Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pomiar prądu ładowania podczas pracy silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrarek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piekarnik Śląski

PostWysłany: Śro 7:56, 07 Sie 2013    Temat postu: pomiar prądu ładowania podczas pracy silnika

szukałem, ale nie mogłem znaleźć nic końkretnego... Smile zagwozdkę mam taką:
1) mam założoną od "nastu" lat prądnicę 75W z (-) na masę, od jakiejś CZ
2) założoną mam z przodu reflektorową żarówkę 6V 15/15W, na tył 5W postojówka i 10W na STOPa
3) robiłem pomiar poboru prądu z aku - załączone wszystkie światła + STOP + zapłon. natężenie jest ok. 6,5A więc jako bezpiecznik dałem 8A.

gdzie najszybciej podłączyć się amperomierzem, żeby sprawdzić prąd ładowania akumulatora?
pytam, bo 3 lata temu zakupiłem 2x aku żelowe (6V 4,5Ah) i niestety "nie trzymają" już prądu pomimo, że nie jeździłem specjalnie motorem.
obecnie mam nówkę kwasówkę 6V 11Ah i nie chciałbym go zajechać brakiem dobrego ładowania Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 8:49, 08 Sie 2013    Temat postu:

Odłącz + z akumulatora i wepnij amperomierz między aku a instalację.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrarek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piekarnik Śląski

PostWysłany: Czw 9:12, 08 Sie 2013    Temat postu:

czyli tak standardowo - podpinam amperomierz szeregowo i sprawdzam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Czw 11:41, 08 Sie 2013    Temat postu:

Dokładnie tak jak moczos radzi. A tak w ogóle, to jeśli masz prądnice 75W, to masz trochę zbytecznego prądu, więc ja założyłbym na przód mocniejszą żarówkę; 25/25 (taka była oryginalnie montowa w modelach z prądnica 45W) lub 35/35W Będziesz lepiej widzialny z daleka, no i sam będziesz miał lepiej oświetlona trasę = bezpieczeństwo. Co do bezpiecznika - fabryka zakładała 15A, więc ten 8A, który masz może okazać się za słaby. Tak mi się wydaje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrarek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piekarnik Śląski

PostWysłany: Czw 13:43, 08 Sie 2013    Temat postu:

dzięki za radę! Very Happy
co do zbytecznego prądu - no właśnie wydawało mi się, że tak powinno być, a jednak akumulatory nie były doładowywane i nagle mi padły te kwasówki (albo jeden), a jak wiadomo - na słabym aku JAWA kiepsko pali Razz

żarówkę mam 15/15W, bo nie poruszam się na razie w godzinach nocnych i za daleko "za miasto" się nie wypuszczam. motor jest na dotarciu, a w dodatku miałem ostatnio kilka perypetii (padły kwasówki, świeca NGK zastrajkowała po roku czasu, wczoraj pustynia w baku), które skutecznie napominają mnie o częstsze doglądanie maszyny Smile
co do żarówek jeszcze - w innym wątku pytałem o LEDY na 6V i znalazłem importera na takie żarówki. chciałem zapodać postojówki tylną i przednią na LED

bezpiecznik 8A mam założony, bo z wyliczeń okazało się, że powinien starczyć i okazało się to dla mnie parę dni temu zbawienne - podczas dojazdu do "czerwonego" na skrzyżowaniu JAWA zgasła całkowicie. kontrolka ładowania przestała świecić. szybko otworzyłem skrzynkę z aku podejrzewając, że tam jest problem, ale aku i bezpiecznik 8A wydały mi się OK.
odhulałem maszynę do garażu i wieczorem sprawdziłem przyczynę - bezpiecznik 8A przepalony, bo żarówka STOP robiła zwarcie podczas hamowania. po założeniu 16A bezpiecznik nie chciał się przepalić jeno kapkę dymił, tak więc podczas jazdy nie wiedział bym nawet, że coś jest nie tak ze światłem STOP.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Nie 21:57, 22 Wrz 2013    Temat postu: Ładowanie

Witam ja mam 6 V 45 W + na masę elektroniczny regulator 6,9-7 V ładuje na wolnych na światłach 6,6 . Aku Sznajder baterien drugi jeden po zimie pan z serwa uznał źle eksploatowany. kupiłem drugi naładowany dwa tygodnie sam się rozładowywuje z 6,4 na 4,5. Pan przyjmuje uśmiecha się ładuje trzy dni jest dobrze mówi i pisze nie ma powodu do reklamacji i drugi raz i trzeci . Zakładam wyłącznik masy na sugestie o uciekaniu prądu. Trzeci raz mówi że dostał trzy razy rozładowany aku i sprawdza grzecznościowo, sprawdzam książkę w garażu wpis nie podlega gwarancji. Dzwonie dlaczego bo tak uznał ale dlaczego nie mówił mi pan o tym w oczy, ja nie mam racji bo aku był rozładowany ale dlaczego sam się rozładowywuje bo jest źle eksploatowany i po ptokach ja pan jest oszust. Znowu miał 6,4 po dwóch tygodniach 4,5 sam z siebie. Ja już nigdy nie kupię SZNAJDERBATERIEN moje dwa to lipa 110 zł poszło, na wiosnę będę szukał Jakie macie doświadczenia ???.W WSK 125 ma 6V półtora roku i trzyma ale inna firma

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 23:07, 22 Wrz 2013    Temat postu:

Krzysiek, człowiek uczy się na błędach, nie poradzisz. Po to właśnie są fora żeby uniknąć takich sytuacji Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 16:57, 23 Wrz 2013    Temat postu: Re: Ładowanie

krzysiekwojcicki napisał:
SZNAJDERBATERIEN moje dwa to lipa

A u mnie SZNAJDER śmiga i zero problemów Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin