Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont silnika Jawa 175 356

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
duniu
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:34, 15 Lis 2015    Temat postu: Remont silnika Jawa 175 356

Witam wszystkich,

Jestem w trakcie remontu Jawy 175 typ 356 z 1960r. właśnie rozebrałem silnik i mam kilka pytań.

Tłok założony był 58,25mm czyli I szlif i był o na sworzeń 18mm.
W główce korbowodu tulejka z brązu do łożyskowania sworznia.
Łożyska w karterach siedziały bardzo słabo jak również na wale można je swobodnie zakładać i ściągać.

Z tego co widzę może być problem z częściami.
Czy da się kupić korbowód żeby wał zregenerować bo te od CZ są krótsze i węższe.
O tłok też ciężko na sworzeń 18mm.
Łożyska w kartery pewnie trzeba będzie wklejać i pytanie co z czopami wału to one są zużyte czy to łożyska i przez to tak lekko wchodzą.

Proszę o jakieś sugestie, rady może ktoś przerabiał ten temat już.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Pon 13:00, 16 Lis 2015    Temat postu:

Jeżeli sworzeń 18mm to tłok z Cz 450. Oryginalnie Jawa 356 miała 15 lub 16 mm. Tłoki da się dostać. Nawet na allegro są, wystarczy poszukać. Pasuje też z nowszej Cz 477 lub 487, zależy od tulejki w główce korbowodu, którą da się wymienić. Znając życie i tak pewnie będzie luz na sworzniu i tulejka nadaje się do kosza. Dorabiasz nową tulejkę i po sprawie. Co do wału, najprawdopodobniej czopy do wymiany, do dostania np w motoren.sk Zobacz czy na nowych łożyskach też jest taki luz. Dla pewności łożyska można wkleić na klej do tego przeznaczony. Wał można zregenerować na starej korbie.
PS. masz dwa tłumiki czy jeden? może ktoś założył górę z Cz 175 typ 450


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dawid2b dnia Pon 13:03, 16 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
duniu
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:44, 16 Lis 2015    Temat postu:

Mam dwa tłumiki.

Sprawdziłem te łożyska nowe w kartery wchodzą z lekkim oporem, dostaną trochę kleju i będzie ok.

Na wał od strony sprzęgła ręcznie nie da się wcisnąć czyli ok, a od iskrownika wchodzą bardzo lekko i można je przesuwać czyli czop do wymiany.

Fakt wał można zregenerować na starej korbie i tak trzeba będzie zrobić.

Tak myślałem jeszcze żeby kupić tłok od cz175 na sworzeń 16 i w główkę korbowodu dać łożysko igiełkowe powinno być dobrze co myślicie ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Czw 12:47, 19 Lis 2015    Temat postu:

Możesz tak zrobić, ale korba do wymiany w takim razie, nie przerobisz starej korby pod koszyczek. Nie wiem, może podejdzie wał od 487? Tego nie jestem pewien i nie chce wprowadzić w błąd. Ogólnie koszyczek czy też igiełki to trwalsze rozwiązanie od tulejki.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dawid2b dnia Czw 12:51, 19 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
duniu
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:38, 01 Gru 2015    Temat postu:

Wał poszedł do regeneracji a cylinder do szlifu.

W najbliższym czasie będę składał silnik i mam pytanie. Z prawej strony od prądnicy w karterze jest jedno łożysko o symbolu NJ 304. jest to łożysko walcowe które ma możliwość wysuwania się w jedną stronę i tu pytanie w którą stronę je założyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Czw 20:43, 03 Gru 2015    Temat postu:

Nie spotkałem się z takim lozyskiem, Zawsze miałem kulkowe czyli najprawdopodoniej ktoś założył talie zamiennie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Czw 20:48, 03 Gru 2015    Temat postu:

W katalogu faktycznie jest takie z wałeczkami. Załóż kulkowe i tyle. 3 łożyska przychodzą na wał, wszystkie takie same rozmiary.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
duniu
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:57, 03 Gru 2015    Temat postu:

dawid2b napisał:
W katalogu faktycznie jest takie z wałeczkami. Załóż kulkowe i tyle. 3 łożyska przychodzą na wał, wszystkie takie same rozmiary.


Za późno już mam kupione to łożysko wałeczkowe, skoro takie było w katalogu to takie założe. Według mnie powinno być założone tak aby ewentualna praca była możliwa do "środka" silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin