Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

CZ175/450 remont silnika krok po kroku
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 20:47, 07 Sty 2015    Temat postu:

Wał został źle zregenerowany na 99% miałem to 2 razy i przerabiałem (źle sprasowany ) brakuje setnych milimetrów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 20:52, 07 Sty 2015    Temat postu:

A możesz dokładniej opisać co było źle spasowane w wale?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Śro 21:18, 07 Sty 2015    Temat postu:

Chodzi mu pewnie, że przeciwwagi są za mocno ściśnięte, ale korbowód lekko się obraca. W przeciwnym wypadku chyba by go trzymało?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 11:23, 08 Sty 2015    Temat postu:

Może być też tak że przeciwwaga jest krzywo osadzona na czopie i dlatego obciera po całkowitym wsunięciu w karter.

Przy zbyt mocnym zsunięciu do siebie przeciwwag wał może mieć luz na boki, ale w żadnym wypadku nie powinien ocierać o kartery.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez muczos dnia Czw 11:24, 08 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Czw 12:17, 08 Sty 2015    Temat postu:

No to co radzicie? Silnik już skręcony, ale jak trzeba będzie to rozbiorę go znowu. Wał dawał się lekko przesuwać po puknięciu plastikowym młotkiem jak był świeżo co skręcony, w sumie mocno zagrzany. Jak ostygł to nie ma żadnego luzu osiowego. Za pierwszym razem oparł mi się o lewy karter bo skręcałem go śrubami i łożyska za mocno oparły o zabezpieczenie, mam tam mały luz i łożyska za głęboko weszły. Taka moje teoria. Very Happy Wał był zablokowany całkowicie. Za drugim razem o prawy karter delikatnie ocierał w jednym miejscu, ale nie był on równomiernie osadzony w karterach. Tzn był przeciągnięty na prawą stronę. Być może przesadziłem, i za mocno go pociągnąłem. Delikatnie puknąłem w prawy czop i wał się wyrównał. Teraz wszystko hula, wał kręci się lekko. Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dawid2b dnia Czw 12:31, 08 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 15:35, 08 Sty 2015    Temat postu:

Nikt nie będzie z tego strzelał. w książce serwisowej WSK jest napisane żeby po złożeniu wyśrodkować wał względem karterów czyli mówiąc prościej zobacz jak przeciwwagi są odsunięte od karterów, patrząc od strony cylindra. Muszą być równo oddalone.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 16:20, 08 Sty 2015    Temat postu:

A wał przesuwa się Tobie w łożyskach czy w łożyskach siedzi dobrze z przesuwają się łożyska w karterze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Czw 16:39, 08 Sty 2015    Temat postu:

Seba tego Ci nie powiem, bo nie zauważyłem, tam są bardzo małe odległości, ciężko cokolwiek zobaczyć, poza tym wszystko było gorące. Wał ustawiłem na środek jak silnik był jeszcze ciepły, odległości między karterami są jednakowe. Przez weekend odpalę silnik to zobaczę jak to będzie chodzić. Kartery trzeba było grzać żeby powyjmować łożyska ściągaczem, żeby pozakładać nowe na wał też grzałem i wszystko siedzi sztywno. Czas pokaże, może będzie dobrze. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 21:04, 08 Sty 2015    Temat postu:

a wkładałeś łożyska w kartery i potem wał w łożyska, czy łożyska na wał a potem całość w kartery?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba dnia Czw 21:04, 08 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Czw 22:11, 08 Sty 2015    Temat postu:

Najpierw łożyska na wał, a potem do karterów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 22:15, 08 Sty 2015    Temat postu:

i potem grzałeś łożyska z wałem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Pią 8:03, 09 Sty 2015    Temat postu:

Kartery, łożyska z wałem ostygły miedzy czasie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 9:03, 09 Sty 2015    Temat postu:

A wytłumaczcie mi po co się grzeje kartery? Ja wiem że to głupie pytanie ale skoro grzejemy karter a dokładnie karter na około otworu to rozszerzalność cieplna metalu powoduje zmniejszenie średnicy otworu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Pią 9:52, 09 Sty 2015    Temat postu:

Właśnie zwiększenie średnicy otworu. Jak mocno rozgrzejesz karter to zimne łożysko samo Ci wpadnie. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Pon 23:02, 19 Sty 2015    Temat postu:

Silnik mam już złożony, wał oraz skrzynia została zdystansowana za pomocą podkładek. Próba ognia była, silnik pracuje wyśmienicie. W przyszły weekend pochwalę się nowymi fotkami w galerii. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin