Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Żywotność cewki WN

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Wto 17:18, 08 Paź 2013    Temat postu: Żywotność cewki WN

Ile cewka WN mniej więcej może działać?

Tak konkretniej - odpaliłem Jawę na takiej starej, jeszcze czarnej cewce. Niestety, iskra gdzieś zanikła po czasie, prąd do cewki dochodzi, świeca jest w porządku, więc mam podejrzenie, że coś z cewką mogło się stać. Pytanie - czy jest to możliwe, że jeśli tyle czasu nie działała to teraz by się po uruchomieniu zepsuła? Ponoć cewki niezawodne są...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurek_j
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FGW

PostWysłany: Wto 19:28, 08 Paź 2013    Temat postu:

Najprościej sprawdzić cewkę poprzez jej rezystancję na uzwojeniu wtórnym i pierwotnym, widocznie coś skończyło swój żywot.

Ponadto cewki nie są nieśmiertelne, jej rezystancja z czasem rośnie, po osiągnięciu wartości większej niż tolerowana, nie spełnia swojego zadania w należytym stopniu i należy ją wymienić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Wto 19:33, 08 Paź 2013    Temat postu:

Ale to by chyba jakoś stopniowo słabła czy cóś... A tu odpalało, jeździło, iskra piękna, a po postoju zanikła.

Uzwojenie wtórne i pierwotne? Cewka ma dwa złącza + WN, to co ja mam mierzyć i ile ma wyjść? Tego już nie wiem i znaleźć nie mogę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurek_j
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FGW

PostWysłany: Wto 20:06, 08 Paź 2013    Temat postu:

No niby stopniowo by słabła, tylko niekoniecznie musi to być zauważalne.

Rezystancja uzwojenia wtórnego - jeden kabelek do wyjścia na kabel WN, drugi na masę cewki. Mogą tutaj wyjść liczby rzędu kilku tysięcy ohmów, przynajmniej tak mi mądra książka podaje dla 125p, jak to w Jawie jest - nie wiem, ale w razie potrzeby jutro mogę dokonać pomiaru.
Rezystancja uzwojenia pierwotnego - jeden kabelek do styku zasilającego cewkę w prąd o napięciu 6V, drugi do masy. Tutaj już liczby rzędu kilku ohmów. Wartości też nie znam.

Równie dobrze mógł przepalić się jakiś drut na danym uzwojeniu, czort jeden wie... Ale pomiary pozwolą wykluczyć sprawność bądź awarię cewki WN.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 20:52, 09 Paź 2013    Temat postu:

Z cewkami to nigdy nie wiadomo, najbardziej wytrzymałe i kompatybilne z każdym typem instalacji są 8v od Jawki 50, czasami psują się szybciej, czasami wolniej jedyna w 100% skuteczna diagnoza to podmiana cewki na inną i sprawdzenie czy na innej działa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 13:49, 12 Paź 2013    Temat postu:

Ze stacyjki do cewki idzie kabel, podaje 5,8 V. Z cewki idzie do prądnicy, między cewką a masą daje 0,3 V. To jest w porządku? Skoro tu wszystko dochodzi, to zamieniać cewkę?

Zaznaczam, że aby zamienić muszę kupić, więc to nie jest tak hop-siup. Wink

Jakby co: [link widoczny dla zalogowanych] czy [link widoczny dla zalogowanych]?




Pytanie nieaktualne - winny był kondensator i połączenie przy nim. Iskra wróciła, motór jeździ, ładowania brakuje i kompletnie nie mam pojęcia, o co chodzi.

Prądnica daje dobre napięcie, styki ani drgną w regulatorze, akumlator ma napięcie 6,2 V, po podłączeniu do motocykla 6,0 V, po kółku wokół domu - 5,92-5,93 V. Ładowania nie wykryłem, kontrolka również świeci się cały czas.

I co ja mam zrobić? Wszystkie informacje, jakie pozyskałem, dotyczą jedynie pomiarów oraz... czyszczenia styków. Śrubka regulacyjna kotwicy na schemacie? Gdzie tam, taka nie istnieje. Laughing

Jest gdzieś dokładnie opisane, jak przywrócić ładowanie? Prócz czyszczenia styków...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arturek dnia Sob 15:13, 12 Paź 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin