Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zamiana prądnicy na 75W (-) na mase
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Nie 16:33, 17 Lut 2013    Temat postu: Zamiana prądnicy na 75W (-) na mase

Koledzy, jeden kolega z forum ma do sprzedania prądnice 75W z (-) na masę. Czyli stojan wirnik i elektroniczny reg . U mnie jak już pewnie wiecie jest niedziałająca prądnica 45W z (+) na masę. Jak wygląda taka przekładka, co muszę pozmieniać aby to działało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 17:48, 17 Lut 2013    Temat postu:

po prostu zakładasz, ewentualnie podkładasz pod stojan drut o grubości około 1mm w celu dobrego ślizgu szczotek po komutatorze. W moim przypadku szczotki za głęboko wchodziły przez co mogło je wyłamać.

Mam nadzieję że zrozumiale napisałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Nie 20:14, 17 Lut 2013    Temat postu:

Z tym drutem to rozumiem, ale to tylko w razie konieczności. Oczywiste jest to, że aku podłączam odwrotnie (-) na masę, a jak wygląda samo podłączenie prądnicy Jest jakiś schemat który pokazuje podłączenie tej prądnicy w moim modelu. Wiem, że to kwestia trzech kabli dochodzących do silnika tylko czy się to różni od aktualnej wersji którą posiadam?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 21:15, 17 Lut 2013    Temat postu:

Różni się tym, że regulator nie jest zintegrowany z prądnicą, tylko jest oddzielnie [link widoczny dla zalogowanych] możesz go założyć w którejś ze skrzynek pod siedzeniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 0:32, 18 Lut 2013    Temat postu:

Jeśli masz regler mechaniczny to podłączasz jak w CZ 175/350 Jeśli nie masz regulatora to zrób tak http://www.jawa250.fora.pl/problemy-z-instalacja-elektryczna,48/regulator-napiecia-ape-schemat-i-opis-jawa-250-353-04,1458.html

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Pon 7:58, 18 Lut 2013    Temat postu:

Ok wszystko rozumiem, tylko zastanawiam się gdzie jest początek i koniec uzwojenia na tym schemacie chyba ,że w tej prądnicy jest to inaczej skonstruowane i gdzie w tym przypadku podłączam kabel od kontrolki ładowania nr 61..

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Longer dnia Pon 8:30, 18 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pon 20:52, 18 Lut 2013    Temat postu:

Kabel kontrolki ładowania jest połączony ze szczotką w prądnicy starego typu i w nowej tak samo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 21:56, 28 Maj 2013    Temat postu:

Koledzy mam takie pytanko: czy do takiego stojana [link widoczny dla zalogowanych] potrzebuje nowy wirnik czy stary z prądnicy 45W jest wystarczający?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:25, 28 Maj 2013    Temat postu:

możesz włożyć jaki chcesz, ja też mam pomieszane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xeper
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 9:11, 14 Lut 2014    Temat postu:

A mam pytanie czy prądnica 6V z jawy 350 ( lata 80) była 75w czy wychodziły też inne typy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 11:39, 14 Lut 2014    Temat postu:

Tylko i wyłącznie 75w dla 6v

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xeper
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 17:01, 14 Lut 2014    Temat postu:

pieknie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 22:10, 21 Mar 2014    Temat postu:

Chłopaki, potrzebuję pomocy. Postanowiłem w swojej Jawie zmienić prądicę na tą 75W z - na mase. W tym celu kupiłem nową prądice, wirnik i elektroniczny regulator APE. Z prądnicy wychodzą 3 kable, jeden szczotka +, drugi to początek uzwojenia, a trzeci to koniec uzwojenia, a na tym schemacie jest tak jakby uzwojenie miało tylko jeden koniec i było podłaczone pod wzb na regulatorze.
Więc moje pytanie brzmi, gdzie powiniennem wpiąć początek/koniez uzwojenia. Kwestia kolejna jest taka, że nie wiem, gdzie wpiąć przewód idący od stacyjki nr 61. Czy tak jak napisał muczos do szczotki (plusowej?)?
Eksperymentalnie zrobiłem tak, że jeden koniec uzwojenia podłączyłem pod regulator pod wzb, drugi koniec pod szczotke minusową (pod mase), natomiast kabel 61 pozostawiłem wolny, reszta tak jak na schemacie. Po odpaleniu amperomierz wychyla się w prawo, więc pokazuje prad rozładowywania aku.
Jestem zielony jesli chodzi o elektrykę więc prosze o wyrozumiałość i pomoc. Z góry dzieki za odpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 0:02, 22 Mar 2014    Temat postu:

Jak masz amperomierz to wtedy faktycznie do szczotki, bo to służy do awaryjnego odpalania bez akumulatora.
A amperomierz chyba też trzeba podłączyć odwrotnie, bo przecież zamieniłeś bieguny akumulatora. Nie jestem pewny na 100% ale to może być przyczyną błędnego wskazywania. Dla pewności sprawdź voltomietrzem napięcie ładowania.
Ale na zdjęciach widać że gdy wychyla się w prawo to jest na plusie, więc dlaczego miałoby rozładowywać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 21:59, 22 Mar 2014    Temat postu:

Jest tak, że jak przekręcę stacyjke na zapłon to wskazówka wychyla się w prawo na około 3A, po zapaleniu silnika nie mienia swojego położenia, ale to mysle bedzie kwestia przepięcia kabli i bedzie pokazywało w dobrą strone.
Tak jak mówiłeś sprawdziłem napięcie ładowania i poprostu go nie ma, bez względu na obroty itd. Voltomierz pokazuje 5 z kawałkiem czyli pewnie stan aktualnego naładowania akumulatora.
Dodam jeszcze, że gdy odłączyłem kabel plusowy od akumulatora to silnik zgasł, pomimo tego ze przewód 61 był już podpięty pod szczotke, chociaż patrząc na pozycje stacyjki na schemacie, to w położeniu zapłonu przewód nr 61 nie jest podłączony w obwód.
Prosze o jakieś wskazówki co może być jeszcze nie tak, bo juz naprawde opadają mi ręce Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin