Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Perak 350 - Który szlif? Jaki wymiar?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Wto 21:48, 20 Gru 2011    Temat postu: Perak 350 - Który szlif? Jaki wymiar?

W Peraku 350 jakie mają wymiary poszczególne szlify? Nominał, pierwszy szlif, drugi szlif, itd.??

Np. na jednej z Aukcji Allegro kolo sprzedawał według niego "komplet 3 nowych oryginalnych tłoków do JAWA 350 Perak firmy RIAL 652" z których tłok nominalny miał 65mm a jak u mnie mierzyłem cylindry mają one średnicę 58mm.

Jakie mają oznaczenia tłoki?? U mnie na tłoku znalazłem literkę L poniżej literkę C oraz sygnaturę z literami MH lub HW jeśli spojżeć odwrotnie i są one w owalu takim samym jak sygnatura PAL.
Co oznaczają te literki i co to za sygnatura??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Śro 21:44, 21 Gru 2011    Temat postu:

wymiary jak w jawie 354, litera ,,L,, to ,,lewy,, + bo sa dwa gary i trzeba rozróżnić prawy i lewy, ,,C,, to grupa selekcyjna (A,B i C zależnie od przedziału dokładności zachowania wymiaru nominalnego) inne litery to może skrót firmy albo stop aluminium jaki został użyty ale to oznacza sie zwykle np AK12 lub AK20. wymiar nominalny to 58mm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Śro 22:41, 21 Gru 2011    Temat postu:

MH lub HW - sygantura firmy - 99% pewności, że czeskiej produkcji są tłoki

to moje tłoki do Ceni (zakupione w 4motor - później zwrócone niestety, ponieważ szlif nie wydał i poszedł II)

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kreciu84 dnia Śro 22:47, 21 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 15:48, 22 Gru 2011    Temat postu:

Tłoki o których piszesz prawdopodobnie są do 250, jak jeden szlif w jawie wynosi 0,25, maksymalnie można było chyba zrobić 8, czyli 8*0,25=4mm, czyli w 175/350 maksymalna średnica tłoka to 62mm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Czw 17:52, 22 Gru 2011    Temat postu:

8x0,25= 2 a nie 4 Smile ale mi nieraz lepsze pomyłki się zdarzają

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Pią 23:26, 23 Gru 2011    Temat postu:

Czyli skoro nominał to 58mm to pierwszy szlif wynosi 58,25mm, drugi 58,50mm, trzeci 58,75mm itd. ? Aż do ósmego który będzie wynosił 60mm i w Peraku 350 jest to max??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Sob 13:14, 24 Gru 2011    Temat postu:

myśle że tak, nie spotkałem jeszcze np piętnastego szlifu Smile osiem to itak dóżo - niektóre silniki mają 4 a nawet tylko 2 lub 3 ,,nadwymiary,, , na zamówienie można dorobić większy ale grubość tulei cylindra nie może być mniejsza niż 2mm chyba ,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Sob 17:56, 24 Gru 2011    Temat postu:

u nas mamy fachowca, który wstawia nowe szklanki w cylindry 2T... koszt około 300zł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Sob 18:52, 24 Gru 2011    Temat postu:

do peraka można wsadzić bezproblemowo cylindry od 354 chyba, więc taniej może wyjść taka zamiana bo widziałem na allegro komplet cylindry po szlifie i tłoki za 300/350pln . a twoje mają już ósmy nadwymiar?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Sob 21:25, 24 Gru 2011    Temat postu:

Pisałeś wcześniej, że 58mm to wymiar nominalny.
Gdybym chciał zmienić cylindry na cylindry od 354 to też i głowice musiałbym wymienić bo prerak ma inny odlew na uszczelkę niż 354. Poza tym nie szukam taniego rozwiązania tylko chcę aby było to zrobione porządnie i w oryginale.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Sob 21:47, 24 Gru 2011    Temat postu:

zgadza się ze pisałem iż wymiar nominalny wynosi 58mm - i co w związku z tym?
a co do oryginału to nie miałem na myśli tworzenia bubla tylko kolega Kreciu84 wspomniał o tulejowaniu, a kiedyś zagłębiłem się w tym temacie i zwykle nie jest to tanie - a ja tylko napisałem ze ,, ... taniej może wyjść taka zamiana ... ,, fakt faktem ze elementy z peraka i 354 różnią się od siebie - bo mam cylinder i głowice z silnika 353 o numerze 000 788 (!!!) i tam jest jeszcze jak w peraku kilka rozwiązań a w pozostałych trzech moich silnikach 353 jest inaczej- ale z zewnątrz nie widać kształtu powierzchni przylgni cylindra i głowicy, ja też staram się aby wszystko u mnie było na oryginał - ale 353/04 i 354/03 to sprzęty do których można znaleźć graty, a perak 350 jest mniej powszechny i kupno nie uszkodzonych cylindrów z dobrą gładzią cylindra jest możliwe ale trzeba troche farta mieć, a zrozumiałem ze ty już masz maksymalny nadwymiar


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Sob 21:58, 24 Gru 2011    Temat postu:

średnica moich cylindrów to 58mm i pisałem o tym w pierwszym poście a więc mam piękne nominalne cylindry Smile więc zrobię mu pierwszy szlif tylko skąd tłoki dostać??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 2:00, 25 Gru 2011    Temat postu:

ciężko to dostać nawet w czechach, ale przy odrobinie farta idzie znaleść

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Nie 13:56, 28 Lip 2013    Temat postu:

Koledzy czy w Peraku 350 i 354 pierścienie są takie same jak w CZ 350?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czekoladowymis
Pan Henio



Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Wto 15:04, 05 Maj 2015    Temat postu:

Podepnę się pod temat. Może ktoś coś odpowie/podpowie. Potrzebuję tłoki do peraka 350 ze sworzniem fi 15. Gdzie takie dostać mogę?? Ktoś coś wie coś słyszał?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin