Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

rozmiar kuleczki przy drązku sprzęgła
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:02, 08 Mar 2011    Temat postu: rozmiar kuleczki przy drązku sprzęgła

jaka duża powinna być taka kuleczka? Z katalogu części wynika, że taka sama jak kulka w główce ramy (6,35) ale to chyba jakiś błąd, bo u mnie nie wchodzi, zwyczajnie jest za duża.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Wto 12:01, 08 Mar 2011    Temat postu:

kulka tylko w automacie sprzęgła tam ma trzeć jeden popychacz o drugi , właśnie mam katalog przed oczami . Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:57, 08 Mar 2011    Temat postu:

tak się też zastanawiam. Z katalogu części wynika to co piszesz, ale patrzę na ten popychacz i on ma z jednej i z drugiej strony takie wgłębienie jakby właśnie na kuleczkę.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marek dnia Wto 12:58, 08 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 17:42, 08 Mar 2011    Temat postu:

może te wgłębienia powstały z drugiej strony w wyniku tego ze ktoś kiedyś poprostu włożył ten pręt odwrotnie o 180 stopni

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Wto 19:27, 08 Mar 2011    Temat postu:

średnica 5mm... tej kuleczki nie ma w katalogu... ale lepiej ją dać, przynajmniej popychacze mają mniejszą powierzchnię styku, co wydłuża ich żywotność

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:06, 08 Mar 2011    Temat postu:

własnie tak mi się zdawało, na suwmiarce wyszło 5 mm. Być może fabrycznie tego nie zakładano, stąd brak w opisie, a to taki patent na dłuższą żywotność. Kupię taką kulkę łożyskową i spróbuję jak będzie problem to wyjmę i zmontuję bez. Dzięki za info.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 13:23, 09 Mar 2011    Temat postu:

Na pewno była fabrycznie, inaczej nie robili by tych wgłębień. Kulka pasuje idealnie z łożyska w skrzyni biegów w komarze, nie pamiętam jaki tam był rozmiar.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Śro 14:43, 09 Mar 2011    Temat postu:

Fabrycznie nie było a zagłębienia powstały właśnie od kulki bo przenosi małą powierzchnia większy nacisk , jeśli mamy oryginalny stalowy popychacz to lepiej nie zakładać kulki bo wyrobi sobie ona rowek. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica Różana Lubelskie

PostWysłany: Śro 15:01, 09 Mar 2011    Temat postu:

Ja biorę stronę Gustawa w zimie rozbierałem silnik i nie miałem żadnej kulki a popychacze nie miały żadnego wklęśnięcia, które rzekomo zrobiłaby kulka
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 10:56, 10 Mar 2011    Temat postu:

Dziwne, może tylko CZ miała montowane kulki, bo przynajmniej u mnie bez nich nie działa sprzęgło, idą 2 jedna pomiedzy wodzikami i druga przy śrubie regulującej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 14:57, 10 Mar 2011    Temat postu:

A co mają kulki do działania sprzęgła? Liczy się dobra regulacja!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 16:33, 10 Mar 2011    Temat postu:

To mają, że jak dasz kulkę to wodzik wystaje, a jak nie to wchodzi głębiej. I jak poskładam bez kulek to po całkowitym dokręceniu regulacji tam dalej jest luz i nie wysprzęgla do końca. Kulki dają lepszy poślizg między wodzikami i dzięki temu nie wycierają się tak szybko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 18:34, 10 Mar 2011    Temat postu:

Gównino piszesz więc się nie będę kłócił, skoro już masz wytarty popychacz od kulki to jednak wina kulki. I skoro brakuje regulacji to popychacz musiał już być skracany.
P.S rozbierałem silnik do jawy koledze z forum i nie było kulki i brak jakiegokolwiek zużycia . Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 18:39, 10 Mar 2011    Temat postu:

Nie wiem, bez tego nie chodzi więc mam to założone. A u mnie są 2 popychacze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Czw 21:03, 10 Mar 2011    Temat postu:

Popychace pracują tylko ze sobą przy naciśniętym sprzęgle, więc niedługo, zużycie jeśli występuje to znikome, chyba że ktoś na sprzęgle ciągnie

Kulka występowała jak dobrze pamiętam w WSK


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez black-dimon dnia Czw 21:04, 10 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin