Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z podłączeniem akumulatora

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawel1155332
Pan Henio



Dołączył: 15 Lip 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: Pią 19:05, 15 Lip 2016    Temat postu: Problem z podłączeniem akumulatora

Witam, nabylem niedawno Jawe 250 z 1959r. Która jakieś 20 lat stala w garażu. Chciałbym ją odpalić i mam problem bo nie jestem pewien jak podłączyć aku w puszce mam tylko jeden przewód, pomyślałem, że podłączenie go do plusa a minus do ramy, ale wolę się upewnić i was zapytać. I jaka cewkę kupić bo kupiłem ale przy przykrecaniu jedna szpilka mi wypadła?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lech51
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:07, 15 Lip 2016    Temat postu:

Sprawdż na prądnicy czy masz plus na masę czy minus ,cewka 6 v bo prądnica też jest 6 v

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawel1155332
Pan Henio



Dołączył: 15 Lip 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: Pią 20:58, 15 Lip 2016    Temat postu:

Dzięki jutro sprawdze, a o cewkę to miałem na myśli jaka firma?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lech51
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:36, 16 Lip 2016    Temat postu:

Ideałem było by żeby na cewce pisało JAWA ale o orginał raczej ciężko. W mojej 175 mam cewkę bez żadnych oznaczeń.Moim zdaniem w tym przypadku firma nie ma znaczenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawel1155332
Pan Henio



Dołączył: 15 Lip 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: Nie 11:21, 17 Lip 2016    Temat postu:

Oglądałem tą prądnice i nie umiem się zorientować jak podłączyć aku. Dodam jeszcze, że jest to Jawa z amperomierzem na baku.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pawel1155332 dnia Nie 11:23, 17 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pon 6:28, 18 Lip 2016    Temat postu:

Zapraszamy do powitalni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 130
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Śro 11:56, 20 Lip 2016    Temat postu:

Do odpalenia JAWY możesz odłączyć przewody od prądnicy zostawiając tylko przewód od przerywacza. Podłączasz akumulator dowolnie i jeśli masz amperomierz to przy włączeniu świateł ,stopu lub klaksonu wskazówka musi wychylać się w stronę minusa ,jeśli idzie na plus to zmiana biegunowości akumulatora. Teoretycznie po uruchomieniu można podłączyć przewody prądnicy i jeśli wszystko będzie dobrze to po dodaniu gazu amperomierz wychyli się w stronę plusa Pozostaje sprawdzenie napięcia ładowania 7.1 do 7.25 V W innym przypadku sprawdzenie prądnicy i ewentualnie elektroniczny regulator i przebiegunowanie

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawel1155332
Pan Henio



Dołączył: 15 Lip 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: Czw 18:21, 21 Lip 2016    Temat postu:

Dzięki NBR, poradziłem sobie z tym mam plus na masie. Odpalił pięknie, aż sąsiedzi okna pozamykali:-). Tylko po odpaleniu pochodzi trochę i jak się rozgrzeje to gaśnie, przy regulacji dwie śrubki są poziomo inktora do czego służy? Jedna mam na sprezynce, a druga bez i podczas pracy się kręci, jak ją zatrzymać w miejscu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 130
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Czw 20:39, 21 Lip 2016    Temat postu:

Tu masz poglądowe zdjęcie [link widoczny dla zalogowanych] analogicznie gazniki z okrągłą i prostokątną komorą pływakową.
Dysza nie powinna się sama obracać trzeba ją dokręcić chyba że brak gwintu.
Co do gaśnięcia na ciepło to najpierw powalcz z gaznikiem a potem simering od strony prądnicy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 20:40, 21 Lip 2016    Temat postu:

Ta bez sprężynki to pewnie dysza wolnych obrotów ją po prostu wkręć do końca. A na sprężynce masz poziomą to regulacja mieszanki czyli ilości paliwa wolnych obrotów a taka lekko pod skosem to regulacja wolnych obrotów. Jak to wyregulować dużo by pisać na pewno było na tym forum. Ogólnie gaźniki z tej epoki były bardzo podobne i regulację bez problemu znajdziesz na internecie w tym na youtubie są filmiki które fajnie pokazują dzięki czemu łatwiej to zrozumieć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawel1155332
Pan Henio



Dołączył: 15 Lip 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: Sob 18:38, 23 Lip 2016    Temat postu:

Dzięki, za informacje z tą dyszą bo nie miałem pojęcia od czego ta śrubka jest. teraz pali dobrze, tylko trochę dymi bo zrobiłem mieszankę 1:25 jak było napisane w instrukcji, ale przeglądając forum znalazłem info, że już się nie robi takiej mieszanki. Jak zrobię 1:40 będzie dobrze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin