Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250 353 1957

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mkmal
Pan Henio



Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Wto 8:14, 21 Paź 2014    Temat postu: Jawa 250 353 1957

Przy powitaniu obiecałem wrzucić w najbliższym czasie kilka fotek. Tak też w końcu robię.
Na zdjęciach nie ma prawego dekla silnika, ale oczywiście mam go. Z braków tak jak pisałem wcześniej:
- osłona gaźnika
- śrubka regulacji snopu światła w ramce przedniej lampy
- tylna lampa
- oprawa żarówki przedniej lampy (prawdopodobnie powinna być z miejscem na postojówkę, czy tak?)
- napęd prędkościomierza (ten w bloku
Pewnie inne rzeczy wyjdą przy rozbieraniu..
Tak więc teraz proszę o określenie jaki to model i czekam na jakieś podopowiedzi co i jak zrobić, gdzie dokupić brakujące elementy itd...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mkmal
Pan Henio



Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Wto 8:18, 21 Paź 2014    Temat postu:

I linki do zdjęć. Wcześniej nie mogłem dodać - miałem za mało napisanych postów.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mkmal dnia Wto 8:19, 21 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 10:05, 21 Paź 2014    Temat postu:

Rok produkcji (jeśli taki widnieje na ramie) i trzy częściowa osłona z wycięciem na filtr (śmigiełko) wskazuje, że będzie to model 03. Bak bez amperomierza, wydechy cygara, stacyjka w lampie to zaś charakterystyczne elementy modelu 04, prawdopodobnie ktoś przez lata użytkowania motocykla pozmieniał te elementy. Gdzieś na forum jest elegancko opisane rozpoznawanie konkretnego modelu i zdjęcia charakterystycznych elementów. Z tego co jeszcze zauważyłem na zdjęciach, masz tylną obręcz od mz (alu) i odwrotnie założoną ośkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mkmal
Pan Henio



Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Wto 10:29, 21 Paź 2014    Temat postu:

Czyli niemożliwym jest model 04 w roku 1957? Tabliczki na ramie niestety nie ma. Ale mam dowód rejestracyjny z rocznikiem 57 i poprawnym numerem silnika w nim zapisanym. Na filtrze gaźnika nie mam tej drugiej części śmigiełka, do przymykania dolotu powietrza... Obręcz z tyłu na pewno alu, widać, że nie pasuje. I teraz nie wiem co robić. Bo wracać ją na 03 to wymiana baku i góry lampy, prawda? Ech... Miało być tak pięknie a wyszło jak zwykle. Sprawdzę sobie na spokojnie te rozpoznawanie modelu po konkretnych częściach. Ale mam podejrzenia, że sporo zostało pozamieniane przez te lata.
A z innej beczki - czy ktoś kupował w [link widoczny dla zalogowanych] ? Mam do nich jakieś 50km w jedną stronę, więc stosunkowo niedaleko a ceny trochę lepsze niż na alle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 18:02, 21 Paź 2014    Temat postu:

Silnik jest na 100% z roku 57 roku, świadczy o tym brak napisu Jawa na kapach oraz metalowy trzpień w karterze nad wlotem gaźnika pozycjonujący obudowę gaźnika której nie masz. Natomiast rama na 99% nie jest z tego rocznika. Znalazłeś numery na ramie? Wg mnie ktoś wsadził silnik do nowszej ramy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mkmal
Pan Henio



Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Wto 18:48, 21 Paź 2014    Temat postu:

No świetnie... Nie, numeru na samej ramie nie szukałem. Na pewno nie ma tabliczki. Więc faktycznie coś mogło być kombinowane. Ale w związku z tym mam pytanie - czy części od silnika z modelu 03 są takie jak w 04. Gdybym np chciał kupić komplet uszczelek to który?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wiem, że drugi zestaw jest opisany jako Perak ale np właśnie taką jak w Peraku mam uszczelkę pod głowicą...
Ech, trochę mnie to wystraszyło. No nic, nie mam zamiaru się poddawać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 19:01, 21 Paź 2014    Temat postu:

Kup to do peraka. Przedtem upewnij się że masz cylinder starego typu, może też już jest wymieniony. Te uszczelki to i tak o kant d.... potłuc. Kup blok A3 i sam sobie wytnij. Jedyne co kup to uszczelki cylinder-kolanko, uszczelkę pod głowice dystansującą pomiędzy gaźnik i kartery tylko nie z gumy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 19:01, 21 Paź 2014    Temat postu:

Kup to do peraka. Przedtem upewnij się że masz cylinder starego typu, może też już jest wymieniony. Te uszczelki to i tak o kant d.... potłuc. Kup blok A3 i sam sobie wytnij. Jedyne co kup to uszczelki cylinder-kolanko, uszczelkę pod głowice dystansującą pomiędzy gaźnik i kartery tylko nie z gumy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mkmal
Pan Henio



Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Wto 20:09, 21 Paź 2014    Temat postu:

Przeszukałem i znalazłem numer ramy. Jest zgodny z papierami i ten sam, co na silniku. Numer jest na tym "trójkątnym" zastrzale przy główce ramy, po lewej stronie i wygląda na oryginalny... Mniejszą czcionką niż na silniku. Jest szansa, że to jakaś przejściówka między modelami?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 20:22, 21 Paź 2014    Temat postu:

w jawach numer silnika jest inny niż numer ramy i z tego co pamiętam to powinien być gdzieś pod siedzeniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mkmal
Pan Henio



Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Śro 6:47, 22 Paź 2014    Temat postu:

No ale mam oryginalny dowód rejestracyjny pierwszego właściciela i tam numer silnika i ramy jest ten sam i dodatkowo zgadza się z rzeczywistością. Oczywiście nie mogę wykluczyć, że później ktoś jednak wymienił całą ramę z gratami i nabił na niej nowy (stary) numer. Mówię tylko, że oba numery są takie same.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 16:04, 23 Paź 2014    Temat postu:

A Ten dowód co masz to z 57r jest? I znałeś tego właściciela? i nie ma szans że ktoś po drodze zrobił wała i wybył niewłaściwy numer na ramie? Ściągnij bak, osłony i puszki boczne, zrób zdjęcia ramy, główki oraz mocowań bocznych puszek i będzie jasne z którego roku masz ramę. Zrób też zdjęcia pól z numerami na ramie i silniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin