Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Brak wolnych obrotów, problem z wkręcaniem się na obroty
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Wto 15:06, 08 Sty 2013    Temat postu: Brak wolnych obrotów, problem z wkręcaniem się na obroty

Witam
Posiadam Jawe 250 353 61r.
Po odpaleniu muszę ją trzymać na obrotach gdy puszczę gaz silnik gaśnie w ostatniej chwili ratuję sytuacje odkręceniem gazu do oporu i silnik tak jak bym się zdławia po czym wskakuje na pełne obroty i tak w kółko. Odpalałem z filtrem i bez ta sama sytuacja. Na dodatek nie mam ładowanie, ale gdy aku mam pełne to przez jakiś czas silnik powinien dawać rade z akumulatora nawet bez ładowania prawda?
Gdzie szukać przyczyny gaźnik przeczyściłem pływak cały dysze czyste. Na którym rowku powinna być umieszczona iglica u mnie jest tak po środku. Czytałem isntrukcje regulacji gaźnika i nie wiem ile ma być obrotów na tej poprzecznej śrubce, ta ukośna to pewnie regulacja obrotów na biegu jałowym, jeśli się mylę to poprawcie.
Przepraszam że tyle pytań ale nie wiem co robić, niby wszystko ładnie a M\silnik nie pracuje tak jak powinien Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 18:24, 08 Sty 2013    Temat postu:

silnik robiony?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Wto 20:17, 08 Sty 2013    Temat postu:

Pewnie był robiony ale nie jestem pewien. Co dzisiaj zauważyłem to jak ściągnę stojan i szarpie za wirnik to wał ma duży luz poosiowy ok 3mm. Poza tym strasznie mi kopci, poprzedni właściciel mówił, że zalał cylinder olejem, ale już trochę silnik pracował a kopci cały czas, podejrzewam lewy uszczelniacz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 21:56, 08 Sty 2013    Temat postu:

silnik łapie lewe powietrze. Do rozbiórki. Świeca pewnie czarna jak smoła

Jeśli mówisz że wał ma taki luz to łożyska lub gniazda w karterach są zniszczone/wybite.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Czw 15:06, 10 Sty 2013    Temat postu:

Wymontowałem silnik z ramy. Rozebrałem prawą i lewą półówkę, dodatkowo z prawej strony zdjąłem simering i jak się okazało łożyska dobrze trzymają się w gniazdach za to wał lekko chodzi w łożysku wykonując ruch poosiowy ok 3mm. Tak samo łożysko mogę kręcić wewnętrzną stroną łożyska nie poruszając wału. Na moje oko wygląda to tak jak by wał się wytarł bądź łożysko, a może taki luz ma być w co wątpię.
Zdjąłem dzisiaj cylinder i zobaczyłem że jeden krater jest delikatnie ułamany. Czy może mieć to wpływ na prace silnika?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 15:56, 10 Sty 2013    Temat postu:

z tego wynika że czopy wyrobione. Sprawdź stan labiryntu. Czopy powinny mieć średnice 15mm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Czw 17:57, 10 Sty 2013    Temat postu:

da radę to uratować klejem do łożysk czy mogę się już rozglądać na drugim wałem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:06, 10 Sty 2013    Temat postu:

teoretycznie tak, lecz nigdy tak nie robiłem i nie wiem jak trzyma. Jeśli chcesz żeby silnik dobrze działał musisz go konkretnie zrobić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 18:11, 10 Sty 2013    Temat postu:

Szukaj drugiego, obawiam się że masz silnik do generalnego remontu, sprawdź czy jest próg w cylindrze jeśli nie ma to zobacz jaki jest luz na zamkach pierścieni. Wał nie powinien latać na boki. Łożyska też już są do wymiany bo rozwalą Ci drugi wał. Silnik do remontu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Czw 18:31, 10 Sty 2013    Temat postu:

Ogólnie to mam zamiar robić kapitalny remont, zamówiłem już komplet łożysk, a wał mam z drugiego silnika który dostałem, możliwe że będzie w lepszym stanie.
Cylinder ma próg, mierzyłem i chyba jest po II szlifie 60.50 i teraz nie wiem robić na III czy na IV szlif od razu?
Cylinder i wał mam zamiar oddać do specjalisty, niech zrobi regeneracje i wszystko dopasuje.
Mierzyłem sworzeń i mam 15-kę, gość z jawaczęści.pl powiedział mi że ma takie tłoki tylko bedę musiał dopasować bo sworznie ma 16,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 18:48, 10 Sty 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] dobre tłoki i w miare tanie. Kup tłok na 4 szlif i komplet pierścieni. Koleś z jawaczęści się pomylił bo wszystkie tloki do 353 i 354 są na sworzeń 15.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 23:35, 10 Sty 2013    Temat postu:

Cytat:
i teraz nie wiem robić na III czy na IV szlif od razu?


Idź do faceta co będzie Ci robił szlif, on zdecyduje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pią 9:07, 11 Sty 2013    Temat postu:

Tak jak mówi Jawor, niechaj spec zdecyduje, nie kupuj tłoka i pierścieni przed zrobieniem szlifu bo może się okazać że nie ten rozmiar kupisz.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Pią 9:07, 11 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pią 9:21, 11 Sty 2013    Temat postu:

Macie rację ale można to samemu pomierzyć, ja bynajmniej już tak robięSmile Tylko przypomnij gościowi że tu szlify robi się co 0,25mm a nie jak w mz co 0,5. Jak już Ci powie który szlif to zawieź mu tłok z pierścieniami, to i one dopasuje. Jak będziesz regenerował wał, to też musisz mu zawieść sworzeń górny to dopasuje go do tulejki w korbie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 12:51, 11 Sty 2013    Temat postu:

Cytat:
Macie rację ale można to samemu pomierzyć, ja bynajmniej już tak robię


Jeśli masz średnicówkę to tak, ale suwmiarką to można sobie co najwyżej wacka zmierzyć Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin