Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Blaszka czujnika luzu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 352
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Śro 11:14, 08 Lut 2012    Temat postu:

Panowie tak śledzę Waszą dyskusję i się zastanawiam nad tą blaszką.
Czujnik biegu jałowego jest z tworzywa sztucznego (przykręcany do karterów śrubkami).
Motórzysto tobie odpadła ta blaszka co znajduje się na automacie zmiany biegów??
Pytam się ponieważ w silniku który remontuje automat zmiany biegów ma taką cienką blaszkę, kupiłem automat na skuterdebica i tam blaszki nie ma jest tylko gruba wygięta blacha.
Jak jest tak jak myślę to ten automat nie uruchamia czujnika luzu.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Śro 11:19, 08 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 19:13, 08 Lut 2012    Temat postu:

Jest dokładnie tak jak mówisz. Ta częśc z tworzywa sztucznego jest przykręcona do karteru od strony pradnicy a ja mam problem z tą blaszką w drugiej połówce. W tych starych oryginalnych automatach jest blaszka na takim bolcu. Natomiast w tych nowych takowego czujnika nie ma. Więc nawet gdybym kupił nowy automat to mnie to nie ratuje. Właśnie wróciłem ze sklepu. Kupiłem przerywacz od wfm-ki bo tam ta blaszka jest najdłuższa. Jutro napisze co z tego wszystkiego wyszło Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Motórzysta dnia Śro 19:16, 08 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 21:13, 08 Lut 2012    Temat postu:

Panowie, rozkminiłem o co z tym chodzi. Rozbierałem silnik od 356 i od 450 i wygląda to mniej więcej tak [link widoczny dla zalogowanych]
W 356 jest cienka blaszka, a ten mosiężny bolec w karterze jest nieruchomy, natomiast w 450 jest gruba blacha jak na zdjęciu wyżej, ale styk w karterze jest na sprężynce. Więc jak macie taki zmieniacz to trzeba wymienić czujnik na nowszy typ, wydaje mi się że w 638 był taki sam, ale nie jestem pewien


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 21:49, 08 Lut 2012    Temat postu:

Nie wiem czy dobrze rozumie ale sugerujesz aby założyć ten czujnik od innego silnika? Bo u mnie w 353 tez czujnik wyglada zupełnie inaczej. Jutro zapodam zdjęcia bo nie chce mi sie juz teraz schodzić do garażu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Czw 13:43, 09 Lut 2012    Temat postu:

A może spróbować to dorobić z sprężyny od jakiegoś starego budzika jest ona sprężysta i do tego z jednego budzika jest materiału na kilkadziesiąt czujników. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Czw 20:19, 09 Lut 2012    Temat postu:

Ja też miałem kupiony nowy automat. Tokarz dorobił mi taki bolec jak w oryginale, zaseterował i śmiga do dziś bez problemu.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 21:51, 09 Lut 2012    Temat postu:

Hahaha Very Happy problem rozwiazany Smile użyłem skróconej blaszki od przerywacza z wfmki Very Happy zrobiłem tak jak mówił 353-tuner czyli grzałem ją całą jakieś 5 min a tą częśc, która miała być na tym bolcu jeszcze jakieś 2 min dłużej Razz Gdy już powoli wystygła dała się bez problemu dopasować nie tracąc aż tak bardzo włąściwości sprężystych Smile treaz wszystko działa doskonale a żarówka świeci się tylko na luzie między jedynka a dwójką Smile i dzięki wszystkim za pomoc a szczególnie 353-tuner Razz nie wiem jak to odmienić Very Happy i Jaworowi Very Happy w poniedziałek dodam zdjęcia jak to wygląda w moim wydaniu gdyż jutro wyjeżdzam i nie bede miał dostepu do neta Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 352
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pią 10:27, 10 Lut 2012    Temat postu:

Kreciu mam takie pytanie.
Czy wodziki w Twoim nowym automacie przesuwały się lekko??
w moim nowym automacie to nie chciały się przesuwać iglakiem szlifowałem ale nic nie pomagało Sad montuję stary automat, z nowego wyjąłem tylko koszyczki ze sprężynkami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pią 13:08, 10 Lut 2012    Temat postu:

Jak nie masz założonego drugiego karteru i nie ma tam oleju to strasznie opornie to chodzi, niekiedy w ogóle nie chce się ruszyć, ale jak poskładasz i zalejesz oliwą to się rozchodzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Sob 10:46, 11 Lut 2012    Temat postu:

Jak się wszystkie razem nie złączy to ciężko się przesuwają.... tak jak napisał muczos, dostanie oleju to się rozchodzi Smile

A zakładałeś stary automat mówisz??? A nie miałeś zbytnio wytartych tych powierzchni (fot. poniżej)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 352
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pon 9:29, 13 Lut 2012    Temat postu:

Nie zauważyłem aby było wytarte. Silnik mam rozkręcony, jak mrozy ustąpią i wrócę do garażu to lepiej się przyjrzę automatowi.
Dzięki za zwrócenie uwagi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pon 17:02, 13 Lut 2012    Temat postu:

U mnie tam było najbardziej wytarte o 1 biegu, na sucho dźwignia "przeskakiwała" ale w oleju chodzi normalnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 21:55, 13 Lut 2012    Temat postu:

Mam jeszcze do Was takie pytanko. Czy tą śrube, która trzyma tą blaszke wystarczy posmarować zwykłym sylikonem takim do silników czy niezbędny jest taki do zabezpiecznia gwintów?
Tutaj foto: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Motórzysta dnia Wto 10:31, 14 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Pon 22:01, 13 Lut 2012    Temat postu:

blache przykręć na nakrętkę samokontrującą lub daj podkładkę sprężynową.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 23:17, 13 Lut 2012    Temat postu:

kurcze teraz się wystraszyłem - ja mam czasem problemy z pamięcią (poważnie - nawet tabletki na to jadłem jakieś - pamiętam szczegóły z przed 20 lat a zdarza mi się zapomnieć z przed 20 sekund) i teraz niepamiętam jak ja zabezpieczyłem tą blaszke po wymianie - wiem że nie dawałem śruby tylko oryginalny trzpień - ale co ja z nim zrobiłem żeby się nie obluzował? - masakra Smile niepamiętam - mam nadzieje że zapunktowałem albo coś w tym stylu Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin