom.
Co do firmy Tece ich ceny to totalna abstrakcja, szkoda nawet do nich dzwonić. Jeszcze nie slyszalem pozytywnej opinii na temat tej galwanizeri.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1314
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 9:26, 19 Cze 2016    Temat postu:

Do listy elementów chromowanych dopisz jeszcze:

-dźwignie rozpieraków hamulców
-naciągi tylnego koła
-zamki schowków
-blaszki mocujące osłony boczne w okolicy tłumików
-podnóżki pasażera
-blokadę tylnego bębna
-tulejkę która wchodzi w wahacz przy ośce
-mała osłona łańcucha którą przykręcasz do silnika
-dźwignia startera/zmiany biegów
-osłonę tylnej zębatki na którą montuję się osłonę łańcucha


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brytal
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów (okolice)

PostWysłany: Pon 18:26, 20 Cze 2016    Temat postu:

seba napisał:
Do listy elementów chromowanych dopisz jeszcze:

-dźwignie rozpieraków hamulców
-naciągi tylnego koła
-zamki schowków
-blaszki mocujące osłony boczne w okolicy tłumików
-podnóżki pasażera
-blokadę tylnego bębna
-tulejkę która wchodzi w wahacz przy ośce
-mała osłona łańcucha którą przykręcasz do silnika
-dźwignia startera/zmiany biegów
-osłonę tylnej zębatki na którą montuję się osłonę łańcucha


co do:
-zamki schowków
-blaszki mocujące osłony boczne w okolicy tłumików
-dźwignia startera/zmiany biegów
to sie zgodzę, że było chromowane choć ja nie napisałem bo moje w stanie agonalnym wiec kupuje nowe.

A cała reszta wdłg mnie to ocynk był w oryginale.

P.S już widzę jaka byłaby cena z tymi częściami Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin