Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ładowanie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hrabia_T
Pan Henio



Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kamieniec Wrocławski

PostWysłany: Nie 21:08, 29 Kwi 2012    Temat postu: Ładowanie

Witam.

Panowie moja Jawa 356 z 1959 roku nie ma żadnej kontrolki ładowania. Nie ma ani amperomierza w baku ani tym bardziej lampki. W jaki sposób można kontrolować ładowanie akumulatora ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 23:29, 29 Kwi 2012    Temat postu:

jeśli nie ma przed licznikiem to zamontuj sobie w puszcze akumulatora Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hrabia_T
Pan Henio



Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kamieniec Wrocławski

PostWysłany: Pon 6:11, 30 Kwi 2012    Temat postu:

Heja

Okej tylko jak to zrobić ? przy koazji czy powinna też być kontrolka od luzu ?
Gdzie one były montowane oryginalnie jeżeli w ogóle były ? - w czaszy nad licznikiem ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 9:14, 30 Kwi 2012    Temat postu:

"Kontrolki nie są montowane w predkościomierzu własciwym tylko we wsporniku do ktorego ów predkościomierz przykreca sie. Licznik powinien mieć podłużny otwór na ok 1/4 dlugoszci obwodu i wlasnie przez ten otwor widac kontrolki. "

Poszukaj schematu instalacji i zobacz jak są podłączone


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hrabia_T
Pan Henio



Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kamieniec Wrocławski

PostWysłany: Pon 10:25, 30 Kwi 2012    Temat postu:

O karwasz barabasz musze to obczić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Pon 13:54, 30 Kwi 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mathini
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 16:50, 06 Maj 2012    Temat postu:

Podłączę się i zapytam. Po przeczyszczeniu styków na regulatorze kontrolka od ładowania zgasła, ale napięcie na akumulatorze tyle, że nie spadało, ile było w momencie odpalenia, tyle się utrzymywało, przy zwiększeniu obrotów wzrasta o ok 0,1V. Jak silnik popracował z 10 sek to na aku było 6,26V. Co zrobić, żeby napięcie na akumulatorze wzrosło?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
juniort
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 7:04, 07 Maj 2012    Temat postu:

A czy moze ktos podeslac link do takiej kontrolki, ma ona wbudowany zakres ze gdy napiecie spada do 5v to sie zapala?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pon 15:02, 07 Maj 2012    Temat postu:

Mathini wyczyść dokładnie prądnicę i regulator, wymień szczotki i prawidłowo wyreguluj. Nie chce mi się opisywać całej tej procedury na nowo, bo gdzieś już o tym pisaliśmy na forum, poszukaj dokładnie to znajdziesz. Na tej stronie też są przydatne materiały dotyczące prądnicy [link widoczny dla zalogowanych]

Juniotr kontrolka to zwykła żaróweczka, jej pracą steruje regulator.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez muczos dnia Pon 15:02, 07 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mathini
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pon 17:31, 07 Maj 2012    Temat postu:

Wszytko mam ładnie wyczyszczone, styki w regulatorze przetarte papierem 500, to chyba sprawa regulacji, ale wstrzymam się na razie, jak będę miał wydechy, postawię maszynę na koła, to będę mógł coś robić, bo nie chcę męczyć silnika bez wydechów nie muszę tłumaczyć czemu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Pią 19:30, 11 Maj 2012    Temat postu:

Żeby mieć ładowanie to musisz mieć sprawny regulator, prądnicę i kontrolkę ładowania. Bez kontrolki ładowanie w moim przypadku nie wzbudzała się prądnica, rozładowywało mi akumulator, teraz z elektronicznym regulatorem na mega wolnych obrotach drucik w kontrolce się tylko tli Smile


polecam też przeczytać [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sleszu dnia Pią 19:31, 11 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pią 20:54, 11 Maj 2012    Temat postu:

Ja się tam nie poddaje i jeżdżę na oryginalnym regulatorze, są na prawdę świetne i ważne żeby były czyste:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mathini
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 7:51, 12 Maj 2012    Temat postu:

Mój chyba będzie wymagał regulacji, bo na odpalonym motocyklu na jałowych napięcie leci w dół na aku do ok 6v. Przy zwiększaniu obrotów dochodzi do 6,15/6,2v. Dodam, że kontrolka od ładowania gaśnie po uruchomieniu silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 8:07, 12 Maj 2012    Temat postu:

Ja też mam oryginalny, bo odkąd go porobiłem to nie mam z nim żadnych problemów, więc nie ma potrzeby go zmieniać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mathini
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 8:48, 12 Maj 2012    Temat postu:

Właśnie wracam z garażu i zauważyłem, że ładowanie zaczyna się budzić przy wysokich obrotach. Na moje oko to przy 3000obr. na aku jest ok 6,3 i przy zwiększaniu obrotów napięcie idzie solidnie w górę. Maksymalna wartość jaką pokazał multimetr to 6,89v. Z tego jestem zadowolony, tylko czy ładowanie powinno się pokazywać przy tak wysokich obrotach ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin