Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 353 mocowanie aparatu zmiany biegów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tprzemko
Pan Henio



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:29, 25 Lut 2016    Temat postu: Jawa 353 mocowanie aparatu zmiany biegów

Witam
Po rozebraniu silnika znalazłem urwaną śrubkę, oraz kawałek aluminium z gwintem. Po oględzinach okazało się że jedna z śrubka została urwana, gwint został w karterze (to nie problem), a drugie mocowanie pękło. Trochę niefortunnie zaprojektowano to mocowanie. Mało ciała zostawili na ściankę gwintu. Pytanie moje jest następujące.
- Czy Automat zmiany biegów można puścić na trzech śrubkach?
- Może jest jakiś patent na naprawę tego katrera?
- Czy może szukać karterów?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 17:14, 25 Lut 2016    Temat postu:

Na wiele pytań odpowiedziałeś sobie sam. Jeśli z jakiegoś powodu urwało się mając podporę z 4 śrub to chyba lepiej nie dawać na 3. Nie widziałem jeszcze żeby komuś to pękło, więc pewnie nie jest to jakaś typowa wada. Mógł byś zapodać jakieś zdjęcie bo nie wiem co ci doradzić, zależy gdzie i jak to pękło. Jeśli znajdziesz jakiegoś dobrego spawacza najlepiej TIG myślę że zrobi to naprawdę dobrze i nie drogo. Kupić dobre kartery to też nie takie hop siup, albo będzie drogo albo trzeba trochę szukać, albo też gdzieś będą pęknięte, albo wybite gniazda łożysk itd. Jeśli po za tym są w dobrym stanie kombinuj z naprawą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Abdul
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:15, 25 Lut 2016    Temat postu:

w silniku z jawy 356 mam tak samo, ułamany odłamek aluminium z gwintem. Jeszcze się tym nie zajmowałem bo motorek czeka w kolejce ale myślę ze spawanie TIGiem załatwi sprawę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tprzemko
Pan Henio



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 7:45, 04 Mar 2016    Temat postu:

Witam
Bardzo dziękuję za zainteresowanie. Z racji tego że mam mało postów wstawiłem zdjęcia do galerii "Jawa 353 karter". Pozwolą na ocenę stanu.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tprzemko dnia Pią 7:48, 04 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin