Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zamienniki ,Tłoki ??
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mathini
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 7:39, 03 Maj 2012    Temat postu:

Ale problemem dla mnie jest to, że jestem młodego pokolenia i czeski jest dla mnie czarną magią i nie dam sobie rady z zamówieniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Czw 15:20, 03 Maj 2012    Temat postu:

co do zamienników z pierwszego posta tp niema sensu szukać - w silniku czterosówowym jest to dopuszczalne w pewnym stopniu (pod warunkiem że masa tłoka,sworznia i pierścieni nie różni się od oryginału o więcej niż 5 gramów - w innym wypadku wyrównoważenie się zmienia i silnik wpada w wibracje) natomiast w silniku 2T mamy takzwany rozrząd tłokowy więs każda różnica w wysokości górnej krawędzi, dolnej krawędzi oraz miejsce w którym wypada otwór na sworzeń może drastycznie zmienić fazy otwierania okienek i silnik może być słabszy, mocniejszy lub wogóle nieuda nam się go odpalić
pomijam oczywistą kwestje uderzenia tłoka w głowice lub zbyt durzej komory spalania

przeglądam allegro i często trafiają się części (nierzadko w eleganckim stanie) starej produkcji oraz współczesne zamienniki-podrubki - ceny są różne widziałem tłoki do jawy 250 od 5zł do 300zł za sztuke - ale nie jest to towar niedostępny - do 354 jest gorzej ale też wpadały mi w ręce na bazarach typu oldtimer lub w internecie

jest też taka opcja że w niektórych warsztatach (znalazłem takiprzypadkiem we wrocławiu ) można oddać tłok to przetoczenia na mniejszy rozmiar (i powtórnej owalizacji) - czyli mamy np tłok używany ale w ładnym stanie(nie powyszczerbiane krawędzie i nie porysowany zbyt mocno oraz z niewyrobionym nadmiernie miejscem na sworzeń) na 4szlif - warsztat przerobi nam go na odnowiony ale już na 3 nadwymiar, do tego wcześniej wychaczamy cylinder w którym można zrobić trzeci szlif (przy odrobinie cierpliwości można kupić dobry cylinder w dobrej cenie - np kupiłem nominalny d0 353 za 40zł) i mamy ładny komplet na oryginalnych częściach - procedura taka ma sens jeśli niemożna na rynku zdobyć tłoków dobrej jakości lub w ogóle niemożna ich dostać


części typu tłoki, cylindry, wały, kartery itd gromadze na zapas (mam chyba ponad pół tony gratów ale wole mieć oryginał dobrej jakości w zanadrzy niż bublowatego chinola który zwykle itak niepasuje) czasem warto dać 30zł za część która dziś nam sie nie przyda, ale za kilka miesięcy może byś potrzebna i wtedy taka okazja może się nietrafić - przez takie podejście mam tłoków i cylindrów do 354 ,353 i 356 ,cz450,wfm itd itp zapas na lata Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Czw 15:25, 03 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mathini
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 16:04, 03 Maj 2012    Temat postu:

Chyba udało mi się znaleźć tłok do 356:
[link widoczny dla zalogowanych]
Napisałem wiadomość do sprzedającego z pytaniem o średnicę otworu na sworzeń tłoka. Jeśli będzie 15, to chyba się pokuszę o 2-3 sztuki wyższych szlifów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 0:12, 04 Maj 2012    Temat postu:

weź ze skuter-dębica. Mam u siebie, polecam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mathini
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 17:44, 04 Maj 2012    Temat postu:

Tak jak myślałem, średnica na sworzeń to niechętne 16mm. Dzięki Jawor, nie natrafiłem na te, które polecasz, chyba je kupię, tylko muszę zmierzyć średnicę mojego cylka, bo nie wiem który to jest szlif już i nie wiem który szlif kupić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 22:32, 04 Maj 2012    Temat postu:

daj cylinder szlifierzowi który będzie Ci robił szlif. Sam tego nie zrobisz no chyba że masz do tego specjalne przyrządy (nie mówię tu o suwmiarce, a jeśli tak będzie mierzył to Twój przyszły fachura to proponuje zmienić kontakt). On podejmie decyzje gdyż powie Ci na ile cylek "wyda"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin