Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowy regulator napięcia MR7V z + na masę, brak ładowania.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wikings
Pan Henio



Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Nie 17:52, 07 Paź 2012    Temat postu: Nowy regulator napięcia MR7V z + na masę, brak ładowania.

Witam. Skończylo mi się ładowanie w jawie 250 353 i wstawiłem nowy regulator MR7V + na masę, zgodnie z opisem na forumi. W dalszym ciągu nie ma ładowania. Nie mam zielonego pojęcia gdzie jest problem a elektromechanicy nawet nie chcą zerknąc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 18:49, 07 Paź 2012    Temat postu:

Możesz opisać problem dokładniej? Sprawdź podstawowe elementy które mogły paść, tzn. szczotki, ich połączenia, może gdzieś jest kabel urwany, może wirnik ma przebicie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wikings
Pan Henio



Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Nie 21:36, 07 Paź 2012    Temat postu:

Wirnik sprawdziłem na komutatorze jest przejście na każdej "kosteczce", przebicia nie ma. Szczotki mają w granicach 20 mm więc jeszcze mogą być, połączenia są w porządku, przewody nie są luźne. jedynie co zrobilem żeby usprawnić montaż to do przewodu rezystora i początku uzwojenia przylutowałem kawałek kabelka bo łatwiej wpiąć pod zacisk M.Wcześniej miałem regulator mechaniczny, orginalny z 57 r i po wyregulowaniu miałem 8,8V i tak chodzilo 2 lata.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:58, 07 Paź 2012    Temat postu:

komutator jaki ma kolor? jaka jest rezystancja uzwojenia prądnicy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wikings
Pan Henio



Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Pon 8:13, 08 Paź 2012    Temat postu:

Komutator ma normalny kolor, nie widać żeby gdzies był przegrzany. Znajomy mierzy, chyba oporność i było ok 2 Ohm. Nie wiem czy to o to chodzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 13:56, 08 Paź 2012    Temat postu:

chodzi o rezystancje obwodu uzwojenia prądnicy, nie wirnika. Prawidłowy powinien mieć coś około 3,2 nie pamiętam dokładnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pon 14:04, 08 Paź 2012    Temat postu:

Podpinam się pod tematykę.
Po odłączeniu ory regulatora i jego podstawy pod które przewody podpiąć elektronika.
Stojan przemagnesowany na "-" na masę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wikings
Pan Henio



Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Pon 16:43, 08 Paź 2012    Temat postu:

Wartości rezystancji można pewnie odszukać. Napiszę wprost, nie mam zielonego pojęcia do czego się podłączyć, co i jak sprawdzić. Jakbyś mógł wypunktować co sprawdzić byłbym wdzięczny.
Mam jeszcze pytanie: Sprawdzając przejście na szczotkach, dotykając blaszki dociskającej szczotkę i obudowę prądnicy na jednej i drugiej jest przejście. Czy to jest normalne?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 20:20, 08 Paź 2012    Temat postu:

Korzystałeś z tego tematu ?
http://www.jawa250.fora.pl/problemy-z-instalacja-elektryczna,48/potrzebny-schemat-podlaczenia-regulatora,1006.html
Sprawdziłeś czy żaden z kabli nie jest przetarty i nie dotyka masy ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wikings
Pan Henio



Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Wto 7:56, 09 Paź 2012    Temat postu:

Wg wskazówek podanych w powyższym temacie podłączyłem regulator. Chyba małoprawdopodobne żeby regulator był kopnięty?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubienia/Opolskie

PostWysłany: Pią 20:42, 09 Lis 2012    Temat postu:

Panowie,
jezeli chcecie podłączyć jakikolwiek nieoryginalny regulator napięcia do jawy 353 to sprawdźcie sobie najpierw czy układ wirnika i stojana pracują prawidłowo i dopiero po tym jak się ma pewność że funkcionuje podłaczcie regulator. Aby to sprawdzić nie trzeba miec nawet miernika elektrycznego.
Jezeli chcecie podłaczyc nowy regulator to rozumiem że stary jest zdemontowany i ten rezystor drutowy też ( on przy nowym regulatorze jest zbędny). Zostaja dwa wyprowadzenia ze szczotek i i dwa z uzwojenia stojana. Jedno wyprowadzenie ze szczotek i ze stojana podłączyć do masy ( szczotka jest na stałe do masy podłaczona) a drugą szczotkę i drugi koniec uzwojenia stojana podłaczyć razem. Jeżeli wszystko jest ok to po zapaleniu silnika pomiędzy szczotkami będzie normalne napięcie (ładowanie) zalezne od predkośąci obrotowej silnika (czyli nieregulowane). Jezeli silnik chodzi (raczej nie wcześniej) to można podpiąć żarówkę i sprawdzić czy się świecie. Jezeli tak to znaczy że tandem wirnik- stojan jest ok. Jeżeli nie zaświeci to znaczy ze się nie wzbudziła. Można wtedy spróbowac na 1sek. podłaczyć biegun dodatni akumulatora do tej szczotki nie masowej ( trochę zaiskrzy ale bez obawy) i powinna się wzbudzić. Jezeli nie - cos jest nie tak.
Pozdrawiam Exclamation Exclamation Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 14:44, 25 Mar 2017    Temat postu:

Panowie zakupiłem ten regulator napięcia z 4motor i dostałem wraz z nim instrukcję w języku czeskim, czy ktoś mógłbym mi powiedzieć (jak debilowi Very Happy) jak go dokładnie podłączyć? Lub rzucić jakiś schemat Smile
Tak wygląda wraz z instrukcją:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 20:49, 16 Maj 2017    Temat postu:

Rozkminiłem sobie taki schemacik:


Dobrze pomyślałem, czy coś sknociłem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 130
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Śro 22:24, 17 Maj 2017    Temat postu:

Przy takim podłączeniu nic nie uzyskasz , nawet jeden zacisk nie jest dobrze opisany. Tu masz narysowane [link widoczny dla zalogowanych] i poszukaj na forum jest wszystko dokładnie opisane.
Biały z oczkiem na masę
biały bez oczka zacisk szczotki i wzbudzenia D/61
zacisk od prawej drut/ przewód wzbudzenia M
zacisk lewy do akumulatora lub stacyjka 30
Dodatkowo kontrolka podłączona między zacisk D/61 i zacisk 15 stacji czyli po zapłonie.
http://www.jawa250.fora.pl/problemy-z-instalacja-elektryczna,48/nowy-regulator-z-na-mase-schemat-podlaczenia,1006-15.html


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez NBR dnia Śro 22:37, 17 Maj 2017, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 17:27, 20 Maj 2017    Temat postu:

Dzięki wielkie NBR teraz już wiem jak to podłączyć Wink Tylko mam jedno pytanie, czy z tą kontrolką ładowania, to nie lepiej będzie przerzucić kabel idący od wtyczki nr 51 na prądnicy do wtyczki nr 30 w stacyjce na styk 15 stacyjki? Czy to w czymś zaszkodzi, bo z tego co się zorientowałem, to między 61, a 51 na prądnicy jest normalne przejście. Z elektroniki jestem laik, dlatego takie pytania zadaje Very Happy

Ps. Czy napięcie do regulatora moge wziać z przewodu idącego do cewki ze stacyjki (styk 15)?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lentek91 dnia Sob 18:02, 20 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin