Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ładowanie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Czw 21:41, 17 Kwi 2014    Temat postu:

Aku całe a co do kontrolki to jestem ciekawy dlaczego gaśnie jak rozwieram styki.
Czyli może być tak, że mimo iż regulator reguluje prąd i jest łądowanie(tak wynika z miernika) to jest do wymiany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pią 7:43, 18 Kwi 2014    Temat postu:

Na początek rozładuj akumulator i naładuj zgodnie z jego biegunami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Czw 19:53, 01 Maj 2014    Temat postu:

Podepnę się pod temat. Mnie też dopadł brak ładowania, choć wydaje mi się, że to kwestia regulacji. Przewertowałem wszystkie tematy, sprawdzałem wszystko i nadal brak ładowania. Mianowicie na zapalonym silniku gdy odepnę akumulator to silnik pracuje, oczywiście na nieco wyższych obrotach, więc wydaje mi się, że coś się tam musi dziać, przerywa. Nie mniej jednak podczas prób regulacji napięcie nie wzrasta powyżej 6,3V, mało tego akumulator się szybko rozładowuje. Styki mam dobrze przeczyszczone, + na masę. Dwa dni walczę z tą prądnicą i nic. Lampka ładowania cały czas świeci, w czasie regulacji raz mocniej, raz słabiej. Miałem nawet tak, że podczas wzrostu obrotów zamiast gasnąć to paliła się coraz mocniej. Gdy dopiąłem szczotkę bieguna "-" od regulatora i odpaliłem silnik to na szczotkach było ledwo 0,7V więc mało, ale myślę, że brakło wzbudzenia. Dodam, że na zapalonym silniku widać jak regulator napięcia pracuje, tzn elektromagnes przyciąga kowadełko, a styki przemieszczają się, ale lampka jak się paliła tak się pali. Confused Dodam, że szczotki nowe, oraz, że gdy wepnę amperomierz na wsadzonym kluczyku do stacyjki to pokazuje mi 2A, gdy go wyciągnę to prąd nie płynie. Więc raczej zwarcia nie ma.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dawid2b dnia Czw 20:00, 01 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1908
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Czw 22:17, 01 Maj 2014    Temat postu:

Może jakieś uszkodzenie regulatora? Przyjrzałeś mu się dobrze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Pią 7:58, 02 Maj 2014    Temat postu:

Jedyne co zauważyłem to to, że wyklepany jest ten, że tak to ujmę ogranicznik na kowadełku. Tzn u Cichowskiego znalazłem informacje, że przerwa między płaszczyzną kowadełka a elektromagnesem powinna wynosić 0,25 mm (gdy jest przyciągany). Za tą przerwę odpowiada właśnie ten ogranicznik. U mnie jest wyklepany i te płaszczyzny się stykają. Czy to może być problemem? Ogólnie cała prądnica wygląda bardzo dobrze, żadnej korozji, styki przeczyszczone, nie nadpalone. Jeszcze takie pytanie. Czy styki w stacyjce o numerach 30 podczas gdy kluczyk jest wyciągnięty ze stacyjki mają być zwarte? Bo gdy mam wyciągnięty kluczyć to między przewodem o numerze 51 przy regulatorze, a masą mam napięcie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1908
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Pią 9:31, 02 Maj 2014    Temat postu:

Cytat:
Czy styki w stacyjce o numerach 30 podczas gdy kluczyk jest wyciągnięty ze stacyjki mają być zwarte?


Nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Pią 12:11, 02 Maj 2014    Temat postu:

Problem z ładowaniem jako tako rozwiązany. Po wstępnych regulacjach regulatora udało mi się je przywrócić. Winny za jego brak był zużyty styk wyłącznika samoczynnego. Tzn w momencie kiedy ten styk się zamykał to jednocześnie styk odpowiedzialny za regulację napięcia przełączał się w położenie środkowe. Po podpiłowaniu blaszki styku wyłącznika samoczynnego ładowanie jest. Problem jest jeszcze jeden, mianowicie kontrolka z ładowania nie zapala się po włożeniu kluczyka do stacyjki. Po odpaleniu zapala się i wraz ze wzrostem obrotów świeci coraz mocniej. Ładowanie na włączonych światłach dochodzi do 7,6V więc jest ok. Co jest nie tak?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dawid2b dnia Nie 18:14, 04 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 352
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Nie 10:33, 14 Wrz 2014    Temat postu:

Panowie wysiadło mi ładowanie, które wcześniej miałem i dobrze działało tj kontrolka gasła zaraz po odpaleniu. Jadąc na światłach zaczęła świecić się kontrolka po wyłączeniu świateł kontrola zgasła. Włączyłem ponownie światła, kontrolka zapaliła się więc znowu wyłączyłem światła ale już kontrolka nadal świeci. i tak ciągle świeci Sad( Na "prądzie" nie znam się w ogóle, dla mnie to czarna magia. przeczyściłem wszystkie styki i nic nie pomogło. Kręciłem taką małą śrubką która podobno służy do podkręcania ładowania i również nic nie pomogło, Panowie proszę o jakąś propozycję naprawy.Powiem że regulator mam mechaniczny + na masę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 10:48, 14 Wrz 2014    Temat postu:

Na początek sprawdź czy szczotki są dobre. Mi kiedyś podczas jazdy poluzowały się śrubki regulacyjne i też brakło prądu. A u ciebie kontrolka świeci cały czas tak samo, czy robi się coraz jaśniejsza na wyższych obrotach?

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 352
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Nie 14:16, 14 Wrz 2014    Temat postu:

Ciągle ma ten sam blask. Odkręcę całą prądnicę sprawdzę i wyczyszczę regulator.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 352
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Nie 14:48, 14 Wrz 2014    Temat postu:

Muczos miałeś racę, problem był ze szczotkami. jedna szczotka sie zawiesiła i nie stykała z wirnikiem po zmontowaniu ładowanie wróciło. Troszkę kontrolka się jarzy gdy mam światła włączone i motor jest na niskich obrotach.
Muczos dziękuję za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin