Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Perak 11 250 - napęd prędkościomierza

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:30, 16 Mar 2015    Temat postu: Perak 11 250 - napęd prędkościomierza

Odbudowuję Peraka 11 250.
W silniku brakowało mi napędu prędkościomierza. Mam zapasowy silnik 250 od kyvacki 353, wymontowałem napęd, ale okazało się, że wałek nie chce wejść w otwór w silniku Peraka.

Więc kupiłem taki napęd tylko, że z cieńszym wałkiem o średnicy 6mm.
Pasuje do obudowy silnika Peraka, ale pojawił się kolejny problem: zębatka jest większa przez co nie pasują otwory na śrubki:


Fotka niżej porównanie.
Pierwszy od góry to nowy napęd co kupiłem z zadużą zębatką, a poniżej od 250 kyvacki:


Czy da się przełożyć samą zębatkę z napędu kyvacki do napędu z tym cieńszym wałkiem 6mm?


Wg czeskiego sklepu to jest rzekomo napęd do Peraka 11:
[link widoczny dla zalogowanych]

Ale jak widać powyższy napęd ma grubą tulejkę jak do kyvacki, więc napewno by nie pasował. Brak też jest przykręcanej aluminiowej obudowy.

Czy ktoś przerabiał temat i wie czy do tego silnika da się kupić pasujący napęd??

=============
może coś takiego?

ČZ 175 type 450--196-- » Náhon tachometra /motor/ 11 z.- 217mm,komplet,vývod 6mm - Jawa 250 Kývačka,Panelka
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez freddy356 dnia Pon 21:39, 16 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 19:00, 17 Mar 2015    Temat postu:

Przerabiałem ten temat i znam problem.

Linkę można rozklepać na łączeniu z wałkiem (na wysokości 6 cm) i złożyć wszystko do kupy.

Mały młoteczek i jazda. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 20:44, 17 Mar 2015    Temat postu:

to samo dotyczy samej końcówki napędu która wchodzi w karter. Brak aluminiowego mocowania też nie jest problemem. Możesz wykorzystać stare mocowanie, demontujesz zawleczkę i wszystko ładnie wychodzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:35, 21 Mar 2015    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi. Ktoś mi pzełoży linkę z ośką tą co kupiłem, do starej mniejszej zębatki.
Trzeba będzie własnie rozpiłować na wys.6cm, a później zalutować nową linkę. Zaktualizuję temat jak będzie zrobione.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin