Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Renowacja Jawa 350 354 1962r
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk konin
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:35, 21 Kwi 2015    Temat postu: Renowacja Jawa 350 354 1962r

Witam wszystkich
w końcu zabrałem sie za renowacje mojej Jawy model 354 (najprawdopodobniej 04)
Motor ogólnie w dobrym stanie jednakze aby nadac mu młodzieńczego wyglądu niezbędna jest renowacja.
Na chwile obecną chce zarejestrować motor dzisiaj był rzeczoznawca w piatek będzie opinia jako unikat.
Problem tkwi w tym ze kiedys podłączyłem aku 12v minus a mase i spalił sie regulator napicia ktory zostal wymieniony na ten nowoczesny,
po tym zabiegu motor odpala (niezbedna regulacjq zaplonu)
Mimo to coś jest nie tak jak tylko podlacze aku 6v plus masa wskazowka od amperomierza ucieka maksymalnie w lewo czyli -8, nie ma znaczenia w jakiej pozycji jest kluczyk,
dodatkowo kradnie prad bo na nowym akumulatorze po chwili zrobilo sie 3V, a najprawdopodobniej jest zwarcie bo jak ustawie miernik aby pokazywał przejście (piszczenie) to po dotknięciu kabla od plusa i minusa miernik piszczy
poradźcie czego i gdzie szukac, dopiero zaczynam w temacie wiec prosze pisać w uproszczony sposób
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:30, 21 Kwi 2015    Temat postu:

Przeszukaj dział elektryka, tam znajdziesz wszystko Smile

Jaki kupileś regulator?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk konin
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 5:14, 22 Kwi 2015    Temat postu:

Ten z jawa czesci z plusem na masę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Śro 20:19, 22 Kwi 2015    Temat postu:

odłączaj poszczególne odbiorniki np przy stacyjce, jak przestanie pobierać prąd (wskazówka amp wróci na 0) to będziesz wiedział gdzie jest problem. Dziwne że bezpiecznika nie pali.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk konin
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:09, 22 Kwi 2015    Temat postu:

Bezpiecznika tego w puszce na akumulqtor? Niema go zostaly tylko widelki na oprawke a propo to bedzie okey [link widoczny dla zalogowanych] ?
Dzisiaj chyba rozwiazalem problem byl zamieniony kabel 51 z 61 teraz jak stacyjka jest na 0 to nie ma przejścia dopiero jak ją przekrece tak powino byc ?


Jeszcze mam pytanie jakie sa różnice pomiedzy 354 03 a 04

I kolejne pytanie bo zamienilem te pomylone kable tj. 51 z 61 Jawa odpala od dotkniecia ale nie ma ladowania żarówka na amperomierzu była przepalona to ją wymienilem myslalem ze to może być powodem ale jednak nie dodam ze niema prądu na szczotkach czy potrzebne jest jakieś wzbudzenie z regulatora napiecia ?
Czy instalując elektroniczny regulator musze sie pozbyć jakiejś cewki rezystora z pradnicy licze na pomoc
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez patryk konin dnia Czw 18:28, 23 Kwi 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Czw 20:21, 23 Kwi 2015    Temat postu:

oprawa jak oprawa, ważne żeby bezpiecznik był.
po przekręceniu kluczyka na zapłon powinno być ok-2A, dalsze pozycje w zależności od mocy żarówek.
Różnice są opisane na forum - szukaj

Żarówka nad amp to jest kontrolka biegu jałowego(luzu). O regulatorze jest temat w dziale elektryka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk konin
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:19, 25 Kwi 2015    Temat postu:

Dziękuję za odp.
Generalnie nie dziwie się czemu na forum taka cisza pomimo sezonu, jak większość dostaje odp na swoje pytania typu szukaj na forum poczym szuka w tematach z przed kilku lat i nie do końca znajduje odp na konkretny temat to w końcu siła zeczy zaglądania na forum do najprzyjemniejszych nie należy,
tez jestem adminem na forum (samochodowe)
I proponuje wszystkim którzy znają odp aby odpowiadali wprost a jeżeli kojazysz ze gdzieś byla juz podana odp to fajnie by bylo wkleić link,
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Sob 13:17, 25 Kwi 2015    Temat postu:

Kolego stan Twojej jawy jest o tyle nam znany że nie potrafimy udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Skoro wskazówka jest na minusie to oznacza pobór prądu przez cewki, ale może oznaczać pobór prądu bo jest zwarcie. może spaliłeś prądnicę a nie regulator. Regulator sam w sobie jest bardzo idioto odporny( bez urazy chciałem zaznaczyć jego wytrzymałość). Zacznij od pomiarów prądnicy, nie wiem gdzie to jest na forum ale kiedyś czytałem o tym. Inna sprawa, jeśli nie chcesz mieć takich problemów kup prądnicę, wirnik i regulator od cz 350 472.4 lub 472.5 lub Cz 175 487 i załóż problem zniknie i ładowanie będzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peper50
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Sob 13:56, 25 Kwi 2015    Temat postu:

Ludzie z tego forum to jedna z najfajniejszych ekip jakie spotkałem w cyberprzestrzeni. Musisz po prostu poszukać i czytać bo pytania które zadałeś już na forum się pojawiały.

Jak masz elektroniczny regulator napięcia to możesz pozbyć się czarnego okrągłego opornika.

U mnie w temacie jest parę info na temat samej instalacji, koledzy z forum pomagali:
http://www.jawa250.fora.pl/nasze-jawy,50/jawa-250-353-04-1962r-bartek,3804-30.html

Sprawdź czy regulator napięcia masz dobry. Mój też się spalił i na podłączonym reglerze na wyłączonej stacyjce było zwarcie/pobór prądu. Po odłączeniu reglera problem zniknął.

Sprawdź też szczotki. Tam gdzie masz mocowanie szczotek, od spodu jest taka podkładka (bakielitowa?) u mnie się wykruszyła pod jedną szczotką i też było zwarcie.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez peper50 dnia Sob 14:00, 25 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peper50
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Sob 13:59, 25 Kwi 2015    Temat postu:

gustaw napisał:
jeśli nie chcesz mieć takich problemów kup prądnicę, wirnik i regulator od cz 350 472.4 lub 472.5 lub Cz 175 487 i załóż problem zniknie i ładowanie będzie.


Tak się składa, że mam takie cudo Twisted Evil



Gdybyś chciał nabyć pisz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 15:29, 25 Kwi 2015    Temat postu:

Peper50, to jest alternator nie prądnica. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk konin
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:32, 01 Maj 2015    Temat postu:

Czy taki alternator jak na zdjeciu bedzie pasowal do 354?
coraz bardziej myślę nad takim zestawem [link widoczny dla zalogowanych](zaplon)-a69-12v.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 19:35, 01 Maj 2015    Temat postu:

Jeśli masz kasę to bierz vape w ciemno. Nie ma aktualnie lepszego rozwiązania do Jawy.

Nie, ten alternator ze zdjęcia nie bedzie pasował do Jawy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Pią 19:37, 01 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peper50
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Pią 21:37, 01 Maj 2015    Temat postu:

Jawor napisał:
Peper50, to jest alternator nie prądnica. Wink

Jasny gwint Jawor ale mi wstyd Embarassed sory

Też bym Ci radził brać vape jak masz kasę i zamierzasz motocyklem jeździć. Mam na myśli faktycznie jeździć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez peper50 dnia Pią 21:38, 01 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 7:28, 02 Maj 2015    Temat postu:

Panowie, warto myśleć nad vape? Planuje jeździć motorem a nie na niego patrzeć więc stąd moje pytanie. Nie jest to tania zabawa a ustawianie zapłonu ma swój klimat:D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin