Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak przygotować się do remontu silnika
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KUTER
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Czw 15:25, 09 Sty 2014    Temat postu:

Aha, staraj się unikać silikonu. Jeśli już to nie jakiś czerwony, tylko kup troszkę droższy, ale sprawdzony środek. Nie dawaj silikonu zakładając gaźnik. Bo benzyna rozpuszcza silikon. Przy składaniu połówek także dokładnie je nagrzej, a wał postaraj się schłodzić (lodówka). To naprawdę jedna z ważniejszych kwestii. Bo tam jest ciasne pasowanie i walenie w to młotami na serio zniszczy całą twoją pracę i pieniądze. Łożyska w bloku silnika wklej na loctite (oryginalnie było punktowane żeby się nie obracały to było kiedyś, teraz są kleje).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 15:32, 09 Sty 2014    Temat postu:

Nie było żadnego punktowania! I nie wklejaj na klej! bo przy następnym remoncie będziesz miał spore problemy. Łożyska były wkładane na wcisk i tak mają być.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KUTER
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Czw 15:34, 09 Sty 2014    Temat postu:

było punktowanie Smile A klej to nie spaw. Przy następnym remoncie (10 lat?) bez problemu to wyjmie/ wybije. Chodzi tylko o to żeby się łożysko nie obróciło w bloku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 15:43, 09 Sty 2014    Temat postu:

Rozbierałem silniki w wielu jawach 353 i 354 i 634, 632 i 638 nigdy nie było nic zapunktowane. Punktował "pan mietek co woźnym w szkole był". I nie polecam klejów bo niby jak ma się obrócić łożysko które ciasno siedzi w karterze? jeśli siedzi lekko no to już lipa z karterami i tego się pod uwagę nie bierze. Co do ilości lat ile silnik przejeździ to tylko i wyłącznie zależy od tego ile kto jeździ.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KUTER
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Czw 15:59, 09 Sty 2014    Temat postu:

Ok Smile w takim razie to nauka dla mnie. Zawsze można się czegoś sensownego dowiedzieć.
P.S. Lubię kulturę jak tu panuje. Na spokojnie: nie masz racji bo... A nie jak na 99% forów. Ty %$#@*&^!@@. Itp.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 16:39, 09 Sty 2014    Temat postu:

Też lubię tutejszy byt Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:45, 09 Sty 2014    Temat postu:

Zasada pasowania łożysk jest taka, że pierścień ruchomy względem wektora obciążenia należy pasować ciasno, natomiast pierścień nieruchomy względem wektora obciążeń należy pasować luźno i dopuszcza się pewną migrację pierścienia względem obsady. To jest teoria, a w naszym przypadku pierścieniem ruchomym względem wektora obciążeń jest pierścień wewnętrzny osadzony na wale. Natomiast nieruchomym w którym dopuszcza się pewne przemieszczenia.

Sens wklejania zew pierścienia łożyska lub starej metody punktowania jest w przypadku bębnów hamulcowych jeśli chodzi już o nasze maszyny


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Obile dnia Czw 16:46, 09 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 17:00, 09 Sty 2014    Temat postu:

Ale na wybite gniazda często nie ma innego ratunku niż klej, bo wstawianie dodatkowych tulei pod łożyska do karterów jest kosztowne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:40, 09 Sty 2014    Temat postu:

Rozbierałem dziewiczy silnik (żeliwniak od nowszej Jawy 350) i zauważyłem ciekawy wzór kafelkowy na gniazdach. Spotkał się ktoś z czymś takim? Silnik nie był rozbierany i nie ma mowy o żadnej ingerencji "pana Henia"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 18:52, 09 Sty 2014    Temat postu:

Jawor napisał:
Rozbierałem dziewiczy silnik (żeliwniak od nowszej Jawy 350) i zauważyłem ciekawy wzór kafelkowy na gniazdach. Spotkał się ktoś z czymś takim? Silnik nie był rozbierany i nie ma mowy o żadnej ingerencji "pana Henia"


Ja widziałem oryginalne gniazdo łożyska wału, które fabrycznie było perforowane. Zapewne miało to przeciwdziałać obróceniu się łożyska w gnieździe.

Co do wklejania łożysk, jak nie ma luzu to moim zdaniem klej jest nie potrzebny. Jak jest luz, to warto użyć kleju.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KUTER
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Czw 19:08, 09 Sty 2014    Temat postu:

muczos napisał:
Ale na wybite gniazda często nie ma innego ratunku niż klej, bo wstawianie dodatkowych tulei pod łożyska do karterów jest kosztowne.

O to to! Czasem nawet nie ma "luzu", ale łożysko wchodzi zbyt lekko. Wtedy kilka kropel kleju załatwia sprawę. Szukać karterów które nie mają luzu w gnieździe łożyska, ładnie przylegają itp. itp. to można sobie szukać dość długo Smile A to, że być może będzie o kilka setek lub dziesiątek nie współosiowo z łożyskiem po drugiej stronie... No cóż. Życie. Nie są to silniki wysokoobrotowe, tolerancje dość spore, więc na moje inżynierskie oko tego nie odczujemy. Żeby zrobić tuleję pod łożysko, najpierw trzeba by roztoczyć troszkę karter. Bo przecież nie zrobi nikt tulei 0,05 mm grubości. A przy takim zabiegu generujemy błąd współosiowości przy roztaczaniu i w zasadzie cała zabawa traci sens Smile No chyba, że łożysko rzeczywiści lata luzem, a zależy nam na ratowaniu karteru. Wtedy toczymy.
BTW. niech autor powie jak postępy Smile trochę zdjęć itp. Będziemy wspólnie remontować ten silnik, to na pewno dasz radę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misio94
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Morąg (okolice)

PostWysłany: Czw 19:22, 09 Sty 2014    Temat postu:

coraz poważniej myślę o remoncie samodzielnie czego boje sie najbardziej do że coś nie tak zrobie ze skrzynia że bieg nie wejdzie albo wogóle ich nie będzie powiedzcie czy to możliwe ?? z tego co widziałem na filmikach jest to bardzo proste z wykształcenia będe mechanikiem więc trochę kumam co do samochodów ale nigdy nie rozbierałem motoru. Chciał bym zrobić to samodzielnie ponieważ z tego jest nieziemska radocha

opiszcie dokładniej jak obsadzać łożyska i gdzie najpierw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misio94
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Morąg (okolice)

PostWysłany: Czw 19:30, 09 Sty 2014    Temat postu:

Jeszcze nie działam SadSadSadSadSad niestety są dwie przyczyny ;/ z tego powodu że sie uczę kasa wpływa nie regularnie i nie wiem kiedy będę miał pieniądze dodam że robię remont za swoje nawet grosza nie biorę od rodziców, druga przyczyna to nie mam teraz za bardzo gdzie. Garaż w którym działam latem teraz jest nie bardzo ponieważ nie ma tam rondu ani ogrzewania . Jak tylko będzie więcej kaski to kupie następna rzecz tzn sylikon który polecił mi BLACK-DIMON
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:59, 09 Sty 2014    Temat postu:

Skrzynie możesz złożyć na sucho, tzn skręcić silnik bez wału, włożyć kompletną skrzynie postawić silnik tak jak w moto (nie na boku). Tak sprawdzisz poprawność złożenia skrzyni ale nie sprawdzisz czy biegi nie będą wypadać podczas jazdy lub ruszania. "Zlizane" zęby kłowe powodują wyrzucanie biegu podczas ruszania lub niedokładnego wbicia biegu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Czw 23:10, 09 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pią 0:21, 10 Sty 2014    Temat postu:

Ja zawsze najpierw łożyska na wał w 354, ale w 353 są dwa po jednej stronie więc po lewej stronie wkładasz łożyska w kartery i później mrozisz wał. Tak bym zrobił ja. Co do tych punktów w karterach to powiem tak... co miało by to niby dać, przecież materiał się nie zagęści po włożeniu łożysk. A co do tulejowania to ja to robiłem i to w skrzyni. Wszystko porządnie zrobione i biegi działają super. Koszt to 50zł od gniazda jak pamiętam. Pytanie jeszcze, Czy jak rozbierałeś ten dziewiczy silnik to miałeś plomby na silniku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin