Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zamiana prądnicy na 75W (-) na mase
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 23:40, 22 Mar 2014    Temat postu:

Zmierz napięcie bezpośrednio pomiędzy szczotkami na zapalonym silniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 12:47, 23 Mar 2014    Temat postu:

W stojanie masz 2 kabelki żółty/pomarańczowy i czerwony.

Czerwony podłączasz do szczotki + (zacisk D) i dajesz na regulator szczotka 6v.

Pomarańczowy przykręcasz na zacisk M i podłączasz do niego wzbudzenie

Poprowadź też bezpośrednio masę z akumulatora do podstawki regulatora i na prądnice.

3 pozycja na regulatorze czyli 6v+ podłącz do amperomierza na zacisk 51 a + akumulatora do 30.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Nie 12:49, 23 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 19:21, 23 Mar 2014    Temat postu:

Jawor, nie mam tam takich kolorów. Może od początku.
Ze stojana, tak jak mówiłeś, wychodzą mi dwa kabelki: [link widoczny dla zalogowanych]
oraz ten
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie są one ani żółte, pomarańczowe czy czerwone.
Dalej wychodzi szczotka plus, która jest na tym drugim zdjęciu oraz szczotka - podpięta do masy
[link widoczny dla zalogowanych]
Natomiast na regulatorze mam cos takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
I tak pod zacisk szcz. mam podpiętą szczotkę plusową i przewód nr 61 od amperomierza.
Pod zacisk +6V mam podpięty przewód nr 51 od amperomierza.
Pod zacisk wzb. mam podpięty przewód z 2-go zdjęcia.
Do masy mam podpięty przewód z 1-go zdjęcia oraz szczotke minusową.
Plus z akumulatora mam podpięty pod zacisk nr.30. Jutro podepnę tą mase bezpośrednio z akumulatora na prądnice i podstawke regulatora.
Co muszę zmienić aby to ładowanie sie w końcu pokazało? Z góry dziękuje za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 20:08, 23 Mar 2014    Temat postu:

Wygląda na to że jest podłączone prawidłowo. Ale ja bym na wszelki wypadek połączył dodatkowo ten niebieski kabel z uzwojenia z masą gdzieś do prądnicy, bo może nie łączyć w tym schowku z resztą ramy.
Widzę że masz 2 brązowe kable, może pomyliłeś je niechcący?
Sprawdź miernikiem, czy jest "przejście" przez uzwojenie stojana, czyli pomiędzy tymi 2 kablami od uzwojenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 22:07, 23 Mar 2014    Temat postu:

Jutro sprawdzę te połączenia i podłącze tą masę bezpośrednio.
Nie miałem innych kolorów więc zrobiłem dwa brązowe ale sprawdziłem dwa razy zanim je podpiąłem więc to napewno nie to... Dam jutro znać co i jak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 16:36, 24 Mar 2014    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Początek uzwojenia to w Twoim przypadku lewy kabelek a koniec prawy. (widząc wystające kabelki przez to oczko)

Zerwij to co tam natworzyłeś i zrób tak jak na schemacie.

mam nadzieje że zrozumiałeś.

Uwaga panowie strzeliłem babola, kontrolka musi być podłączona do zacisku 54 (zapłon po włożeniu kluczyka) i do szczotka + Tak jak pisał Gustaw kontrolka gaśnie dlatego że na kablu przykręconym do szczotka + po odpaleniu motocykla pojawia się napięcie (+) Sorry być może komuś narobiłem roboty bo nie mógł dobrze podłączyć. get him


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Sob 21:37, 25 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 17:42, 02 Kwi 2014    Temat postu:

Mam ładowanie! Sory, że tyle sie nie odzywałem ale miałem mały zap****ol na uczelni i nie dałem rady. Jawor, dzięki za schemat, wszystko zrozumiałem lecz po podpięciu wszystkiego tak jak na schemacie, ku mojemu zdziwieniu ładowanie się nie pojawiło. Po 100 pomiarach, próbach itd. doszedłem do wniosku, że prądnica nie ma magnetyzmu szczątkowego, tak więc zgodnie z zamieszczonym w innym temacie opisem przywróciłem ten magnetyzm, no i ok, podpinam wszystko z powrotem z nadzieją, że ładowanie się pojawi a tu jak ładowania nie było tak nie ma. Ręce mi wtedy opadły i chyba już w akcie desperacji postanowiłem przepiąć początek uzwojenia stojana z końcem. I tak od tego czasu ładowanie utrzymuje się na poziomie ok. 7,5V Smile Wielkie dzięki chłopaki za pomoc i do zobaczenia na jakimś zlocie bo teraz już bez przeszkód można gdziekolwiek pojechać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 17:51, 02 Kwi 2014    Temat postu:

Czyli prądnica ładowała, ale miała zmienioną biegunowość i dlatego regulator jej nie przyłączał do akumulatora Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 18:31, 02 Kwi 2014    Temat postu:

Najprawdopodobniej tak właśnie było, lecz wtedy o tym nie wiedziałem i wine zwaliłem na brak magnetyzmu którego w sumie też mogło nie być. Poprostu się nie wzbudzała, a doszedłem do tego wzbudzając ją jakby bezpośrednio z akumulatora. Natomiast kiedy podpiąłem ją bocznikowo już po przywróceniu magnetyzmu i bez regulatora to napięcie dochodziło nawet do 20V Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Motórzysta dnia Śro 18:37, 02 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturo
Pan Henio



Dołączył: 16 Kwi 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Śro 19:03, 16 Kwi 2014    Temat postu:

Witam koledzy ! Jestem nowy na forum i prosze was o pomoc - poszukuję kogos kto by mi ogarnął ładowanie w jawie 175 / 356 z okolic Miedzychodu Sierakowa Wlkp

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 19:01, 17 Kwi 2014    Temat postu:

To nie jest takie trudne, sprawdź czy wszystko jest podpięte prawidłowo, wyczyść styki i może zadziała Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturo
Pan Henio



Dołączył: 16 Kwi 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sob 10:39, 19 Kwi 2014    Temat postu:

Problem polega na tym że skopał mi się regulator napięcia i taki jeden "majster" odpiął go ze stojana i nie wiem ktory kabel do jakiego złącza (nawet w pradnicy powinny byc 2 pary przewodow a ja mam 4 luzem) . Mam taką jakby kostkę z oznaczeniami 1A 1B 51 i 61. Kupilem rowniez regulator APE z minusem na masę probowalem przebiegunowac pradnicę i po odpaleniu w momencie załączenia pradnicy przygasaly mi swiatla z czego wnioskuję że była źle podłączona. Potem jeszcze raz próbowałem przemagnesowac (pewnie źle) i teraz w ogóle nie laduje. Mam pytanie czy pradnica od współczesnej 350 bedzie pasowala do jawy 175 z 1960 r i czy trzeba robic jakies przeróbki instalacji. I gdzie ewentualnie mozna tanio dostac. Może ktoś z Was koledzy ma na zbyciu ? Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 11:36, 19 Kwi 2014    Temat postu:

wszystkie odpowiedzi i gotowy schemat masz kilka postów wyżej Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturo
Pan Henio



Dołączył: 16 Kwi 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sob 17:01, 26 Kwi 2014    Temat postu:

Wywiesiłem białą flagę i oddałem moto do elektryka najlepszego jakiego znam. Podjął się roboty choć niechętnie, dałem mu schematy jakie miałem okazało się że pradnica jest zepsuta.Wymienił pradnicę , podłaczył APE RP 15 T gdy dodam gazu kontrolka ładowania gaśnie ale leciutko się żarzy - czyli pradnica ładuje. Ale jest jedno ale ! Gdy zapalę światła za chwilę jestem bez prądu. Czy powodem może być niewydajna prądnica czy szukać gdzie indziej ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 6:47, 27 Kwi 2014    Temat postu:

Światła nie robią gdzieś zwarcia?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 2 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin