Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

kontrolka ładowania w jawie bez amperomierza jak powinna....
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Nie 0:36, 25 Kwi 2010    Temat postu: kontrolka ładowania w jawie bez amperomierza jak powinna....

mam takie pytanko odnośnie kontrolki ladowania w jawie w wersji bez amperomierza w baku, bo zauważyłem że motor mi dziwnie przerywa jak by mu iskry brakowalo i nie chce jechać a kontrolka od ładowania ledwo się żarzy w róznych obrotach tak samo bez zmian , a po kilkunastominutowej przerwie motor idzie jak przecinak ale wówczas kontrolka wraz ze wzrostem obrotów zaczyna mocniej świecić lub przy niskich ledwo ją widać.


Oczywiście przy włączonym zaplłnie i zgaszonym silniku świeci bystro, a po odpaleniu na jałowym biegu i wolnych obrotach ledwo się żarzy.

Jak to powinno wyglądać gdy wszystko jest sprawne w 100% ?
jak ta kontrolka powinna się zachowywać ?

Czy to że motor nie wchodzi w obroty i przerywa jak by mu iskry co chwila brakowalo jest spowodowane regulatorem napięcia czy może przyczyny szukać w cewce lub kondensatorze ?


jest 1:35 a ja od 20 dnia poprzedniego całe forum przejżałem i na ten temat NIC.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 4:50, 25 Kwi 2010    Temat postu:

kontrolka ma zgasnąć całkowicie , wyczyść styki na regulatorze pilnikiem do paznokci . jak nie pomoże to trzeba lekko odkręcić śrubkę od ładowania. Jak kontrolka zgaśnie to i motocykl będzie dobrze chodził

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Nie 17:09, 25 Kwi 2010    Temat postu:

zaraz się biorę do roboty, czyli rozumiem że ta przerywana praca oraz że nie chcę się rozpędzić to przyczyna regulatora czyli (prądu) ?

dzieki GUSTAW


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 19:53, 25 Kwi 2010    Temat postu:

Na 80% tak .jak poprawisz ładowanie to problem powinien zniknąć .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Pon 22:27, 26 Kwi 2010    Temat postu:

więc tak problem nie zniknął ale nie do końca chyba tkwił w regulatorze bo miałem zakupiony w jawaczesci taki elektroniczny i postanowilem tego zaaplikować myślę sobie co ma leżeć jak i tak kupiony i tak. więc wziłąem się do roboty tyle tylko że miałem schemat po czesku i nie za bardzo wiedzialem co z czym się je.
najwiekszy problem jest z kablami ktore idą w statorze (jest ich trzy: jeden ze szcotki, drugi z takiego małego uzwojenia, a trzeci z tych kilku uzwojeń razem z takim cieniutkim) i co oznacza symbol "M" w tym regulatorze i co się tam wpina. ?
ale tak na chłopski rozum popodłączałem i odpaliłem, jawa chodzi ale kontrolka dalej świeci (może jak by z lekka przygasała) a miernikiem nie da się niczego zmierzyć bo wariuje ale po odłączeniu aku przy zapalonym silniku motor gaśnie, a i po kilku jazdach testowych napiecię na wskaźniku spada i teraz jest 5.6V


Jeśli wie ktoś jak to ustrojstwo sie prawidlowo podłącza to niech pomoże koledze w potrzebie. (liczę na Ciebie GUSTAW Smile )

link do schematu tego regulatora z jawaczesci, może ktoś lepiej ode mnie zna się na elektronice.


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Wto 12:22, 27 Kwi 2010    Temat postu:

M to masa , ciężko mi tak na odległość , ja jestem zwolennikiem oryginału

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kanioot
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:27, 27 Kwi 2010    Temat postu:

<<hofek>> zobaczymy kto pierwszy podlaczy regulator Smile

jak bede wiedzial gdzie co i jak podlaczyc to dam znac


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Śro 10:52, 28 Kwi 2010    Temat postu:

SKAPITULOWAŁEM Sad Sad Sad

dwie noce zarwane i o mały włos a ta kur..wa nie zostałe spalona z nerwów.

niestety ale i regulator elektroniczny jak i mechaniczny nie ładuje.

ten pierwszy wysłałem dziś kurierem wraz z całą prądnicą do Jurka Ruszczyka "IMPOL" powiedział że na miejscu go podłączą i wszystko sprawdzą, oni są wyłącznym importerem tego regulatora co jest w "jawaczesci".

a co do tego drugiego (mechanicznego) wczoraj walczyłem bo miałem od innej cały komplet, (nawet chyba w troszkę lepszym stanie wizualnym) i niestety też dupa, niby przy dodawaniu gazu widać że przełącza styki w różne położenia (czasami lekko iskrzył na stykach) ale to i tak nie dało rezultatu bo motor gasł po odpięci aku, a i kontrolka ładowania też świciła i zmieniała jasność światła wraz z dodawaniem gazu. ( styki czyszczone pilniczkiem do paznokci i pap. ściernym 1000)

Dziwi mnie to bo to samo jest na dwuch różnych stojanach ( co prawda na tym samym wirniku) ale dwie były by zjeb....ne ???

dzis już poprostu nie wiem co robić dalej, jetem w czarnej dupie i nie wiem gdzie wsadzić ręce.
myślę o oddaniu jawy do jakiegoś elektryka co by to ogarnął ale to tak jak bym żonę oddał w inne ręce (albo coś innego), BARDZO bym chciał SAM to wszystko ogarnąć.

To tyle plakać mi się chce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Śro 12:39, 28 Kwi 2010    Temat postu:

mówię ci człowieku REGULUJ ŚRUBKĄ

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Śro 14:37, 28 Kwi 2010    Temat postu:

nie da się jej ruszyć ani w jedną ani w drugą stronę. ale tak jak opisałem styki się załączają, czy sróbka właśnie ich nie reguluje ??? a jeśli uda się ją ruszyć to mam ją dokręcać czy odkręcać ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Śro 19:11, 28 Kwi 2010    Temat postu:

a szczotki prądnicy dotarte? kiedyś wracałem do domu bez świateł przez wymianę szczotek i ich uprzednie nie dotarcie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Śro 19:36, 28 Kwi 2010    Temat postu:

napisz mi czy do cewki blaszka dotyka czy jest mały odstęp?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Czw 9:10, 29 Kwi 2010    Temat postu:

do Aker - przejechałem na tych nowych szczotkach w tej chwili niewiele ponad 100km myślę że w 80% powinny byc ułożone odpowiednio (dotarte).

do Gustaw jest mały odstęp, będę dziś te wszystkie odstępy sprawdzał szczelinomierzem wg. rysunków i odstepów ze stron tego artykułu co skanował Aker, jeszce mnie martwi to iskrzenie którego nie powinno być ale i tak sporo je szlifowałem pilniczkiem a potem paierem, boje sie nie przesadzić.

a dla czego panowie mili mi tak wariuje miernik ? ustawiam go na 20V ACV i cyfry szaleją od "0" do 9000 (dyskoteka) ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 14:30, 29 Kwi 2010    Temat postu:

spróbuj odwrócić bieguny przykładając miernik. Nie wiem czemu ale u mnie w jednej pozycji sie zacina. Przyczyna głupienia może być właśnie to iskrzenie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Pią 8:14, 30 Kwi 2010    Temat postu:

siemka

zebralo się nas wczoraj kilku razem z sąsiadem i szfagrem i działaliśmy cały dzień, regulator na czynniki pierwsze, styki wyczysczone ze 100 razy i z powrotem na stojan, odpalony motocykl no i proby i jeszcze raz próby.

coś zaczęło się pojawiać ale dopiero jak dopychaliśmy śrobokrętem styki to ladowanie się pojawiało i kontrolka gasła całkowicie, więc stwierdzilośmy że za słabo styki zwieraja, znów regulator na stół i znów rozbieranko.
Sąsiad powyginał odpowiednio blaszkę na której jest styk K1 (ze skanów artykułu od Akera) tak że jak zwarło to komar kutasa nie włoży.

spowrotem na stojan i jest było git, ale dopiero przy bardzo wyskokich obrotach styki K3-K4 się rozwieraja i nie wiem czy tak powinno być bo oczywiście mierniki wariują i nie wiem jakie jest ładowanie na aku przy różnych obrotach, (sprawdziliśmy na 6 miernikach) podobno do tego pomiaru najlepszy jest miernik wskazówkowy taki z epoki.

mówiąć krótko problem częściowo rozwiązany (mówię częściowo bo nie ma jak sprawdzić ładowania, a ja nie mam amperomierza w baku).

Mówiąc krótko w regulatorze mechaniznym żeby wszystko działało jak należy to porostu wszystko musi być na tzw. wcisk zero luzu czy fuszerki jak styki mają być zwarte to zwarte i to mocno.

napiszcie jeszcze jeśli ktoś wie jak to ładowanie sprawdzić i czym ??? Językiem ??? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin