Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250/353 58r.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Wto 10:51, 27 Sie 2013    Temat postu: Jawa 250/353 58r.

Witam!
Chciałbym was zaprezentować moją jawe 250/353 z 58 roku.
Motocykl na chodzie, jeździ, co prawda brakuje świateł, hamulca z przodu i kilku innych rzeczy. Jawa stała u dziadka w garażu już od dłuższego czasu, więc postanowiłem ją uruchomić, po wyczyszczeniu gaźnika, zagadała od 3 kopniaka tylko brak wolnych obrotów, więc pokombinowałem trochę zapłon ustawiłem, wolne są, tylko jak się nagrzeje to już brak(silniczek do remontu, lewe powietrze łapie od prawego uszczelnienia wału.
Jawa po wydobyciu z garażu wyglądała tak :


Wyczyściłem bak, nalałem paliwa pojeździłem trochę, ale co to za jazda po polach, bo niezarejstrowana.
Jawa prawdopodobnie ma krzywy wahacz lub, źle założone tylne koło, bo ściąga na lewo, tutaj jeszcze zdjęcia dorzucam, do oceny: Razz

Martwią mnie też te wgniecenia ramy przy główce z przodu.
Ogólnie motocykl z opowiadań dziadka wyrejstrowany czasowo, ale papierów brak, czyli jak to zarejstrować ?
Projekt będzie postępował wolno, jedno to że dziadek mieszka niedaleko Kalwarii Zebrzydowskiej(Ja na śląsku), a drugie że jestem osobą uczącą się i z kaską u mnie kiepsko Razz

Tak więc zapraszam do komentowania i oceniania

Ps. wiem że tłumiki źle zamontowane


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adamus dnia Pon 21:42, 09 Wrz 2013, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 23:10, 27 Sie 2013    Temat postu:

Witaj

Na moje oko motocykl po dzwonie i rama nadaje się na żyletki, zwłaszcza jak mówisz że ściąga na prawo.

Co do rejestracji to osoba wbita w dowodzie musi iść do WK i wyrobić wtórnik dowodu rej. i przywrócić do ruchu.

Co WK to inna gadka, najlepiej jak pójdzie i się dowie jak to wszystko wygląda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Pon 21:20, 09 Wrz 2013    Temat postu:

Powoli do przodu, silnik wyciągnięty z ramy, częściowo rozebrany.
Na dziś do wymiany, wałek od zmiany biegów/startera, tarcze sprzęgłowe i prawdopodobnie prawy karter do spawania, bo pęknięty przy łożysku.
Przy okazji wyciągana silnika znalazłem w garażu drugi silnik tylko 350 z jawy 354, po szybkich oględzinach cylindry do szlifu a reszta raczej sprawna, ile może być wart ?
No a teraz garść zdjęć: [link widoczny dla zalogowanych]






Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adamus dnia Nie 17:18, 15 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:49, 09 Wrz 2013    Temat postu:

jak rozłożysz silnik to sprawdź średnicówką (od biedy suwmiarką) luz na gniazdach łożyskowych bo może być nieciekawie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Nie 16:43, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Silnik rozpołowiony, wał prosty, łożyska na wale w bdb stanie, korba też, cylinder jak nowy, tłok w db stanie.
Co trzeba zrobić:
-Kupić uszczelniacze
-łożyska?(te w silniku są w dobrym stanie)
-naprawić skrzynie(szarpie na 3'cim biegu)
-zespawać karter
Jeśli ktoś wie, które zębatki wymienić w skrzyni żeby hulało, niech pisze.
No i to chyba tyle co trzeba zrobić na teraz w silniku.
Garść zdjęć:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adamus dnia Nie 16:49, 15 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 18:27, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Adamus napisał:

-Kupić uszczelniacze
-łożyska?(te w silniku są w dobrym stanie)

-kupić uszczelniacze nowe
-kupić nowe łożyska koszt nie wielki a warto
co do szarpanego 3biegu to fajnie jak byś pokazał na fotach same te dwa czyste wałki bez zębatek bo zębatki wyglądają OK
A tak z innej beczki zrób generalny remont silnika wraz ze szlifami bo będziesz tego żałował
No chyba że kupiłeś silnik tuż po remoncie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MARCIN_B dnia Nie 18:36, 15 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 20:10, 15 Wrz 2013    Temat postu:

sprawdź jaki luz ma tłok w cylindrze (bez pierścieni)

Zobacz czy jest próg na cylindrze

Umiejętnie ściągnij pierścienie i sprawdź luz na zamkach szczelinomierzem. Jeden pomiar wykonaj mniej więcej 2 centymetry od górnej krawędzi, drugi zaraz nad lub pod oknami płuczącymi w cylindrze. Najlepiej sprawdzić średnicówką.

łożyska i uszczelniacze wymień.

Z tego co widzę to wodziki też są wycięte.

Sprawdzić bicie na czopach wału.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Nie 20:28, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Cylinder ma próg, średnicówki niestety nie posiadam, dlatego cylinder zmierzony suwmiarką, wszystko na zdjęciach widać.
Wodziki są wyrobione, tak samo jak niektóre tryby.
Musiałbym podskoczyć do jakiegoś zakładu i sprawdzić wał, luzów góra dół na korbie nie ma, ale mogą być na czopach.
Silnik w środku wygląda jakby ktoś niedawno robił, łożyska praktycznie nowe, tłok w db+ stanie.
Tylko niestety o skrzyni zapomniał.
Aha i prawdopodobnie będę wymieniał głowicę, na tą z nowszych wersji, co by więcej z silnika wycisnąć.
Dobra zdjęcia:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adamus dnia Nie 20:32, 15 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 20:59, 15 Wrz 2013    Temat postu:

na 8 zdjęciu masz tryb zjebany. Zrób dokładne fotki trybów 11, 10, 16

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Wto 11:20, 17 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Pon 12:15, 16 Wrz 2013    Temat postu:

A więc tak, mam problem z wyciągnięciem łożyska na wale od strony sprzęgła, są tam 2 łożyska jedno wyszło bez problemu, to pierwsze później jest labirynt i kolejne łożysko, czy między nimi jest pierścień segera?
Zdjęcia całej skrzyni, zębatki ściągane po kolei z każdego wałka.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Wto 6:42, 17 Wrz 2013    Temat postu:

Ja kupiłem nagrzewnice elektryczną i nagrzałem łożysko, zeszło.
Tak samo robiłem gdy wkładałem łożyska, najpierw nagrzałem łożysko włożyłem na wał a potem włożyłem w kartery. Z jednym się męczyłem ale udało się zmontować.
Więc proponuję nagrzać i musi zejść. Tylko grzej łożysko nie czop wału.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1634
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Wto 7:09, 17 Wrz 2013    Temat postu: Re: Jawa 250/353 58r.

Adamus napisał:

Martwią mnie też te wgniecenia ramy przy główce z przodu.
Ogólnie motocykl z opowiadań dziadka wyrejstrowany czasowo, ale papierów brak, czyli jak to zarejstrować ?


Rama do wyżucenia.

Jeżeli jest kwit o czasowym wyrejestrowaniu i ciągłość umów to nie ma problemu.
Co do dowodu ( tablicy rej ) to piszesz na miejscu oświadczenie o zagubieniu i po sprawie.

Ja swoją 354 miałem z czasowym wyrejestrowaniem i 4 umowami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 11:22, 17 Wrz 2013    Temat postu:

zębatka ze zdjęcia 38 do wymiany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Śro 21:57, 18 Wrz 2013    Temat postu:

A więc nową trzeba będzie kupić.
Powiedzcie mi, jeśli wymieniam z wałka pośredniego właśnie tą zębatkę to muszę wymienić również tą, która z nią współpracuje na wałku głównym ?
Znalazłem coś takiego, nada się [link widoczny dla zalogowanych] ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 23:41, 18 Wrz 2013    Temat postu:

powinno się zmieniać 2 współpracujące.

Co do linku to ciężko coś powiedzieć ale fajerwerków raczej się nie spodziewaj. Poszukaj raczej towaru od jakiś sprawdzonych sprzedawców.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin