|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Wto 17:18, 08 Paź 2013 Temat postu: Żywotność cewki WN |
|
|
Ile cewka WN mniej więcej może działać?
Tak konkretniej - odpaliłem Jawę na takiej starej, jeszcze czarnej cewce. Niestety, iskra gdzieś zanikła po czasie, prąd do cewki dochodzi, świeca jest w porządku, więc mam podejrzenie, że coś z cewką mogło się stać. Pytanie - czy jest to możliwe, że jeśli tyle czasu nie działała to teraz by się po uruchomieniu zepsuła? Ponoć cewki niezawodne są...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Młodszy majster
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: FGW
|
Wysłany: Wto 19:28, 08 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Najprościej sprawdzić cewkę poprzez jej rezystancję na uzwojeniu wtórnym i pierwotnym, widocznie coś skończyło swój żywot.
Ponadto cewki nie są nieśmiertelne, jej rezystancja z czasem rośnie, po osiągnięciu wartości większej niż tolerowana, nie spełnia swojego zadania w należytym stopniu i należy ją wymienić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Wto 19:33, 08 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Ale to by chyba jakoś stopniowo słabła czy cóś... A tu odpalało, jeździło, iskra piękna, a po postoju zanikła.
Uzwojenie wtórne i pierwotne? Cewka ma dwa złącza + WN, to co ja mam mierzyć i ile ma wyjść? Tego już nie wiem i znaleźć nie mogę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Młodszy majster
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: FGW
|
Wysłany: Wto 20:06, 08 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
No niby stopniowo by słabła, tylko niekoniecznie musi to być zauważalne.
Rezystancja uzwojenia wtórnego - jeden kabelek do wyjścia na kabel WN, drugi na masę cewki. Mogą tutaj wyjść liczby rzędu kilku tysięcy ohmów, przynajmniej tak mi mądra książka podaje dla 125p, jak to w Jawie jest - nie wiem, ale w razie potrzeby jutro mogę dokonać pomiaru.
Rezystancja uzwojenia pierwotnego - jeden kabelek do styku zasilającego cewkę w prąd o napięciu 6V, drugi do masy. Tutaj już liczby rzędu kilku ohmów. Wartości też nie znam.
Równie dobrze mógł przepalić się jakiś drut na danym uzwojeniu, czort jeden wie... Ale pomiary pozwolą wykluczyć sprawność bądź awarię cewki WN.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Śro 20:52, 09 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Z cewkami to nigdy nie wiadomo, najbardziej wytrzymałe i kompatybilne z każdym typem instalacji są 8v od Jawki 50, czasami psują się szybciej, czasami wolniej jedyna w 100% skuteczna diagnoza to podmiana cewki na inną i sprawdzenie czy na innej działa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Sob 13:49, 12 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Ze stacyjki do cewki idzie kabel, podaje 5,8 V. Z cewki idzie do prądnicy, między cewką a masą daje 0,3 V. To jest w porządku? Skoro tu wszystko dochodzi, to zamieniać cewkę?
Zaznaczam, że aby zamienić muszę kupić, więc to nie jest tak hop-siup.
Jakby co: [link widoczny dla zalogowanych] czy [link widoczny dla zalogowanych]?
Pytanie nieaktualne - winny był kondensator i połączenie przy nim. Iskra wróciła, motór jeździ, ładowania brakuje i kompletnie nie mam pojęcia, o co chodzi.
Prądnica daje dobre napięcie, styki ani drgną w regulatorze, akumlator ma napięcie 6,2 V, po podłączeniu do motocykla 6,0 V, po kółku wokół domu - 5,92-5,93 V. Ładowania nie wykryłem, kontrolka również świeci się cały czas.
I co ja mam zrobić? Wszystkie informacje, jakie pozyskałem, dotyczą jedynie pomiarów oraz... czyszczenia styków. Śrubka regulacyjna kotwicy na schemacie? Gdzie tam, taka nie istnieje.
Jest gdzieś dokładnie opisane, jak przywrócić ładowanie? Prócz czyszczenia styków...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arturek dnia Sob 15:13, 12 Paź 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|