Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Amperomierz-problem
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 19:19, 31 Lip 2010    Temat postu: Amperomierz-problem

Na wstępie witam serdecznie wszystkich użytkowników. Jestem na początku remontu Jawy 250/353, rok 1958. Dziś ogarniałem całę elektryke krok po kroku. Mam problem ze wskazaniem amperomierza w zasadzie brak jakiegokolwiek wskazania i zero reakcji z jego strony. Plus z akumulatora na masę podłączony, minus do zacisku nr 30 w stacyjce. Akumulator ma jakieś 4 lata, sprawdzałem miernikiem i daje napięcie 5,55 volt. Wszystkie styki wyczyszczone. Dodam jeszcze że nie posiadam oryginalnego kluczyka i stacyjkę przekręcałem płaskim śrubokrętem, czy to może być problem??
Szukałem tu podobnego problemu ale nic podobnego nie znalazłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubienia/Opolskie

PostWysłany: Nie 20:23, 01 Sie 2010    Temat postu:

Witam,
przypuszczalnie masz wypalony styk w stacyjce ( albo w inny sposob uszkodzony), albo brak styku na amperomierzu. W gre wchodzi również uszkodzony sam amperomierz, ale tego bym w pierwszej kolejności nie podejrzewał.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 20:45, 01 Sie 2010    Temat postu:

Wielkie dzięki za poradę, jak najszybciej przyjrzę się temu stykowi, a jest możliwość sprawdzic sam amperomierz?? Co podłączyć to tych dwóch wystających z niego bolców??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 20:50, 01 Sie 2010    Temat postu:

akumulator 6V

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubienia/Opolskie

PostWysłany: Pon 21:29, 02 Sie 2010    Temat postu:

Nie podłączaj żadnego akumulatora!!!!. Amperomierz "działa" jak kawałek przewodu. Także jak podłączysz bezpośrednio do niego akumulator to tak jakbyś przewodem zwarł klemy akumulatora. Popłynie wtedy prąd zwarcia akumulatora, który (jezeli aku jest sprawne) może wynieść kilkadziesiąt amperów!!!. Amperomierz w jawach wyskalowany jest do 8 amper a potem wskazówka opiera się o słupek. Co się stanie? nie wiem - może przeżyje,(o ile druty się nie spalą) ale szkoda ryzykować. Jak juz chcesz go w prosty sposób sprawdzić podłącz bezpośrednio do niego popularną bateryjke 1,5V - paluszek. Jego prąd zwarcia nie powinien byc wiekszy niż 5A. Także jak wzystko ok. z amperomierzem to po podłaczeniu "paluszka" wskazówka powinna się wychylić w jedną stronę a po zmianie polaryzacji w drugą.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pon 23:11, 02 Sie 2010    Temat postu:

to jak jest zrobione w jawie , pod co jest podpięty amperomierz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubienia/Opolskie

PostWysłany: Wto 21:14, 03 Sie 2010    Temat postu:

Dla osób, które nie maja wykształcenia "elektrycznego", albo przynajmniej interesują sie elektryką ciężko jest to zrozumieć, a Volty i Ampery to dla nich to samo. Spróbuje to wtłumaczyć na porównaniu do instalcaji wodnej ( o takiej w mieeszkaniu czy w domu). Jeżeli na wejsciu podłaczymy czujnik cisnienia i przepywomierz to tak jakbysmy w instalacji elektrycznej podłaczyli woltomierz i amperomierz. Jezeli wszystkie krany są zamnknięte to przepływomierz pokaże 0 - tak jak amperomierz w układzie elektrycznym gdy wszystko jest powyłaczane. Czujnik ciśnienia pokaze ciśnienie bez względu na to czy woda płynie czy nie - analogicznie woltomierz. Jezeli otworzymy jakiś kran przepływomierz zaczyna cos wskazywać - tak samo amperomierz. Im więcej otwartych kranów tym więcej wskazuje - analogicznie im więcej właczonych odbiorników w ukladzie elektrycznym tym wieksze wskazanie amperomierza. Co się stanie w układzie instalacji wodnej gdy za przepływomierzem urwiemy rurę? A no popłynie tyle wody ile wyda przyłacze. Jezeli przyłącze wyda więcej niż może wskazać przepływomierz to przepływomierz może się uszkodzić. To samo dzieje sie w układzie gdy zrobisz zwarcie - popłynie taki prąd ile wyda akumulator (jeżeli nie ma bezpieczników). Amperomierz w Jawach jest do 8A i przy zwarciu bez bezpieczników (albo bezpośrednio amperomierzem) moze sie uszkodzić gdyż prad zwarcia przekroczy kilkakrotnie zakres amperomierza. A jak podłaczony jest amperomierz w Jawach ? Tak jak w każdym innym układzie elektrycznym - szeregowo. ( pamiętaj amperomierz to tak jakbyś miał kawałek przewodu z dwoma końcami). Z bieguna ujemnego akumulatora poprzez bezpiecznik, poprzez amperomierz ( jak przewód ) do dbiorników ( np. żarówki) - a drugi biegun żarówki do zacisku dodatniego. (zobacz w schemacie). Jeżeli ci teraz zamieszałem w głowie to najzwyczjniej zignoruj tę informacje.
Pozdrawiam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Wto 21:37, 03 Sie 2010    Temat postu:

Dzięki za wytłumaczenie. Wystarczyło tylko napisać że jest połączony szeregowo. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz , i jeśli wiesz to mi to wytłumacz bo mimo że skończyłem elektronika to mój ciemny baniak nie pojął wszystkich zasad.
Otóż : przekręcamy stacyjkę na poz Z( zapłon ) i amperomierz wychyla się na - ponieważ mamy duży pobór prądu ( cewki ) . Odpalamy motocykl i wskazówka wychyla się na + tak do około 4Am i co dalej następuje...
Wskazówka zamiast się wychylać na + to zaczyna wracać na - do około 2 Am.
Dlaczego tak się dzieje, czemu wskazówka zamiast na + ( przecież następuje ładowanie akumulatora ) opada o 2-3 Am. resztę rozumiem a jak nie rozumiem to potrafię sobie naprawić bo wiem co z czym się je. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubienia/Opolskie

PostWysłany: Śro 7:56, 04 Sie 2010    Temat postu:

Tak powinno być. Taka jest charakterystyka ładowania akumulatora. Jezeli aku jest pusty to prąd ładowania jest duży. Im aku bardziej pełny tym prad ładowania mniejszy. Tak juz jest. Przy długiej jeżdzie może być, że prąd ładowania spadnie na jeszcze mniejszą wartość.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubienia/Opolskie

PostWysłany: Śro 8:03, 04 Sie 2010    Temat postu:

Oj przepraszam, źle cię zrozumialem. Jeżeli wskazówka wychyla sie najpierw na + a potem na - (przypuszczalnie przy większym gazie) to masz coś na bank nie tak z regulatorem.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Śro 12:44, 04 Sie 2010    Temat postu:

ale ładowanie jest wzorowe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubienia/Opolskie

PostWysłany: Czw 7:05, 05 Sie 2010    Temat postu:

No to amperomierz wychyla sie na -2 A czy na +2 A ? Jezeli na -2A to nie możeszx mie wzorcowego ładowania. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 16:55, 05 Sie 2010    Temat postu:

na odpalonym silniku jak chwilkę postoi to jest +2

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubienia/Opolskie

PostWysłany: Czw 21:52, 05 Sie 2010    Temat postu:

No to masz wszystko ok. A jest tak jak opisywałem wcześniej ( chodzi o charakterystykę ładowania akumulatora)
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 10:15, 08 Sie 2010    Temat postu:

Sprawa obecnie wygląda tak, przewody podłączone tak jak na początku pisałem, amperomierz sprawdziłem własnie bateryjką 1,5v i jest sprawny Very Happy , ale kiedy jast podłączony pod cała instalację wychyla się na minus dopiero w momencie kiedy przewód 51 od prądnicy przyłoży się do ramy lub silnika, kiedy jest wpięty w zacisk na prądnicy=zero reakcji, i wtedy wychyla się nawet kiedy zapłon jest wyłączony Exclamation Question , możed poradzicie co jeszcze sprawdzić i co się może dziać, mam nadzieje że w ten sposób nic nie uszkodzę Embarassed
Dzięki za lekcję elektryki dla opornych Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin