Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 353/04 ( 1959 ) by KamilRider1 ,,Droga do doskonałości&
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 22:27, 03 Cze 2014    Temat postu:

dokładnie to chodzi mi o sprezyny ktore sa zamkniete w tych ,, kadlubkach "

m.allegro.pl/automat-zmiany-biegow-jawa-250-353-kivacka-org-i4230444075.html#

sa 2 u mnie tez sa dwie tyle tylko ze jedna ok a druga mniejsza :/ idzie gdzies dostac same spreżyny? czy raczej nowy automat :/ ?

Jutro wam wrzuce dokladne foty jak to wyglada. Dobranoc panowie Smile LwG


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Śro 6:45, 04 Cze 2014    Temat postu:

Dostaniesz np w skuterdębica: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 8:09, 04 Cze 2014    Temat postu:

dzieki postaram sie jeszcze poszukac w garazu Smile

Jeszcze kilka pytań lożyska z walu w karterze od strony sprzegła, sa dwa a pomiedzy logarytm. Mam do was pytanie te lozyska sa nabite oba od strony komory spalania czy jedno od komory a drugie od strony sprzegla?

Bede dawal simeringi zamiast logarytmu cala sprawa juz ogarnieta co i jak ale jedna kwestia mnie nurtuje a mianowicie jesli bede dawal dwa simery to, jak one maja być odwrócone względem sb kołnierzami w strone komory spalania ?

Zrobiłem dokładne zdjęcia tego automatu oraz sprężyn. Możecie mi powiedzieć czemu ta druga jest taka krótka ?

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KamilRider1 dnia Śro 19:33, 04 Cze 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Śro 20:39, 04 Cze 2014    Temat postu:

Ta jedna sprężynka jest krótsza bo jest złamana.
Kolego logarytm to w matematyce, a tutaj jest labirynt.
Ja daję przetoczony labirynt z jednym simeringiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Śro 22:21, 04 Cze 2014    Temat postu:

Jak składałem silnik to też zamiast labiryntu przyszły 2 simery.
Pierwszy wbity tak, że widać jego "czoło", czyli normalnie na przykład tak jak wbijasz go od strony prądnicy,drugi odwrotnie czyli widzisz jego sprężynkę(według mnie oba mają wtedy smarowanie).
Co do łożysk to najpierw włożyłem łożyska z wałem do zamrażarki, potem podgrzałem karter i wkładałem łożysko(od strony wału dopóki nie oprze się na pierścieniu zegera), później delikatnie podgrzałem łożysko(nie za mocno bo wiadomo łożysk nie powinno się grzać powyżej, o ile dobrze pamiętam 130st.) wał elegancko "wpadł". Później simeringi i wbijanie łożyska od strony sprzęgła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 22:38, 04 Cze 2014    Temat postu:

Adamus a zakladaleś oba lożysla od razu tz najpierw jedno az do konca potem zimer, kolejny zimer i lozysko? Czy raczej najpierw lozysko ktore jest pierwsze od komory spalania potem zimer , potem kolejny zimer i lozysko? Smile Nw czy ten d sposob jest mozliwy wgl. Bez problemu lozyska ci wskoczyly ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Czw 15:25, 05 Cze 2014    Temat postu:

Najpierw założyłem pierścień zegera, potem nagrzałem karter, zimne łożysko nie do końca chciało wskoczyć, ale odpowiednio duża nasadka i młotek pomogły mu w tym(od komory spalania).
Potem wał, poskładanie połówek silnika i jak już kartery miałem skręcone to wtedy 2 zimeringi ustawione do siebie, tak jak pisałem wyżej i na koniec łożysko juz od strony sprzęgła wkładane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 13:42, 10 Cze 2014    Temat postu:

Witam Panowie , jawa jest coraz piękniejsza Very Happy

Zdjęcia :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Teraz powiedzcie mi czy mu tutaj czegoś brakuje że jest taki luz pomiędzy dystansem a mocowaniem ?

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Poczytałem trochę i zwymiarowałem sobie tuleje do przedniego zawieszenia dokładniej do koła : 31 długa, śr wew 15 zew 18

[link widoczny dla zalogowanych]

Niech ktoś mi powie czy ta ośka jest oryginalna ?

[link widoczny dla zalogowanych]

I teraz prośba do was czy ktoś może mi z wymiarować tulejki które przychodzą do podnóżek pasażera ?? te które są za 3 po każdej stornie ?

I perełka silnik po szkiełkowaniu, malowaniu cylindra i szlifie 65.50

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejne pytanie kiedy wybiłem łożyska z karteru to znalazłem dziwny zimer który był tylko jeden

[link widoczny dla zalogowanych]

I teraz porównanie zimeru który ja kupiłem i tego który był wysokość

[link widoczny dla zalogowanych]

I kolejne pytanie będę dawał labirynt i do tego zimer , możecie mi powiecie z której strony go tokarz ma zrobić ? od strony tych żeberek w środku czy od strony górnej ? I na jaką głębokość ( zimera ) ?

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam ! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 14:00, 10 Cze 2014    Temat postu:

Wg mnie w 353 z 59r powinien być z tyłu inny ten element, który zapobiega obrotowi ruchu pokryw bębna. Możesz mieć rozgięty trochę wahacz albo zgubiłeś gdzieś tulejkę dystansową. Popatrz dokładnie z katalogiem części w ręku. Masz odwrotnie włożoną ośkę, główka powinna być od strony zębatki. Ale to drobiazg. Możesz skręcić w ogóle tył na ośce? Jeżeli masz wahacz ok, to po założeniu do wahacza zabieraka z zębatką, przykręceniu tego do wahacza, plus napinacze łańcucha, plus ośka z tulejką, która wchodzi pod główkę ośki to od strony nakrętki z wahacza powinien wychodzić sam gwint ośki.


Ośka, którą masz w przednim kole jest oryginalna. Tuleja, o której piszesz, zwłaszcza jej długość jest do dopasowania. Jeżeli będzie za długa, nie skręcisz koła na osi.

Ktoś założył taki zimering, bo miał go pod ręką, takie były czasy.

Tulejki mogę Ci zwymiarować jak pójdę do garażu.

Ale ten uchwyt dla pasażera też mogłeś dać do pochromowania, średnio to wygląda.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba dnia Wto 14:31, 10 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 20:20, 10 Cze 2014    Temat postu:

uszczelniacz trzeba sfrezować na grubość taką aby razem z labiryntem miał grubość oryginalnego labiryntu. Najlepiej by było dobrać uszczelniacz który wejdzie w wytoczony labirynt (zostawić ścianki ze 2 mm a w środek wcisnąć uszczelniacz). Wiadomo o co chodzi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 21:33, 10 Cze 2014    Temat postu:

Seba więc ośka jest w dobrą stronę już dana Very Happy wszystko skręcone ustawione brak luzu itd. Co do przedniej ośki czy może mi ktoś podać swój wymiar długość głównie ? bo chce porównać czy będzie to mniej więcej podobnie Very Happy Seba czekam również na rozmiary tulejek.

Jawor zimery już kupione wiec nie będe znowu latał żeby kupić nowe Very Happy Po prostu stoczy się o tyle ile ma zimer i już Very Happy

Kolejne pytanie a raczej prośba czy może ktoś podesłać zdjęcie z tym jak ma zamocowaną linek hamulca tylnego do nóżki hamulca ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Wto 21:38, 10 Cze 2014    Temat postu:

Nie ma tam nic skomplikowanego, haczyk przełożony przez oczko i tyle.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 8:45, 12 Cze 2014    Temat postu:

tulejka sr. zew 16mm sr. wew 9mm, szer. 10mm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw 16:41, 19 Cze 2014    Temat postu:

Smaczków ciąg dalszy Very Happy

Dżawa już prawie gotowa Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Co do silnika poskładany bez problemów, biegi wchodzą Very Happy

Jaki Olej do silnika Lux 10 czy Hipol 80W90 ?

Pozdrawiam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:42, 19 Cze 2014    Temat postu:

Nakręć filmik z pierwszego odpalenia Smile

Hipol jest bardzo gęsty, lepiej nalać luxa albo dać kilka złoty więcej i nalać coś lepszego (ale o podobnej gęstości)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin