Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Amperomierz-problem
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubienia/Opolskie

PostWysłany: Wto 20:57, 10 Sie 2010    Temat postu:

Po pierwsze ściągni sobie schemat elektryczny do twojej Jawy. Na tym schemacie są pokazane połaczenia elektryczne poszczególnych wyprowadzeń stacyjki. Jak zauważysz styk 30 i styk 51 jest zawsze ze sobą połaczony (to są wyprowadzenia amperomierza, który zachowyje się jak drut) - czyli na styku 51 stacyjki czy prądnicy (to są te same styki) zawsze będziesz miał napięcie akumulatora - i tak powinno być. Jezeli silnik nie pracuje - regulator odłącza ten styk 51 i prąd nie płynie do prądmicy (inaczej by się aku rozładował), natomiast jeżeli silnik pracuje i prądnica "ładuje" to styk się załącza i prad lynie sobie do akumulatora - jest ładowanie. Natomiast ty w prosty sposób zwarłeś przewód do masy i zrobiłeś zwarcie (pewnie nieźle się iskrzyło Very Happy ) co spowodowało że amperomierz wychylił się na maksa. I tak powinno być. Natomiast u ciebie problem jest w tym, że stacyjka nie łączy prądu na poszczególne obwody przy odpowiednim położeniu. Wydaje mi się, że coś ją źle poskładałeś albo czegoś w niej brakuje. Zrób prosty test. popatrz jeszcze raz w schemat i zauważ że przy właczonym zapłonie (stacyjka o 1 położenie w prawo) powinien byc połaczony styk 51 - 54. Jezli zewszeż jakimś drutem te styki pod stacyjką z przyłaczonymi oczywiście innymi przewodami instalacji to powinieneś mieś zapłon ( napięcie na cewce zapłonowej). Jezeli połączysz 51 z 57 to powinieneś mieć postój. Jezeli 51 z 56 to światła. (zakładam że reszta instalacji jest sprawna). Po załaczeniu świateł czy postoju oczywiście amperomierz powinien się wychylić na "-" Jeżli przy zwieraniu styków - tak jak opisałem wyżej załączają się poszczególne przewody to na bank masz coś nie tak ze stacyjką.
Życzę powodzenia i wytrwałości. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 12:42, 11 Sie 2010    Temat postu:

Serdecznie dziękuje za wszystkie wskazówki Very Happy , w tej chwili nie mam jak sprawdzić stacyjki w ten sposób ale o ile sobie przypominam ten styk 54 w stacyjce miał taki inny ciemny kolor, jakby nie był z metalu więc jest duże prawdopodobieństwo że to on jest wypalony. Jawa zostanie przywrócona do lat swojej świetności i zostanie na pewno w rodzinie. Wcześniej nalezała do mojego dziadka. Powoli też zaopatruje się w potrzebne mi części. W odpowiednim dziale postaram sie w przyszłości zamieścić na bierząco zdjęcia z postępów w remoncie. Jak patrzę na skarby innych użytkowników to serce rośnie ale zazdrość na pewno też. Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Wto 19:02, 17 Sie 2010    Temat postu:

Gustaw, po odpaleniu prawdopodobnie masz niższe obroty niż obroty ładowania czyli 1500obr/min, a więc cewka wciąż pobiera prąd na iskrę, a prądnica nie daje prądu ładującego akumulator. Poza tym prądnica jest obcowzbudna więc i ona pobiera chyba tylko przez moment pewną ilość prądu, ale w tym temacie niech ktoś coś dopowie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubienia/Opolskie

PostWysłany: Pią 20:50, 24 Wrz 2010    Temat postu:

Przypuszczam że amperomierz wychylił ci się na max minus jeżeli podłączyłeś przewód 51 do masy. Tak przynajmniej być powinno. Na tym przewodzie 51 doprowadzonym do pradnicy ( a raczej najpierw do regulatora) będziesz mial zawsze napiecie niezaleznie od tego czy załaczyłeś zapłon czy nie i tak powinno być. Proponuje zrobić prosty test i zmostkować pod stacyjką styk numer 51 i 54. Jeżeli masz resztę ok. to powinieneś mieć sygnał dźwiękowy i zapłon (iskrę) niezaleznie od tego jak jest akurat przekręcona stacyjka. Jeżeli to zrobisz daj znać jaki jest tego efekt. Twój problem da się rozwiązac na odległość ale tylko krok po kroku.
Pozdrawiam. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
walgoz
Pan Henio



Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krotoszyn

PostWysłany: Sob 8:51, 25 Wrz 2010    Temat postu:

Witam
Podepne sie pod temat.Miałem ciekawy przypadek z amperomierzem.W sierpniu zakupiłem swoją Jawe,po naładowaniu aku sprawdziłem stan intalacji-okazało sie ,że wszystko działa OK,światła,kontrolka biegu jałowego,stop ,iskra sygnał.Amperomierz przy poborze prądu wychlał sie na - , czyli wszystko w porzadku.Przy kolejnej próbie przytrzymalem troche dluzej na światlach i chwili wskazówka amperomierza wychyliła sie max na +, i tak jej zostałoSad.Nawet odłączenie aku nic nie dało,nadal w pozycji max w prawo.Po wyczyszczeniu gaźnika udało sie odpalic maszyne za 3 kopnięciem(poprzedni właściciel twierdził ,że motocykl nie pali).Zdziwiony ale i zadowlony,że maszyna pali ,wyłączylem sprzęta i wtedy zauważyłem ze wskazówka jest na pozycji 0 ???.Nie mam pojęcia co było przyczyną.Na prądmicy/regulatorze wszystkie śruby regulacyjne są jeszcze zabezpieczone fabryczna farbą.Niestety nie mam ładowania.

TOM KRK - kluczyk nie jest przyczyna,ja też nie mam kluczyka i odpalam srubowkrętem:))


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Sob 17:19, 25 Wrz 2010    Temat postu:

po prostu Ci się zaciął amperek;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin