Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250 353/4 1961r. by Mradamf1985
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 12:20, 24 Lut 2018    Temat postu: Jawa 250 353/4 1961r. by Mradamf1985

Witam wszystkich, po około 3 latach od odkopania mojej Jadźki z pod siana (dosłownie), zakładam ten temat o mojej jawie. Dlaczego teraz? Ponieważ ostatnie 3 lata to bardzo pracowity dla mnie okres czasu i trochę brakowało na życie prywatne, ale czas troszkę przystopować i pożyć. Pomimo braku czasu coś się jednak działo bo silnik jest gotowy do złożenia, i zakupiłem sporo części do ramy których albo mi brakowało, albo po prostu nie nadawały się już do niczego. Co do samej Jawy to tak jak w temacie, poprzednim właścicielem był mój tata który nie wiele nią jeździł, zaczął ją remontować i doznał wypadku w pracy po którym już nie jeździł, i tak sobie stała częściowo rozebrana w stodole a z czasem zniknęła nawet z oczu pod sianem. Niestety ciągłe wyjazdy, mieszkanie w kawalerce i brak czasu uniemożliwiały mi zajęcie się nią, ale w końcu udało się trochę wyhamować i przenieść na wieś do domu więc warunki zaczęły sprzyjać, teraz robię to co jej wiele lat temu obiecałem przywrócę jej blask i powróci na drogi. Była mocno nie kompletna, ma też z prawej strony pourywane elementy więc prawdopodobnie zaliczyła mocną glebę. Na co dzień jeżdżę Kawasaki ZR7S więc moto do kręcenia kilometrów mam a ją traktuję jako perełkę garażową i sprzęt od święta. Z mechaniką motocyklową miałem sporo do czynienia, ponieważ jeździło się różnymi sprzętami i zawsze naprawiałem sam z niezłym skutkiem, jednak każdy jest troszkę inny i w pewnych kwestiach liczę na waszą pomoc, choć przez 3 lata na forum i nie tylko sporo się o tych pięknych motocyklach dowiedziałem. Tyle tytułem wstępu może jakieś zdjęcia po wykopaliskach:




A teraz co się stało z silnikiem






Bardzo proszę wszystkich którym się nie podoba polerowany silnik i twierdzą że będzie się przegrzewał itd. o zachowanie tego dla siebie, jest to moja koncepcja ponieważ wyszkiełkowany mi się nie podobał miał sporo skaleczeń otarć itd. Posiadam więcej zdjęć, wstawiłem kilka w celu zobrazowania stanu na daną chwilę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 16:58, 24 Lut 2018    Temat postu:

Jawa została cała rozebrana i teraz chcę ją złożyć na nowo korzystając z kupionych części oraz naprawiając te które posiadam, ale do tego będę potrzebował waszej pomocy. Wrzucam fotki jak to wygląda:








Jak pisałem wcześniej widać że Jawa zaliczyła mocną glebę i z lewej strony miała urwane elementy wystające.
1. To co jest na 1 zdjęciu wygląda na twórczość własną a nie oryginalny wyrób, i co się przykręca w ogóle do tych dziur?
2. Zdjęcie drugie wydaje się być OK trzeba to tylko doprowadzić do porządku, tylko się teraz zastanawiam co tam było przykręcone, wiem że do góry jest mocowanie hamulca tylnego i prawej blachy, a do dwóch dolnych też dziur?
3. Zdjęcie trzecie, widać dolną część lewej blachy i z bliska widać że do niej była dospawana jeszcze jakaś blaszka mocująca tylko nie wiem do czego się te blachę przykręcało, jeśli bym mógł prosić o jakieś zdjęcie było by mi dużo łatwiej dorobić bo kupić się pewnie nie da?
4. Zdjęcie czwarte, mocowanie blach bocznych do ramy, i tutaj wydaje mi się że powinny być jakieś tulejki dystansowe, dobrze myślę? Gdyby ktoś mógł podać rozmiary albo namiary gdzie kupić jeśli się da?
5. Zdjęcie piąte, ten element (rurkę) do której się mocuje rurki podnóżków pewnie sobie dorobię i wspawię w całości bo jest mocno krzywy bardziej to widać z boku, lewa strona jest chyba nie ruszona i na niej bym się wzorował.
6. I ostatnie szóste zdjęcie, osłona łańcucha którą mi się udało dokupić wydaje mi się że pochodzi z tego modelu ale fajnie jak by ktoś to widział więcej tych osłon ode mnie się wypowiedział. Niestety blaszki na których się opiera osłona zębatki są uszkodzone i będę je musiał wymienić,i nie ma tych blaszek w które się mocuje gumy wchodzące do osłony montowanej w prawym karterze silnika, ale to też powinienem bez problemu dorobić.
Bardzo proszę o opinie i odpisanie na moje pytania. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Pon 7:38, 26 Lut 2018    Temat postu:

AD.1 i 2 do tych dziur przykręca się tłumiki jak mnie pamięć nie myli
AD. 3 przerabiałem temat
[link widoczny dla zalogowanych]
AD.4 na forum gdzieś jest rozprawka na temat tulei do blach bocznych, nie pomogę, bo nie mogę znaleźć
AD.5 przerabiałem temat
[link widoczny dla zalogowanych]
AD.5 osłona od 353 - ładnie wygląda,nie wiem czego się czepiasz..

Jeszcze coś znalazłem i pewnie będzie pomocne
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ZETON dnia Pon 7:47, 26 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 13:53, 26 Lut 2018    Temat postu:

1,2 Masz rację wczoraj oglądałem tłumiki i wygląda że to one są tam przykręcane, prawdopodobnie ktoś zrobił to źle bo lewe cygaro jest strasznie skatowane przez kopnik, pewnie za bardzo odstawał od ramy. Udało mi się kupić tą blaszkę mocowania tłumika w 4motor, tylko teraz pytanie jaka powinna być odległość od ramy tej blaszki? Jak by miał ktoś pomierzyć na dobrej ramie czy odległość jest taka sama jak z drugiej strony
3. Czyli ta urwana blaszka powinna być przykręcona tam gdzie łączą się rurki podnóżek z tą rurką wspawaną z ramy?
4. Śrubę z tulejkami też udało mi się dokupić w sklepie jak wyżej.
5. Ten element też kupiłem jak wyżej, miałem dorabiać ale dostałem w dobrej cenie to mi się nie chciało.
6. Ja się żadnej osłony nie czepiam, po prostu chciałem potwierdzić czy jest na pewno z tego modelu. Muszę dorobić blaszki tych gum, i tam gdzie wchodzi na osłonę zębatki blachy są zgniłe trzeba je dorobić. Tego nie widać tak na zdjęciu ale trzeba się z nią trochę pobawić.
Ogólnie czekam na paczkę z zamówieniem i cieplejsze dni żebym nie przymarzł do ramy odpalę migomat i zobaczymy co z tego wyjdzie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Pon 15:22, 26 Lut 2018    Temat postu:

mradamf1985 napisał:
1,2 Masz rację wczoraj oglądałem tłumiki i wygląda że to one są tam przykręcane, prawdopodobnie ktoś zrobił to źle bo lewe cygaro jest strasznie skatowane przez kopnik, pewnie za bardzo odstawał od ramy. Udało mi się kupić tą blaszkę mocowania tłumika w 4motor, tylko teraz pytanie jaka powinna być odległość od ramy tej blaszki? Jak by miał ktoś pomierzyć na dobrej ramie czy odległość jest taka sama jak z drugiej strony
3. Czyli ta urwana blaszka powinna być przykręcona tam gdzie łączą się rurki podnóżek z tą rurką wspawaną z ramy?
4. Śrubę z tulejkami też udało mi się dokupić w sklepie jak wyżej.
5. Ten element też kupiłem jak wyżej, miałem dorabiać ale dostałem w dobrej cenie to mi się nie chciało.
6. Ja się żadnej osłony nie czepiam, po prostu chciałem potwierdzić czy jest na pewno z tego modelu. Muszę dorobić blaszki tych gum, i tam gdzie wchodzi na osłonę zębatki blachy są zgniłe trzeba je dorobić. Tego nie widać tak na zdjęciu ale trzeba się z nią trochę pobawić.
Ogólnie czekam na paczkę z zamówieniem i cieplejsze dni żebym nie przymarzł do ramy odpalę migomat i zobaczymy co z tego wyjdzie

Mocowanie brakującej blaszki od osłony masz tu w pięknym ujęciu
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 19:14, 26 Lut 2018    Temat postu:

Spoko przyjdzie jutro moje zamówienie będę się dalej bawił mierzył itd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Moskit1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pią 18:14, 02 Mar 2018    Temat postu:

No no Trzymam kciuki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 21:48, 02 Mar 2018    Temat postu:

Kciuki się przydadzą, ale bardziej by mi się przydało gdyby ktoś w nieuszkodzonej ramie zmierzył mi odległości mocowań tłumika prawy/lewy czy są takie same od ramy. Chciałem układ wydechowy kupić dopiero pod koniec jak już będę składał, a teraz się zastanawiam czy robić przymiar do spawania tego mocowania na starych wydechach i kolankach. Na razie nie siedzę w garażu bo jest trochę zimno a nie chce mi się palić na 2-3 godziny dziennie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Pią 23:16, 02 Mar 2018    Temat postu:

jutro zajdę do garażu to pomierzę i foty porobię jak to jest u mnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 8:59, 03 Mar 2018    Temat postu:

Był bym bardzo wdzięczny, nie chciał bym się pod koniec remontu dowiedzieć, że znowu kopnik uderza o wydech albo że kolanko nie pasuje. Pomierz jak możesz jakieś odległości do ramy, jakichś elementów sąsiadujących będzie mi o niebo łatwiej, a może komuś jeszcze się przyda w przyszłości Very Happy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Sob 14:50, 03 Mar 2018    Temat postu:

mradamf1985 napisał:
Był bym bardzo wdzięczny, nie chciał bym się pod koniec remontu dowiedzieć, że znowu kopnik uderza o wydech albo że kolanko nie pasuje. Pomierz jak możesz jakieś odległości do ramy, jakichś elementów sąsiadujących będzie mi o niebo łatwiej, a może komuś jeszcze się przyda w przyszłości Very Happy.

Wiem coś o tym, robie drugą w której mam kilka niuansów, których nie mogę sprawdzić w tej zrobionej i brakuje mi niektórych wiadomości. Nie wiem tylko czy sie dziś wyrobię - jestem weekendowym ojcem a syna do garażu nie ciągnę przy - 12 st. C


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 18:33, 03 Mar 2018    Temat postu:

Spoko też się nie wybieram, na razie dość się zmarzłem w tym tygodniu -22 miałem w poniedziałek i piątek, więc aż tak bardzo mnie do zimnego garażu nie ciągnie. Gromadzę rzeczy i wiedzę, jak się zrobi troszkę cieplej będę się bawił, teraz może ściągnę farbę z baku bo widać że był malowany i szpachlowany, chcę ocenić czy będzie się nadawał do chromowania czy muszę coś innego poszukać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Nie 6:51, 04 Mar 2018    Temat postu:

Jak będziesz ściągał farbę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 7:40, 04 Mar 2018    Temat postu:

Kupiłem Scansol czy jakoś tak, maluje się i ściąga jak zrobi się miękka, po piaskiwaniu nie chcą chorować. Ogólnie bak wygląda nie źle, ale w miejscu gdzie powinien być chrom były zaszpachlowane wgniotki i bak cały jest malowany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Pon 18:49, 05 Mar 2018    Temat postu:

pomierzyłem te mocowania i obu stron maja długość 9 cm. Zdjęcia nie zrobiłem bo mam osłony założone a dziś awaria światła była i zdjęcia do dupy wychodziły. Jutro ogarnę ci foty z miarką w tle

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin