Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kompresja, stopień sprężania.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Domin89
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła/Ujście

PostWysłany: Pon 18:04, 07 Wrz 2009    Temat postu: Kompresja, stopień sprężania.

Witam.
Interesują mnie informacje dotyczące stopnia sprężania. Mianowicie, jak wiemy z instrukcji jawa 250 powinna miec stopień sprężania 1: 6,6 ; jawa 350 powinna mieć 1:7. Ostatnio w ręce wpadł mi manometr i postanowilem zrobic pomiary. Dla jawy 354 poj.350 wyszło mi że na jednym cylindrze mam 7,5 a na drugim 8. No cóz to chyba za dużo Razz
Jest tylko jedno ale, mam cylindry i głowice od velorexa. No i nie wiem czy velo nie miał wiekszego sprężania, nigdzie w necie nie moge znaleźć informacji o tym. Jezeli ma taki sam, to co spowodowało że u mnie jest nadwyżka. troszkę slychać u mnie pierścienie i chciałem robic szlif, ale chyba nie ma sensu skoro mam tak dobry wynik. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon 19:59, 07 Wrz 2009    Temat postu:

Nie wiem jakie dane są dla Velo. Różnica wynika pewnie z normalnej eksploatacji motocykla, docierania się pierścieni, gładzi cylindra etc. Zwiększona kompresja może być wynikiem lekkiego planowania głowic (może ktoś tuningował ścigacza PRL-u?Very Happy), kilograma nagaru zebranego wewnątrz cylindra itp. Ciesz się, że masz takie zdrowe wyniki. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojt@s
Pan Henio



Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 11:12, 12 Wrz 2009    Temat postu:

kolego mylisz pojęcia, stopień sprężania a ciśnienie sprężania.

To co mierzyłeś manometrem to ciśnienie sprężania.

A stopień to zupełnie co innego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Nie 22:27, 13 Wrz 2009    Temat postu:

Stopień sprężania to stosunek objętości komory spalania do całej objętości cylindra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Domin89
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła/Ujście

PostWysłany: Nie 14:31, 15 Lis 2009    Temat postu:

Mam tez Junaka M10 mierzyłem mu ciśnienie i wyszło 8,5 przy otwartej przepustnicy i ciepłym silniku (według literatury pomiar wykonuje sie własnie w takich warunkach). Stopien w przypadku junaka wynosi tyle samo co w jawie czyli 7:1.
Na studiach mechanicznych kolega oblicza te dwa pojęcia i z obliczen wychodzi że w przypadku junaka idealne ciśnienie powinno wynosic 8,4 Mpa. Junak jest po regeneracji glowicy i szlifie cylindra ( tłok od FSO). Nie wiem jak jest w przypadku silników 2T. W kazdym razie w jawie 354 mam w jednym cylindrze 7,5 a w drugim 8, slychac pierścienie i nawet tylko z tego powodu wykonam szlify cylindrów. Gustaw twoja 354 chodzi tak po szlifach i na oryginalnych tłokach? Troche słychac te cylindry mimo wszystko. Moze ten typ tak ma ... Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 16:33, 15 Lis 2009    Temat postu:

u mnie silnik jest na dotarciu słychać szum piłujących sie pierścieni. z czasem ona sie dotrze i będzie ładnie chodziła. Ja nie czuje żeby motocykl jakość bardzo stukał. Możliwe ze tak Ci sie wydaje bo nie uszczelniłem łączenia kolanek z tłumikiem . Wg mnie chodzi na 5- . wszystko było nowe Czeskie oryginalne z dawnych lat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek123
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Czw 14:51, 26 Maj 2011    Temat postu:

Wie ktoś jakie powinno być ciśnienie sprężania w 353/04?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 17:26, 26 Maj 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] tu jest tabela z ciśnieniem sprężania dla różnych motocykli.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek123
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Pią 12:40, 27 Maj 2011    Temat postu:

Wielkie dzięki. Jeszcze takie pytanie, wartości podane w tabeli dotyczą zimnego czy rozgrzanego silnika, tego nie napisali.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek123
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Pon 10:02, 30 Maj 2011    Temat postu:

Na zimnym wyszło mi 7.5 kG/cm2.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Śro 21:37, 01 Cze 2011    Temat postu:

chłopaki to jest tak: stopień sprężania jest taki sam dla silnika nowego i dla wyeksploatwanego (pojemność komory spalania plus pojemność skokowa podzielone przez pojemność komory spalania, np silnik mamy 123ccm, obiętość komory przy górnym martwym punkcie tłoka wynosi 15ccm więc 123+15= 138 następnie 138:15=9,2 tak oblicza się stopień sprężania i to jest wartość stała bez względu na stan pierścieni itd) Natomiast ciśnienie sprężania jest zmienne i spada wraz ze zużywaniem się współpracujących elementów , Podaje ciśnienie sprężania dla jawek z lat pięćdziesiątych: jawa 175 (356) stopień sprężania7, ciśnienie 7,1-7,3 jawa250 typ11 stopień sprężania 6 ciśnienie 6,2-6,4 jawa250 typ 353/04 stopień sprężania 6,6 ciśnienie 6,8-7,0 jawa 350 typ18 stopień sprężania 6,5 ciśnienie 6,6-6,7 jawa350 typ 354/04 stopień sprężania 7 ciśnienie 7,1-7,3 no a dla junaka stopień sprężania 7 ciśnienie 8,3-8,5 To są wartości podane w fachowej literaturze z lat sześćdziesiątych , takie parametry ma sprawny silnik, spadek o 10 procent jest do przyjęcia, natomiast spadek o 20 procent sygnalizuje konieczność naprawy. Można w przybliżeniu obliczyć ciśnienie sprężania- dla sprawnego silnika czterotaktowego jest to stopień sprężania razy 1,1 do 1,25 w dwutakciejest przelicznik jest niższy około 1,05 A co do szlifu to nie wykonuje się go ze względu na pierścienie, bo te mogą dzwonić nawet jeśli tłok, cylinder i pierścienie są nowe- wystarczy ze wysokość pierścienia i rowek w którym ma on być osadzony mają większą różnice wymiarów niż zalecane - dzieje się tak jak np tłok i pierścionki mamy od różnych wytwórni lub słabej jakości, z czasem rowki w tłoku się też uklepują, trzeba by zwymiarować cylinder lub ewentualnie palcem sprawdzić czy wyczuwalny jest wyraźny próg u góry _ _ _ pozdrawiam wytrwałych którzy dobrneli do końca tego tekstu

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Śro 21:49, 01 Cze 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Czw 9:23, 02 Cze 2011    Temat postu:

nie zauważyłem ze kolega muczos zamieścił link do zeskanowanej strony z książki z której wczoraj podałem ciśnienia sprężania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 19:19, 02 Cze 2011    Temat postu:

Zawsze kompresję mierzy się na zimnym silniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin