Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prąd na całym silniku
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 17:55, 18 Kwi 2016    Temat postu: Prąd na całym silniku

Mam dosyć dziwny problem odnośnie cewki i zapłonu (brak iskry). Instalacje mam podłączoną tak jak w schemacie wg katalogu. Przed włączeniem zapłonu na silniku nie ma żadnego ładunku i podłączając kabel masowy (plus z akumulatora) nic się nie dzieje, jednak jak włączę zapłon, to wtedy na całym silniku jest jakiś prąd i próba podłączenia masy do niego powoduje iskrzenie, a z tego co wiem, to na silniku powinna być jedynie masa (chyba, że źle myślę, to mnie poprawcie, bo nie znam się za bardzo na elektryce)

PS. Jeżeli odłączę kabel przerywacza, to na silniku nie ma żadnego prądu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lentek91 dnia Pon 20:12, 18 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 21:42, 18 Kwi 2016    Temat postu:

w takim razie może masz nieodizolowany przerywacz od masy motocykla?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 21:54, 18 Kwi 2016    Temat postu:

Chodzi Ci o izolację na tym kołku, na którym umieszczony jest przerywacz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Wto 8:45, 19 Kwi 2016    Temat postu:

Zrób test z odłączonym przerywaczem. Tzn kabel który idzie do przerywacza odłącz od niego, zwieraj i rozwieraj do masy silnika. Powinna pojawić się iskra w momencie gdy rozwierasz obwód. Jeżeli nie to sprawdź czy na cewce WN masz napięcie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 19:23, 19 Kwi 2016    Temat postu:

Sprawdziłem i prąd ucieka na masę silnika w momencie, gdy młoteczek z kowadełkiem się stykają, a gdy je rozewrę to wtedy na silniku jest tylko masa. W którym miejscu może być przeskok prądu przy takich objawach?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Wto 20:09, 19 Kwi 2016    Temat postu:

Masz dobrze podpiętą cewkę WN? W sensie jeden kabel do stacyjki, drugi do przerywacza? Jaki prąd płynie przy tym niby zwarciu? Może lekko iskrzeć, bezpiecznik pali? Robiłeś tak jak pisałem post wyżej? Iskra na świecy się pojawiła?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dawid2b dnia Wto 20:10, 19 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 21:11, 19 Kwi 2016    Temat postu:

Cewka daje iskrę, przynajmniej podczas sprawdzania podłączenia wg tego filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=nWzgj8puZBU. Cewke podłączam, tak jak piszesz. Twoje podłączenie sprawdzę jutro, albo pojutrze. Co do prądu, to podłączając żarówkę 6v na kablu, który idzie od stacyjki, to żarówka się ładnie zapala, ale podłączając ją do kabla, który idzie do przerywacza, to już tylko iskrzy, tak samo jak próbuje dać masę na silnik w momencie połączonego przerywacza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 14:50, 20 Kwi 2016    Temat postu:

Silnik ma słabą masę. Musisz zdrapać lakier przy śrubie mocującej silnik do ramy, albo gdzieś umieścić dodatkowy kabel który doprowadzi masę do silnika, ramy i akumulatora.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 19:11, 20 Kwi 2016    Temat postu:

Udało mi się spowodować wystąpienie iskry na świecy, ale zastanawiam się, czy między młoteczkiem, a kowadełkiem powinno tak iskrzyć, jak na tych filmikach (jeden z lampą, drugi bez):
https://www.youtube.com/watch?v=S_2NORx0XEQ
oraz
https://www.youtube.com/watch?v=k2fZ6YUcH1Y

Czy to iskrzenie może oznaczać padnięty kondensator?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Śro 19:29, 20 Kwi 2016    Temat postu:

Kondensator odpowiada za prawidłową iskrę na wysokich obrotach. Masz czyste styki przerywacza? Nowy, czy używany? Może styki nadpalone? Muczos ma rację, sprawdź tą masę.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dawid2b dnia Śro 19:30, 20 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 21:08, 20 Kwi 2016    Temat postu:

Styki przeczyściłem tylko benzyną ekstrakcyjną, więc mogą mieć jeszcze zabrudzenia. Przerywacz używany, ten na którym jawa wcześniej jeździła. Masa jest idealna, bo podłączana kablem prosto do silnika z akumulatora. Czyli zepsuty kondensator nie będzie powodował takiego iskrzenia, tylko problemy na wysokich obrotach?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 21:11, 20 Kwi 2016    Temat postu:

A da się odpalić silnik? Przy takim rozwieraniu przerywacza palcami może występować jakieś tam iskrzenie. Kiedy pada kondensator to iskra na świecy jest słaba i ma czerwony kolor. Przeważnie da się uruchomić silnik, ale po zagrzaniu przestaje chodzić na wyższych obrotach, kicha, aż w końcu zdycha całkiem i odpala dopiero po ostygnięciu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 21:13, 20 Kwi 2016    Temat postu:

Odpalić spróbuję w ciągu tygodnia i się okaże jak działa, ale iskra ma idealnie niebieski kolor

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw 7:06, 27 Cze 2019    Temat postu:

Cześć, wszystkim.

Podpinam się pod ten temat. Mam nadzieję że nadaje się.

Wiec tak. Kiedy mam zdjętą pokrywę zapłonu w jawie 250 to mam iskrę moplik fajnie zapalo. Jak zakładam pokrywę w jej maksymalnym doleganiu, moplik gaśnie. Gdy lekko odpuszczę pokrywę od silnika znów zapali. Masakra. Dodam od razu, że nie mam poprowadzonego dodatkowego kabla z masy akumulatora tz + na silnik . Powód ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 9:13, 27 Cze 2019    Temat postu:

Dziwne:) może załóż uszczelkę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin