 |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hrabia_T
Pan Henio
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kamieniec Wrocławski
|
Wysłany: Nie 21:08, 29 Kwi 2012 Temat postu: Ładowanie |
|
|
Witam.
Panowie moja Jawa 356 z 1959 roku nie ma żadnej kontrolki ładowania. Nie ma ani amperomierza w baku ani tym bardziej lampki. W jaki sposób można kontrolować ładowanie akumulatora ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 23:29, 29 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
jeśli nie ma przed licznikiem to zamontuj sobie w puszcze akumulatora
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hrabia_T
Pan Henio
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kamieniec Wrocławski
|
Wysłany: Pon 6:11, 30 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Heja
Okej tylko jak to zrobić ? przy koazji czy powinna też być kontrolka od luzu ?
Gdzie one były montowane oryginalnie jeżeli w ogóle były ? - w czaszy nad licznikiem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 9:14, 30 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
"Kontrolki nie są montowane w predkościomierzu własciwym tylko we wsporniku do ktorego ów predkościomierz przykreca sie. Licznik powinien mieć podłużny otwór na ok 1/4 dlugoszci obwodu i wlasnie przez ten otwor widac kontrolki. "
Poszukaj schematu instalacji i zobacz jak są podłączone
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hrabia_T
Pan Henio
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kamieniec Wrocławski
|
Wysłany: Pon 10:25, 30 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
O karwasz barabasz musze to obczić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz

Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Pon 13:54, 30 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mathini
Młodszy majster

Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 16:50, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Podłączę się i zapytam. Po przeczyszczeniu styków na regulatorze kontrolka od ładowania zgasła, ale napięcie na akumulatorze tyle, że nie spadało, ile było w momencie odpalenia, tyle się utrzymywało, przy zwiększeniu obrotów wzrasta o ok 0,1V. Jak silnik popracował z 10 sek to na aku było 6,26V. Co zrobić, żeby napięcie na akumulatorze wzrosło?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
juniort
Czeladnik

Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 7:04, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
A czy moze ktos podeslac link do takiej kontrolki, ma ona wbudowany zakres ze gdy napiecie spada do 5v to sie zapala?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator

Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Pon 15:02, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Mathini wyczyść dokładnie prądnicę i regulator, wymień szczotki i prawidłowo wyreguluj. Nie chce mi się opisywać całej tej procedury na nowo, bo gdzieś już o tym pisaliśmy na forum, poszukaj dokładnie to znajdziesz. Na tej stronie też są przydatne materiały dotyczące prądnicy [link widoczny dla zalogowanych]
Juniotr kontrolka to zwykła żaróweczka, jej pracą steruje regulator.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez muczos dnia Pon 15:02, 07 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mathini
Młodszy majster

Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Pon 17:31, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Wszytko mam ładnie wyczyszczone, styki w regulatorze przetarte papierem 500, to chyba sprawa regulacji, ale wstrzymam się na razie, jak będę miał wydechy, postawię maszynę na koła, to będę mógł coś robić, bo nie chcę męczyć silnika bez wydechów nie muszę tłumaczyć czemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sleszu
Młodszy majster

Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Pią 19:30, 11 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Żeby mieć ładowanie to musisz mieć sprawny regulator, prądnicę i kontrolkę ładowania. Bez kontrolki ładowanie w moim przypadku nie wzbudzała się prądnica, rozładowywało mi akumulator, teraz z elektronicznym regulatorem na mega wolnych obrotach drucik w kontrolce się tylko tli
polecam też przeczytać [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sleszu dnia Pią 19:31, 11 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz

Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Pią 20:54, 11 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ja się tam nie poddaje i jeżdżę na oryginalnym regulatorze, są na prawdę świetne i ważne żeby były czyste:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mathini
Młodszy majster

Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Sob 7:51, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Mój chyba będzie wymagał regulacji, bo na odpalonym motocyklu na jałowych napięcie leci w dół na aku do ok 6v. Przy zwiększaniu obrotów dochodzi do 6,15/6,2v. Dodam, że kontrolka od ładowania gaśnie po uruchomieniu silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator

Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Sob 8:07, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ja też mam oryginalny, bo odkąd go porobiłem to nie mam z nim żadnych problemów, więc nie ma potrzeby go zmieniać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mathini
Młodszy majster

Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Sob 8:48, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Właśnie wracam z garażu i zauważyłem, że ładowanie zaczyna się budzić przy wysokich obrotach. Na moje oko to przy 3000obr. na aku jest ok 6,3 i przy zwiększaniu obrotów napięcie idzie solidnie w górę. Maksymalna wartość jaką pokazał multimetr to 6,89v. Z tego jestem zadowolony, tylko czy ładowanie powinno się pokazywać przy tak wysokich obrotach ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|