|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RaFaŁ
Pan Henio
Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Sob 21:52, 03 Sty 2015 Temat postu: jakie łożyska i uszczelniacze? |
|
|
Witam kolegów chce wymienić łożyska i uszczelniacze w silniku 353 gdyż silnik od strony wysprzęglika dość mocno się poci a jak wymieniać to już wszystko żeby miało to ręce i nogi , piszę z zapytaniem czy łożyska po prostu wyjąć i pojechać dobrać jak również uszczelniacze czy są do kupienia zestawy tak owych części? Oczywiście przydałoby się wymienić również tulejki mosiężne i znów pyt. czy są zestawy czy trzeba dobierać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 19:53, 04 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Do tych silników nie robią kompletnych zestawów, trzeba podobierać samemu. Jakie założysz to już od ciebie zależy ile chcesz wydać. Na wał korbowy dobrze jest założyć łożyska z koszykiem z tworzywa, wtedy nie hałasują tak jak te z metalowym koszykiem. Jak już chcesz robić wszystko to wypadałoby sprawdzić stan łożysk korbowodu i ewentualnie oddać wał do regeneracji. Z tulejkami różnie bywa, czasem lepiej zostawić stare jeśli nie mają dużego luzu, bo nowe mogą być jeszcze bardziej luźne. Albo dorobić w jakimś zakładzie, wtedy masz już konkretnie dopasowaną tulejkę do starego wałka. Uszczelniacze zakładam z firmy Corteco, bo na miejscu są tylko te, albo takie badziewnie które czasami piszczą.
No i jeszcze kwestia gniazd łożysk, bo jeśli silnik miał już kiedyś robione remonty to może się okazać że gniazda są powyrabiane i wał ma duży luz pomimo owych łożysk. Ale to już raczej ekstremalne przypadki.
Przy rozbiórce silnika może okazać się że jest zużyty automat zmiany biegów, wtedy warto go wymienić zanim narobi ambarasu. Trzeba też sprawdzić stan kłów na kołach zębatych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
oldtimery
Pan Henio
Dołączył: 13 Sty 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chęciny
|
Wysłany: Wto 8:57, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Kolego najlepiej wejdź na stronę sesa-moto.cz i sprawdź jakie uszczelniacze i łożyska tam idą. Ja ci polecam zakup SKF + uszczelniacze Corteco. Trochę droższe od standardu ale bezproblemowe działanie....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sewpir
Czeladnik
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: Śro 21:23, 11 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Polecam [link widoczny dla zalogowanych] zaloguj się i zamawiaj do wyboru do koloru
różne firmy i ceny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|