Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak przygotować się do remontu silnika
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 0:30, 10 Sty 2014    Temat postu:

Nie miała plomb. Oryginalne łożyska, zero śladów na śrubach i przylgniach. Cezetka była zatarta przy 8000km. Reszta pełen oryginał, kupiona od 1 właściciela który nic nie rozbierał Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pią 0:34, 10 Sty 2014    Temat postu:

Ciekawią mnie te punkty, kiedyś widziałem na zdjęciu takie idealnie 4 punkty co 90 st. Tylko po co to mieli robić w fabryce skoro mieli możliwość zrobić ciaśniejsze gniazda ... hhmmm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misio94
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Morąg (okolice)

PostWysłany: Pią 6:51, 10 Sty 2014    Temat postu:

moze to bylo dodatkowe zabespieczenie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1590
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 15:14, 10 Sty 2014    Temat postu:

gustaw napisał:
Ja zawsze najpierw łożyska na wał w 354, ale w 353 są dwa po jednej stronie więc po lewej stronie wkładasz łożyska w kartery i później mrozisz wał. Tak bym zrobił ja. Co do tych punktów w karterach to powiem tak... co miało by to niby dać, przecież materiał się nie zagęści po włożeniu łożysk. A co do tulejowania to ja to robiłem i to w skrzyni. Wszystko porządnie zrobione i biegi działają super. Koszt to 50zł od gniazda jak pamiętam. Pytanie jeszcze, Czy jak rozbierałeś ten dziewiczy silnik to miałeś plomby na silniku?


Zmrożony wał wchodzi luźno w łożyska? Zakładam że od razu składasz silnik do końca? łożyska też przed montażem w karter mrozisz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misio94
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Morąg (okolice)

PostWysłany: Pią 15:20, 10 Sty 2014    Temat postu:

no wlasnie jak to jest. Mi sie wydaje ze lozysk nie . Wal mrozimy czyli sie kurczy a kartery grzejemy to sie rozkurczaja i sa luzniejsze tak na chlopski rozum

sory za bledy pisze z telefonu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misio94
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Morąg (okolice)

PostWysłany: Pią 15:23, 10 Sty 2014    Temat postu:

jeszcze jedno pytanie mam jak narazie . Poradzono mi zeby nie wkladac nowego labiryntu bo to badziew i tu moje pytanie jesli zastapic go uszczelniaczem to gdzie go zastosowac pomiedzy lozyskami czy zsunac se soba lozyska i zamontowac od strony zebatki ???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:35, 10 Sty 2014    Temat postu:

Łożysk zostaw na miejscu. Dobrym sposobem jest wytoczenie gniazda pod uszczelnienie w starym labiryncie.

Co do skrzyni ważne jest też zastosowanie odpowiedniej podkladki na walkach.Zły dobór lub jej brak też może powodować wyskakiwanie biegów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misio94
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Morąg (okolice)

PostWysłany: Pią 19:09, 10 Sty 2014    Temat postu:

a jeśli skrzynia teraz działa ok wszystko jest w porządku to po rozebraniu mogą mi sie pojawić takie problemy ?? mi sie wydaje że nie bo jak ???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pią 22:46, 10 Sty 2014    Temat postu:

W katalogu nie ma podkładek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misio94
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Morąg (okolice)

PostWysłany: Pią 23:27, 10 Sty 2014    Temat postu:

więc jeśli ich nie miałem oryginalne tak jak teraz jest w silniku to nic nie majstrować ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 7:54, 11 Sty 2014    Temat postu:

W katalogu może i nie ma nie sprawdzałem. Ale w książce do montażu 353/354 jest mowa o osiowym luzie na wałkach 0,2 -0,3 mm. Rozmawiałem z kilkoma fachowcami z Czech i oni właśnie używają szlifowanych twardych stalowych podkładek żeby regulować ten luz jeśli jest zbyt duży.

Dodatkowo w instrukcji montażu jest też mowa o tych właśnie podkładkach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Obile dnia Sob 7:57, 11 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KUTER
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Sob 11:11, 11 Sty 2014    Temat postu:

Chłopaki. Czytajcie temat od początku i potem pytajcie/odpowiadajcie Smile Bo poruszamy po dwa trzy razy te same kwestie, które są kilka postów wyżej. Mówiąc szczerze to aż się traci ochotę żeby poświęcić 10 minut i sensownie odpowiedzieć, bo za dwa dni ktoś znowu, w tym samym temacie (sic!) zada to samo pytanie. Przepraszam że się mądrzę, wiem że wszedłem w kompetencje administratora. Ale to taka moja refleksja. Może mi admin wybaczy. O luzie osiowym wałka jest cały temat na forum (już to zostało powiedziane wcześniej). Kartery się grzeje, wał mrozi, łożyskom można dać spokój (było już to powiedziane).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 11:31, 11 Sty 2014    Temat postu:

gustaw napisał:
W katalogu nie ma podkładek.


W katalogu jest napisane "według potrzeby".

Tak jak KUTER piszę, temat stał się swoistym hydeparkiem więc zamykam. Wszystko o czym napisaliśmy było już nie raz wałkowane na forum.

Smile

Otwieram na prośbę misio94


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Pon 1:08, 13 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misio94
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Morąg (okolice)

PostWysłany: Pon 6:53, 13 Sty 2014    Temat postu:

jawor dzieki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misio94
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Morąg (okolice)

PostWysłany: Pon 19:42, 13 Sty 2014    Temat postu:

witam ponownie . Jawor i Kuter maja racje zrobil sie lekki nielad proponowal bym go poruszyc dalej bo mysle ze jest udany Smile. W zwiazku z tym prosze o jakas dyscypline i pozadek jesli poruszymy jakis temat piszemy co wiemy. dyskutujemy a dopiero gdy wszystko sie wyjasni poruszamy nastepny . Proponowal bym by bylo to w kolejnosci ( rozbierania silnika az do jego zlozenia krok po kroku ) fajnie jesli wypali

Dziekuje i pozdrawiam Smile LwG

sorki za bledy pisanez telefonu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez misio94 dnia Pon 19:44, 13 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin